alkuraskaus

  • Viestiketjun aloittaja perhonen
  • Ensimmäinen viesti
perhonen
Minulla otettiin raskaustestin yhteydessä virtsan perustutkimus ja siinä selvisi että ketoaineet ja albumiini (valkuaisaineita?) olivat yhdellä plussalla. Onko kellään kokemuksia siitä, että heti alkuraskaudesta nämä ovat plussalla? Mitä tarkoittaa? Tuleeko raskaudesta vaikea? Olen kyllä kuullut että raskauden aikana voi virtsaan erittyä valkuaista ja sitä seuraillaan, mutta että näin alkuvaiheessa!

Vaivaa vain mieltä, kun terveydenhoitaja sanoi että jos oireet (mitkä oireet?)pahenee ennen neuvola aikaa, täytyy tilata lääkäri aika. Muuten niitä seuraillaan neuvolassa...

 
Äippä82
Valkuaista virsassa seurataan mahdollisen raskausmyrkytyksen varalta. Ja sokeria jottei ole raskausajan diabeettestä.

Itselläni oli juuri tuo diabeetes siis vain raskausaikana. On toki mahdollista, että myöhemminsairastun sokeritautiin. En onneksi joutunut pistämään insuliinia vaan pystyin hoitamaan sitä ruokavaliolla ja siksi minulle ei raskausaikana tullut painoakaan juuri ollenkaan. Kävin vuorokaisi käyrällä jossa seurattiin verensokeriarvoja vuorokauden ajan.
Eihän tuosta sokerista muuta haittaa vauvalle, muuta kuin että voi kasvaa todella isoksi. Kun kasvaa sen sokerin avulla, ja voi syntymän jälkeen joutua sokeri vieroitukseen. Meidän poika ei joutunut ja syntymäpainokin oli 3460g, ettei hän iso ollut.

Ja tuota valkuaista minulla oli loppuraskaudesta jolloin alkoi myös verenpaine nousta. Kävin lopussa 3 kertaa viikossa neuvolassa kontrollissa, mutta ei tullut raskausmyrkytystä ja poika syntyi terveenä rv39+5.

 
_-_-_-_
Mulla on ollut kans melkein aina, ennen raskauttakin, tuota valkuaista pissassa. Kans justiin yhdellä plussalla. Nyt vähän ihmetyttääkin, että mitä ne neuvolassa tuumaa.....
 

Yhteistyössä