Alle 1-veen nukuttaminen, MIELIPITEITÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ollakovaikoeikökö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ollakovaikoeikökö?

Vieras
Eli meillä 10kuinen poika ja hän nukahtaa niin päivä- kuin yöunille edelleen syliin. Joskus ihan vaan teeveetä katsellen ilman suurempia yrityksiä ja joskus täytyy vähän vielä kävellä. Omaan sänkyyn siirto ei tuota ongelmia, mut ollaanko nyt tehty väärin ku herra nukahtaa vieläkin syliin?? Oisko hänen jo syytä nukahtaa itsestään sänkyyn?? Mitään ongelmia ei nukahtamisessa ole. Yleensä maitopullon juo ja samantien nukahtaa syliin.

Mut, mut. Tuntuu et kaikkien lapset nukahtaa touhuten omaan sänkyyn ja meidän poikaa vielä sylitellään...

Toinen on sitten et miten hänet mahdollisesti sais nukahtamaan sinne sänkyyn jos se ois parempi?? Ku nykyään vaan piristyy jos sylistä laskee...

Mielipiteitä pliis!!!

Ennemmin tai myöhemmin hänen kuitenkin täytyy ruveta nukahtamaan sänkyynsä. Mitä kauemmin pitkität, sen vaikeampaa siitä tulee. mun mielestä kannattais totuttaa nukahtamaan omassa sängyssä silloin kun on vielä niin pieni, ettei pääse sieltä itse pois.

No jos ei uni katkea eli jatkaa tyytyväisenä untaan siellä sängyssä niin mikäs siinä?
Meillä katkesi, joten ihan senkin takia totutettiin nukahtamaan omaan sänkyyn, joskin ei se aina helppoa ole, todellakaan.. :whistle:

Enpä olis jaksanut meidän sälliä enää vuosikkaana kannatella... Turhaan vertaat toisiin lapsiin ja toisten perheiden tapoihin. Jokainen lapsi ja äiti ja isä on oma tapauksensa. Kokeile, että laitat vuoteeseen ja olet vierellä istumassa kunnes nukahtaa. Voi mennä viikkokin takkuillessa, mutta kokeile jos jaksat. Luet ensin vaikka sadun ja sitten istut ihan hiljaa tai laulat ja istut hiljaa, kunnes nukahtaa. Älä reakoi, vaikka miten riekkuu. Älä ainakaan suutu. Laitat vaan aina pitkälleen uudelleen ja uudelleen. Jotku jaksaa odottaa myös että lapsi itse menee makuuasentoon.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No jos ei uni katkea eli jatkaa tyytyväisenä untaan siellä sängyssä niin mikäs siinä?
Meillä katkesi, joten ihan senkin takia totutettiin nukahtamaan omaan sänkyyn, joskin ei se aina helppoa ole, todellakaan.. :whistle:

Nii omastakin mielestä ja oonkin meinannut et tulisko se omaan sänkyyn nukahtaminen sit vasta ajankohtaiseksi ku osaa itse juoda tuttipullosta maitonsa...? Vai onko mulla nyt jotain harhakuvitelmia että asia onnistuu :D

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Enpä olis jaksanut meidän sälliä enää vuosikkaana kannatella... Turhaan vertaat toisiin lapsiin ja toisten perheiden tapoihin. Jokainen lapsi ja äiti ja isä on oma tapauksensa. Kokeile, että laitat vuoteeseen ja olet vierellä istumassa kunnes nukahtaa. Voi mennä viikkokin takkuillessa, mutta kokeile jos jaksat. Luet ensin vaikka sadun ja sitten istut ihan hiljaa tai laulat ja istut hiljaa, kunnes nukahtaa. Älä reakoi, vaikka miten riekkuu. Älä ainakaan suutu. Laitat vaan aina pitkälleen uudelleen ja uudelleen. Jotku jaksaa odottaa myös että lapsi itse menee makuuasentoon.

Alkaa kyllä selkä huutamaan jo hoosiannaa, mutta tuo kävely on nykyään kyllä harvinaista eli siitä päästy onneksi...

No mä olen sitä mieltä, että jos kerta nukahtaa syliin hyvin ja vielä jatkaa untakin vaikka siirrätte sänkyyn, miksi lähteä muuttamaan sitä.. Meillä nimittäin heräsi aina siinä vaiheessa, kun yritit siirtää sylistä sänkyyn. Ja opeteltiin omaan sänkyyn niin, että pinnis oli ihan meidän sängyn vieressä, joten pystyin sitten omalta sängyltä silittelemään ja rauhoittelemaan tyttöä.. Joi maidon sylissä ja laskettiin sänkyyn, joskus vaatii paljonkin silittelyä ja toisinaan ei ollenkaan, riitti että makoilit sinä vieressä..

meidän tuttavaperheen lapsi on kohta 2v ja illalla nukahtaa syliin kun toiset katsoo telkkaria. Kun ei ole pienempää sisarusta ja se ei ketään häiritse niin miksi ei kävisi. kyllä se kouluikään mennessä muuttuu. ei lapsen tarvi oppia kaikkea aina tiettyyn ikään mennessä jos siitä ei oo kehitykselle haettaa. musta on aika vaaratonta jos lapsi nukahtaa syliin, ennemminkin suloista.

Kiitos mielipiteistä... Ja vaik tiedänkin et tehdään just niin kuin meillä parhaimmaksi näetään, niin kyllä se pistää miettimään ku tuntuu et kaikkien muiden lapset nukahtaa jo viimeistään tässä iässä ihan omin avuin :D Toivon että herra alkaa jo itse sitten sänkyään kaivata kun kasvaa vielä hitusen, ei äidin syli niin mukava sitten enää ehkä olekaan köllötellä :)

oon Oisku sitä silloin tällöin kokeillu ja joskus jää nukkumaan ja joskus ei. Yleensä ei. mut sit taas nukahtaa samantien ku syliin nostaa... Mut kai se on kohta sinne laitettava ja siellä pidettävä vaikkei uni tuliskaan...

Yhteistyössä