alle 1v puuro ym.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mites teidän lepsien puuron syönti? syökö ne joka aamu ja ilta puuroa vai voisko joskus antaa jotain muutakin aamu-iltaruuaksi? meillä siis tyttö on kohta 11kk, ja tuli vaan tuommonen mieleen kun yhden kaverin kans juteltiin tuosta ruoka-asiasta? mitä teidän tuon ikäiset muuten syö päivän aikana?

onko se jokin laki,että puuroa aamu- ja iltapalaksi? meillä syödään välillä hedelmä- ja marjasoseita ja joskus jopa pelkällä maitopullollakin. ja meillä kans kuopus 11kk vanha =)

No me ollaan puuroihmisiä, kaikki syömme puuroa aamulla ja lapset illallakin. Lapset 1,5- ja 2,5-vuotiaat. Vaihtelen puuroja ja mun mielestä ne on hyviä ruokia aamu- ja iltapalaksi.

Joskus harvoin syödään leipää/karjalanpiirakkaa tai muroja. Muroja olen antanut sitten välipalaksikin joskus.

Tuollaiselle vajaa vuosikkaalle ihan varmaan se puuro on paras iltapala. :)

sillä vaan mietin, kun muutaman kerran olen iltapalaksi antanut esim. hedelmäsosetta ja leipää, ja tästä kaveri hermostui, että pitää EHDOTTOMASTI olla aina se puuro... mites tuo leipä? minkä verran tuon ikäinen voi syödä leipää päivässä ja mitä leipää? kiitos neuvoista, ei olla neuvolaan päästy, ja vähän hankalaa ensimmäisen lapsen kohdalla nuo ruoka-asiat..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sillä vaan mietin, kun muutaman kerran olen iltapalaksi antanut esim. hedelmäsosetta ja leipää, ja tästä kaveri hermostui, että pitää EHDOTTOMASTI olla aina se puuro... mites tuo leipä? minkä verran tuon ikäinen voi syödä leipää päivässä ja mitä leipää? kiitos neuvoista, ei olla neuvolaan päästy, ja vähän hankalaa ensimmäisen lapsen kohdalla nuo ruoka-asiat..

No tottakai voi antaa muutakin! Moni ei sitä leipää pienelle anna sen suolan vuoksi. On meilläkin syöty leipää alle vuosikkaana mutta jostain syystä mä olen tällainen puuronatsi ja muksut saapi aina puuroa :D . Ja ne tykkää siitä! Niin kauan pääsen helpolla kun kelpaa! ;)

Ihan hyvä iltapala on leipä ja jugurtti tms. ei mitään ongelmaa. :)

Meillä poika (nyt 1v2kk) ei ole koskaan syönyt aamupalaksi puuroa. Ei tykkää niin ei tykkää. Syö sit leipää/näkkäriä+ jugurttia. Iltapuuro menee jotenkuten,hedelmäsosetta laitan sekaan. Pitää kuitenkin nälkää varmaan vähän paremmin kuin pelkkä hed.sose yöllä.