alle 2 vuotias karkasi kotoaan.Harhaili sukkasillaan pakkasessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
voihan sen peräänkatsomisen laiminlyönnin tietysti karkaamiseksikin selittää

Pikkupoika karkasi kotoaan - sukkasillaan pakkasessa
05.03.2010 14:53

Alle kaksivuotias pikkupoika harhaili sukkasillaan pakkasessa keskiviikkoiltana Nokialla, kertoo Iltalehti.

Lapsi oli karannut kotoaan pelkät sisävaatteet päällään.

Pikkupojalla oli päällään vain ohut pitkähihainen paita ja collegehousut, eikä hänellä ollut jalassaan kenkiä.

Autolla liikkunut pariskunta löysi tiellä yksin kulkeneen pojan, joka oli erittäin viluissaan.

Poika oli ehtinyt kulkea kaksisuuntaista maantietä noin sadan metrin päähän kotoaan. Hän ei itkenyt tai pannut vastaan, kun pariskunnan nainen otti hänet syliinsä.

- Hän katseli vain suurilla sinisillä silmillään, sukatkin olivat jo osittain pois jaloista. Olimme aivan ihmeissämme, mutta sitten paikalle tullut koiran ulkoiluttaja näytti, mistä päin lapsi oli tullut, nainen kertoi Iltalehden mukaan.

Tämän jälkeen pojan nuorehko isä tuli paikalle ja vei pojan suylissään sisätiloihin.

Vanhempi konstaapeli Jenni Nieminen kertoi Iltalehdelle, että isä oli yksin kotona kaksivuotiaan pojan ja viisivuotiaan toisen lapsen kanssa.

Kuopus oli ilmeisesti osannut itse avata ulko-oven ja siten karata ulkoilmaan.
IS

Hyvin mahdollista.. sanoo äiti joka wc:stä tullessa kuuli 2v:n itkevän portailla.. oli hakenu jakkaran ja saanu ulko-oven auki.. nyt ovessa on pumppu ni ei jaksa sitä enään ite avata.
Harmi isän puolesta et joutu lööppeihin asti

Kyllä tuollaista voi valitettavasti sattua, jos ovi on vain painalluksella avattavissa. Mutta tällä palstalla aina löytyy syyllistäjiä tietämättä tilanteitakaan. Onneksi lapselle ei käynyt mitään.

Muistan erään palstalaisen, jolla poika teki juuri noita karkureissujaan tuon tuosta. Oliko niin, että tuuletusikkunastakin kerran livisti. Ja noin pari-kolmevuotias lapskainen oli.

Alkuperäinen kirjoittaja he:
Kyllä tuollaista voi valitettavasti sattua, jos ovi on vain painalluksella avattavissa. Mutta tällä palstalla aina löytyy syyllistäjiä tietämättä tilanteitakaan. Onneksi lapselle ei käynyt mitään.

kröhöm, eipä vähätellä :D Meidän 2v osaa kyllä avata käännettävän lukon ja painaa kahvasta samalla :D Osasi jo 1v9kk vanhana tämän, valitettavasti.

Pariskunta löysi sisävaatteissa tiellä harhailleen pikkulapsen Nokialla (oli saanut oven auki)
05.03. - 10:03 (Luotu: 08:06)

2-vuotias pikkupoika pelästytti isänsä pahemman kerran Nokialla keskiviikona.

Perjantain Iltalehti uutisoi, että juuri kävelemään oppinut taapero oli saanut itsekseen perheen kodin ulko-oven auki ja lähtenyt ulos pakkaseen.

Autolla liikkunut pariskunta löysi sisävaatteissaan olleen pojan autotieltä. Lapsi oli ehtinyt noin sadan metrin päähän kotoaan.

Pariskunta otti lapsen huomaansa ja pian nuori isä kiirehti hakemaan karkulaista.

Iltalehden mukaan Nokian poliisi kävi perheen kotona tarkistamassa tilanteen. Tapausta pidetään ikävänä sattumana, eikä lapsen isä saa rangaistusta tapauksesta.

Aamulehti

http://odotuslehti.fi/keskustelu/t1666908

Alkuperäinen kirjoittaja sandy85:
:o :o :o Oonko mä jotenkin yliherkkä äiti kun en ole koskaan jättäny lapsia vahtimatta edes vessareissuilla?!?! Enkä halua ketään haukkua tms... Tuli vaan mieleen :|

No taidat olla. mihin asti ajattelit lapsilaumaa hilata vessaan mukaan? Isompanahan niiden kolttosia vasta pelätä saakin, että ei ne temput siitä ainakaan pojilla välttämättä miksikään muutu muuta kuin pahempaan.

Tai jos nukutte kaikki päikkäreitä päivällä niin varmistatko jollain herätyskellolla, että heräät varmasti ennen lasta. Meillä kun he käyttää hyväksi sitä rakoa aika usein, että hiipii äänettä sängyistä kääntämään asunnon nurin. Kaikki ilkivalta tapahtuu yleensä siihen aikaan.

No en minä siä vessassa kauaa ookkaa :laugh: pikasesti vain... Kuulen kaiken mitä tapahtuu sillä aikaa.
Päikkäreillä en voi nukkua lasten kanssa samaan aikaan just siks ku pelkään että jotain voi sattua jos en herääkkään :ashamed:
Olen siis aikamoinen ylireagoija :snotty:

"- Hän katseli vain suurilla sinisillä silmillään, sukatkin olivat jo osittain pois jaloista. Olimme aivan ihmeissämme, mutta sitten paikalle tullut koiran ulkoiluttaja näytti, mistä päin lapsi oli tullut, nainen kertoi Iltalehden mukaan."

ihmetyttää tämä koiranulkoiluttaja nainen joka oli näyttänyt mistäpäin lapsi on tullut.miksi ihmeessä hän ei ottanut lasta hoiviinsa ja yrittänyt selvittää tilannetta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"ihmetyttää tämä koiranulkoiluttaja nainen joka oli näyttänyt mistäpäin lapsi on tullut.miksi ihmeessä hän ei ottanut lasta hoiviinsa ja yrittänyt selvittää tilannetta

Samaa minäkin mietin. Enemmän uutista lukiessa huolestuin siitä, miten ohikulkijat eivät välitä eivätkä pysähdy auttamaan, kuin siitä, että lapsi oli päässyt yksin ulos livahtamaan.

Päikkäreillä en voi nukkua lasten kanssa samaan aikaan just siks ku pelkään että jotain voi sattua jos en herääkkään :ashamed:

mites yöllä, voihan ne lapset silloinkin herätä...

Alkuperäinen kirjoittaja salla:

mites yöllä, voihan ne lapset silloinkin herätä...

Mulla on lasten syntymän jälkeen ollu paljon univaikeuksia... Siis vaikee nukkua yöllä ja päivällä... Vaikee ihminen siis kaikkineen näköjään :laugh:

Minun on pakko tunnustaa,et meidän silloin 3v tyttö karkas yöllä naapuriin. Me muut nukuttiin ja kello oli jotain pulen yön. Naapuri tuli soittaan ovikelloa et onko teillä joku hukassa.
Mä sain kauheen panikkikohtauksen siinä. Ei meillä ollu mitään tietoa et tyttö oli lähteny ku nukku jo. Ja olin itse tosi väsyny monen yövuoron jälkeen.
Ei karannu sen jälkeen. Laitettiin oviin sellaset hakaset et lapset ei niitä saanu auki...

Olis painajainen jos olis ollu vielä pakkanen ja jossain keskellä kaupunkia asuttu. Mut oli helle kesä ja naapuri oli krillailemassa pihalla.

Minun on pakko tunnustaa,et meidän silloin 3v tyttö karkas yöllä naapuriin. Me muut nukuttiin ja kello oli jotain pulen yön. Naapuri tuli soittaan ovikelloa et onko teillä joku hukassa.
Mä sain kauheen panikkikohtauksen siinä. Ei meillä ollu mitään tietoa et tyttö oli lähteny ku nukku jo. Ja olin itse tosi väsyny monen yövuoron jälkeen.
Ei karannu sen jälkeen. Laitettiin oviin sellaset hakaset et lapset ei niitä saanu auki...

Olis painajainen jos olis ollu vielä pakkanen ja jossain keskellä kaupunkia asuttu. Mut oli helle kesä ja naapuri oli krillailemassa pihalla.

Tulipahan tuo huomattua ystäväperheen luona tällä viikolla, että tuo meidän alle 2vee kyllä saa halutessaan ulko-oven auki. Tästä syystä meillä tullaan omakotitalossa pitämään jatkossa ovet lukittuina, koska siihen ei tosiaan hyvin montaa sekuntia tarvita että lapsi ehtii ulos hankkiutua. Ja meillä talo vielä rannassa.
Kyllä meillä tyttö on esim. toisessa huoneessa kun esim. käyn vessassa tai levitän pyykkiä. Sillä välin olisi noin voinut käydä. En ole koko ajan puolen metrin päässä lapsesta.
Ikävä tapaus, mutta noin voisi tapahtua kelle tahansa, onneksi löytyi ajoissa ja toisekseen uskon että isä potee huonoa omatuntoa asiasta pitkään. Ihan inhimillistä.

Vahinkoja sattuu, eika kukaan voi tarkkailla lasta 100% :sti ! Kukaan ei ole taydellinen ! Lapset ehtii tosiaan sekunnissa paikasta toiseen. myos yolla voivat vaikka unissaan kavella, koskaan ei voi tietaa. Syyllistaminen on todella typeraa. "se joka on taysin synniton heittakoon ensimmaisen kiven" :)