alle 25 vuotiaan työmarkkinatuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
eli onko joku saanut ja millä ehdoin?
jos ei siis vielä ammattia taustalla.
mä mietin että kun kotihoidontuki loppuu lokakuussa niin ehdinkö silloin hakea enää syksyn yhteishaussa kouluun? koska niihin haetaan?
ja kun että sitä saa, niin täytyy olla hakenut kouluihin...
vai riittääkö että haen sitten kevään yhteishaussa?

olen ollut kotona 3 lapsen kanssa viime vuodet ja samalla myös iltaisin alani töissä.
koulu jäi kesken aikoinaan lapsen takia.
tuskin alle 25v ja ei koulutusta mikään harvinaisuus on?

Alkuperäinen kirjoittaja hömppä:
mikä se semmoinen ala on mihin ei vaadita koulutusta?

lähihoitajaksi olen opiskellut ja 50% suoritettu opinnoista.
ei paljoo vaadita kun esim. tuolla missä mä oon töissä niin töitä tekee jopa siivoojat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ei saa työmarkkinatukea jos on alle 25v. eikä koulutusta. Pitää mennä työharjootteluun, että saa sen rahan.

kyllä saa ellei ole kieltäytynyt harjotteluista tms.

No ei kyllä ainakaan heti saa. Taitaa olla monen kuukauden karenssi. Näin ainakin oli silloon, kun olin alle 25 ja kouluttamaton.

no etkö voi jatkaa vanhassa koulussa? jos et niin ota yhteyttä suoraan alan kouluihin, kouluun voi päästä jatkamaan opintojaan vaikka virallinen haku ei olisikaan päällä. vai meinasitko vaihtaa alaa?

Alkuperäinen kirjoittaja hömppä:
minkä tason kouluun olet menossa? muistelisin, et se riittää korvaukseen et hakee kouluun.

no en mä tiedä,varmaan jatkaisin ton lähäri koulun loppuun tai jotain...
asia ei sinänsä ole vielä ajankohtainen,mutta haluan ajatella nää etukäteen jo...

5kk odotusaika tulee aluksi, se että alkaako sinulla työmarkkinatukioikeus sen jälkeen riippuu siitä olitko koulusta erotessasi alle 17-vuotias vai et ja oliko sinulla hyväksyttävä syy erota (lähinnä terveyteen liittyvät syyt kelpaa). Muuten saat vain toimenpiteissä kunnes täytät 25, valmistut ammattiin tai olet toimenpiteessä 5kk ja haet joka yhteishaussa.

Yhteistyössä