Alle 3 vuotiaille sopivia "huvipuistoja" ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CousCous
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CousCous

Aktiivinen jäsen
29.04.2006
1 004
0
36
Mulla alkaa kohta kesäloma ja haluaisin viedä pojan jonnekin "arjesta poikkeavaan paikkaan" lomalla.. korkeesaaressa on käyty ja särkänniemessäkin käytiin joku aika sitten mut nyt halusin vielä jossain käydä pojan kanssa lomani aikana..

Kotieläintilalle ei viitsitä mennä kun pääsee miehen kanssa maalle heti kun miehellä alkaa loma (lomat eri aikaan) mut joku sellanen muumi- ,titinalle-, herra hakkaraisen talo tai joku vastaava olis kiva käydä katsomassa...
Mikä sopisi parhaiten kun on niin pienestä miehestä kyse?

Itse en ole ikinä käynyt missään "herra hakkaraisen taloissa" joten mulla ei ole mitään näkemystä siitä millaisia ne on ja minkä ikäisille suunnattuja..

Joku puuhamaakin taitaa olla vasta parin vuoden päästä ajankohtainen vai mitä..?

Muumimaailma tai Ti-Ti Nallen talo voisi olla kivoja. Meidän esikoinen oli pienempänä kova Ti-Ti fani, ja rakasti Ti-Ti Nallen taloa kaksivuotiaana kun siellä kävimme. Mullakin oli siellä ihan kivaa :)

Muumimaailmassa taas ollaan käyty useamminkin, 1½-vuotiaasta alkaen, ja sielläkin muksut ovat olleet ihan innoissaan jo pikkuisina. Jotkut toki pelkää Muumeja mutta meidän muksut vaan ryntäsi koko ajan innoissaan halaamaan. Itse asiassa ollaan ajateltu tänään mennä käymään Muumimaailmassa =)

Puuhamaahan mennään vasta ensi kesänä, kun lapset on 6 v ja 4 v. Niillä menee herne nenään kuitenkin, kun eivät vielä nyt pääsisi läheskään joka paikkaan siellä.

Mun poika oli viime kesänä 2 ja puoli-vuotias ja nautti Saarijärven vesieläinpuistosta ja muistelee matkaa vieläkin... Linnanmäestä taas ei tuolloin niinkään välittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Meillä vaja 3v tykkäs puuhamaasta toooosi paljon viime kesänä :D Joten tänä kesänä sinne uudestaan!!

Jaa tykkäs? =) :flower:
Mitäs siellä puuhamaassa olis noille pienillekin tarjolla?
En ole sielläkään käynyt koskaan joten mun tietämys puuhamaasta rajottuu siihen mitä olen tv-mainoksesta bongaillut... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja CousCous:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Meillä vaja 3v tykkäs puuhamaasta toooosi paljon viime kesänä :D Joten tänä kesänä sinne uudestaan!!

Jaa tykkäs? =) :flower:
Mitäs siellä puuhamaassa olis noille pienillekin tarjolla?
En ole sielläkään käynyt koskaan joten mun tietämys puuhamaasta rajottuu siihen mitä olen tv-mainoksesta bongaillut... :whistle:

siellä on vaikka mitä =) käypäs kurkkaamassa puuhamaan sivuja..
joo tosissaan tykkäsi tooosi paljon. puhuu siitä joka päivä vieläkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja kvl:
Tykkimäkeen mennään 2 ja 4v lasten kanssa, siellä on kaikenlaista pienillekin.

Samaa mieltä! lintsi ehkä vähän isommille. Särkkiksessä on se ipanaario. et sekin ihan ok. Meil vaan ongelma kun matkassa 2 v ja 8 v, niin isompi ei ipanaariosta paljoo perusta. TITI-talo ok ja Ikaalisten kylpylä hotelli mahtava paikka. Muumi maailmakin menettelee, meillä kyl penska pelkäs niitä jättikokosia muumeja...:(

Meidän rämäpäät on tykänneet Tykkimäestä ja Powerparkista. Muumimaailma on meillä myös ollut sellainen jokakesäinen vierailupaikka, kun on tuossa ihan lähellä.

muumimaailma lienee paras ja liedon zoolandia. Turussa Seikkis on ilmainen.
sit semmoset seikkailupuistot, missä ny toikeasti ole mitään ihmeellistä, esm.Saarijärvellä oli kiva. Nyt ei yhtään tiedetä missä päin asutte...

Meiän on alle kolmivuoitiaine eniten tykänneet siitä, että ollaan kotona, käydään metsässä ja mummilassa.
Ehtii niihin rahastuspuistoihin myöhemminkin.

Suosittelen Muumimaailmaa tai Ti-Ti nallen taloa. Muumimaailmassa on paljon muutakin kuin se muumitalo ja siellä on myös uimaranta, jos vaikka kelit vähän lämpenis. Siellä on myös muumiteatteria, Muumipapan laivaa, Nuuskamuikkusen leiri, poliisiasema, paloasema jne. Ti-Ti nallen talokin on kiva, siellä itse talossa on paljon kaikenlaista kokeiltavaa ja tehtävää.

Kiitos kovasti vinkeistä, googletan tässä kovasti noita paikkoja läpi :wave:

Niin, asutaan pirkanmaalla mutta kyllä me voidaan kauemmaskin lähteä kun kerta lomalla ollaan joten kaikki vinkit ympäri suomen on tervetulleita :wave:

Toki jos joku tietää kivan paikan jostain tampereen lähettyviltä (että voi ajaa yöksi kotiin) niin tottakai niitäkin vinkkejä on kiva kuulla, ei tarvitse miettiä mihin majottuu yöksi :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Herra Hakkaraisen talo on lähellä Ehtii yöksi kotiin :D
hakkaraisesta ei kyl saa mitään irti ellei ole lukenut maurikunnaksia.
Ei ne meillä ole ainakaan alle 3-vuotiaisiin uponnut, vasta tuo 5-v jaksaa niitä (mutta hui kauhistuksenlukeminen oli virhe. Se MIKSI:ttely ei lopu, vaikka sen lukemisesta on vuosi...)

Ollaan me luettu mauri kunnaksen kirjojakin, poika tykkää kuunnella satuja ja luetaan niitä ainakin 2 päivässä (päikkäreille ja yöunille mennessä ) joten sen puolesta voisi saada siitä hakkaraisestakin jotain irti mut onko muuten kiva paikka?
Mitä siellä käytännössä on..? :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the Strange:
Mun poika oli viime kesänä 2 ja puoli-vuotias ja nautti Saarijärven vesieläinpuistosta ja muistelee matkaa vieläkin... Linnanmäestä taas ei tuolloin niinkään välittänyt.

Vesieläinpuistosta meilläkin on tykätty, 2 kesänä käyty ja aina on löytyny jokaiselle neljälle jotain tekemistä. Ja kun sinne on edulliset liputkin (jotka on vielä 2päiväiset) niin ei niin harmita jos satuttais sanomaan että täällä ei oo mitään tekemistä. Ja sitä siellä kyllä on :wave:

Yhteistyössä