Alle tunnin synnytys, miten seuraava??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pojatx2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pojatx2

Jäsen
22.04.2009
173
0
16
Eli olen kaksi lasta synnyttänyt. Synnytysten kestot:

1)
Avautumisvaihe: 4h 30min
Ponnistusvaihe: 17min
Jälkeiset: 8min
Yhteensä: 4h 55min

2)

Avautumisvaihe:38 min
Ponnistusvaihe: 2min
Jälkeiset: 10min
Yhteensä: 50min

Mitenkähän kolmannen kanssa käy? Onko jollain tuosta vielä nopeutunut? Onko se edes mahdollista? Niin ja molemmat aiemmat on käynnistyneet ihan itsekseen, ei ole käynnistetty.

Kiitollinen kokemuksista olisin.

:flower:

Pakko vain kommentoida, että onkohan itsellänikin moinen vauhtisynnytys luvassa jos uudestaan raskaudun :D Ensimmäisen synnytyksen kokonaiskesto oli 3h10min luomuna.. Seuraavasta saatiin käsky jo lähteä ensimmäisestä supistuksesta synnärille, sun kannattaa ehkä laittaa teltta pääkallon paikan välittömään läheisyyteen :hug:

mustajuuri Supisteliko sua kovasti jo odotusaikana? Itselläni esikoiselta supistelut alkoi joskus rv 30 paikkeilla, kakkoselta harjoitus-supistuksia tuli jo rv 24 jälkeen ja kipeitä supistuksia rv28 alkaen. Mulle lääkäri sanoikin rv 29, että voi syntyä milloin vain :o Oli jo paikat auennut.. Varmaan siitä johtui tuo nopea synnytys kakkosella, kun oli niin kauan jo supistellu ja paikat oli kauan tosi kypsänä..Viimesen kuukauden olin jo 4cm auki.. (Syntyi siis sitten vasta kuitenkin rv 40+4)

Juu ja meiltä on matkaa sairaalaan n.85km, ettei ihan lähellä edes asuta. Kakkonen syntyikin ambulanssiin matkalla sairaalaan ja tosiaan toisen supistuksen jälkeen jo mies soitti ambulanssin. Toivoisin kolmannen kanssa hieman maltillisempaa synnytystä..

Kaverilla oli vastaavan pituiset synnytykset, ja kolmas meni samaan malliin. Kolme varttia tais olla se lyhin synnytys - en muista oliko se toinen vai kolmas. Enpä usko et sinunkaan kannattaa haaskata aikaa ekan supistuksen jälkeen... =) Onnea matkaan!