alle vuoden ikäinen kissa ja pureminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt vinkkejä kehiin ja äkkiä!

Meillä on erittäin rauhallinen ja muuten varsin kiltti alle vuoden ikäinen kissa jolla kuitenkin yksi paha tapa. Hän puree MINUA jatkuvasti. Esimerkkitilanne:

Silitän kissaa, yhtäkkiä hän nappaa hampailla kiinni (ei satu mutta on vihaisen oloinen, ikään kuin varoittaa) nappaan yleensä niskasta kiinni ja viskasen napakasti pois (kissaan ei satu) ja tällöin kissa laittaa korvat taakse ja hyökkää kunnolla puremaan uudestaan ja tällä kertaa kovaa!

Miehelle ei tee lainkaan tällaista ja uskoo erittäin hyvin miehen "käskyjä".
En tajua mitä minun pitäisi tehdä että tämä pureminen loppuisi! Toisinaan pelkään kissaa juuri näiden hyökkäilyjen johdosta!

Tekee myös toisinaan tätä "hellää" puremista lapsellemme.

kissat on niin omapäisiä, ettei siinä paljon niskasta viskely auta, päinvastoin. ehkäpä kätesi nyt merkkaavat kissalle sitä, että kohta tässä taas lennetään...

Meillä leikattu kolli teki tuota miehelleni ja minulle, saattoi hypätä yhtäkkiä suoraan naamalle! :D (se oli oikeesti aika hurjaa välillä ) Mies käytti suihkussa pari kertaa ja minä taas ennaltaehkäisin hyökkäyksiä, eli varoitin kissaa heti kun huomasin että alkaa ilme muuttumaan villimmäksi. Kyllähän se sitten oppi paikkansa, ihan niinkuin koirakin.

Äänenpaino ja äkilliset "kipukiljahdukset" saattavat kanssa auttaa päästämään kissan irti jonka jälkeen on hyvä painavalla äänensävyllä torua sanalla tai parilla, jonka jälkeen taas normaalia puhetta. Kissa oppii tajuamaan ettei pureminen ja villit leikit ole ihmisen kanssa ok.

Käyttäkää AINA leikkiessä kättä pidempää, kissa oppii leikkimään tiettyjen lelujen kanssa eikä kokeilemaan rajojaan teidän käsienne kanssa.

Yhteistyössä