H
hermari
Vieras
Meidän kohta vuosikas on menossa maitoaltistukseen. Verikokeissa maito oli reilusti koholla ihan pienenä ja uudelleeen pari kuukautta sitten. On maitoa kuitenkin sietänyt minun kauttani, pientä ihottumaa ym. on ollut, mutta lääkärin kanssa päätettiin jatkaa imetystä, koska oireilu ei ole ollut koskaan kovin pahaa. Maidottoman aikana ei ollut niin hirveää eroa voinnissa.
Maitotuotteita on tarkoituksella vältetty tähän asti, tarkoitus oli vuoden iässä mennä altistukseen ja jatkaa imetystä siihen asti. Nyt kuukausi sitten pieni maistoi isomman sisaruksen voileipää, jossa oli margariinia päällä. Suun ympärys tuli täyteen isoja näppylöitä ja lapsi alkoi repimään kieltään ja kaivelemaan suutaan. Menimme terveyskeskukseen, jossa olimme seurannassa pari tuntia, huulet & kieli eivät turvonneet, mutta koko ajan lapsi repi suutaan ja pyöritteli kieltä ulkona. Loppupäivän pienellä oli ripuli, tuli ihan vihreää kakkaa.
Nyt sitten olisi tiedossa maitoaltistus tällä viikolla. Äiti täällä kuolee hermoromahdukseen. Miten pienen maitoaltistus menee, kuinka paljon maitoa pitää juoda, mistä oireista lopetetaan? Entä vatsaoireet, kuinka nopeasti ne tulevat?
Samalla katsotaan lapselle kuulemma joku korvike, koska on allerginen myös soijalle ja kauralle, niin sellaiset maidot eivät käy. Kalaöljykään ei pienelle sovi, joten pitäisi olla tosiaan soijaton, maidoton, kauraton ja kalaöljytön juoma, onko jotain vinkkejä sellaisesta? Myös hyvät ohjeet ja sivut maitoallergisen ruokatuotteista, resepteistä ja muista jutuista olisi tarpeen. Kiitos!!
Maitotuotteita on tarkoituksella vältetty tähän asti, tarkoitus oli vuoden iässä mennä altistukseen ja jatkaa imetystä siihen asti. Nyt kuukausi sitten pieni maistoi isomman sisaruksen voileipää, jossa oli margariinia päällä. Suun ympärys tuli täyteen isoja näppylöitä ja lapsi alkoi repimään kieltään ja kaivelemaan suutaan. Menimme terveyskeskukseen, jossa olimme seurannassa pari tuntia, huulet & kieli eivät turvonneet, mutta koko ajan lapsi repi suutaan ja pyöritteli kieltä ulkona. Loppupäivän pienellä oli ripuli, tuli ihan vihreää kakkaa.
Nyt sitten olisi tiedossa maitoaltistus tällä viikolla. Äiti täällä kuolee hermoromahdukseen. Miten pienen maitoaltistus menee, kuinka paljon maitoa pitää juoda, mistä oireista lopetetaan? Entä vatsaoireet, kuinka nopeasti ne tulevat?
Samalla katsotaan lapselle kuulemma joku korvike, koska on allerginen myös soijalle ja kauralle, niin sellaiset maidot eivät käy. Kalaöljykään ei pienelle sovi, joten pitäisi olla tosiaan soijaton, maidoton, kauraton ja kalaöljytön juoma, onko jotain vinkkejä sellaisesta? Myös hyvät ohjeet ja sivut maitoallergisen ruokatuotteista, resepteistä ja muista jutuista olisi tarpeen. Kiitos!!