Allergialääkkeet raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .koivu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

.koivu

Vieras
Millaisia ohjeita olette saaneet siitä, mitä allergialääkkeitä voi käyttää raskausaikana?

Siis kun on todella paha siitepölyallergia ja ilman lääkkeitä ilma loppuu. Apteekin keittosuolatipat kun ei oikein riitä ;)

Olen menossa neuvolaan juu, mutta halusin kysyä galluppimaisesti mitä teille on sanottu. Kun eri neuvolat kuitenkin tuntuvat antavan niin erilaisia ohjeita. Jos mun neuvola onkin sieltä tiukimmasta päästä, niin tiedän edes jonkun mitä voin alkaa vinkumaan, jos mitään eivät aio antaa.

Ja kiitos Ruusa, eihän tässä maailmassa ole kai mitään turvallista ;)

Mietin tässä sitä, että pitäisköhän mun taas käydä allergialääkärillä, yleislääkärit kun, noh, kyllä te tiedätte...

On tämä kyllä hullua, näinkin lyhyessä gallupissa toisille on annettu setiritsiiniä, toisilta se on kielletty. Luulisi, että tähänkin olisi yhteneväinen käytäntö.

Onko joku saanut käyttää kortisonipohjaisia nenäjauheita?

Saa käyttää Zyrteciä ja vastaavia ja Clarityniäkin. Ensimmäisessä raskaudessa menin työpaikkalääkärille joka määräsi nenäsumutteen ja silmätipat. Molempia sai käyttää max. 4 kertaa vuorokaudessa. Keväällä 2006 oli todella runsaasti koivun siitepölyä ilmassa joten olin ottanut vuorokausiannoksen jo keskipäivään mennessä :| .
Alkoi kyllästyttämään sisällä istuskelu joten soitin äitiyspolille. Sieltä lääkäri antoi luvan yllä mainittujen lääkkeiden käyttämisen. Sanoi että niistä ei ole vaaraa.

normaalisti allergialääkityksenä Flixonase ja Duact. Raskausaikoina nvlalääkäri sanoi, että Flixonasea saa käyttää silloinkin, mutta Duactit on raskausaikoina vaihdettu Cetiriziniin, jota on saanut ottaa tarvittaessa yhden vuorokaudessa.

Olen joutunut käyttämään Flixonasea, Zyrteciä, Ataraxia ja vahvoja kortisonivoiteita sekä käymään valohoidoissa. Olin kyllä ihotautipoliklinikan tarkkailussa koko ajan. Lääkärin mukaan jokainen tilanne joudutaan miettimään tapauskohtaisesti, kumpi on suurempi paha. Itselläni oli vaarana koko kropan ihotulehdus....

Olen joutunut käyttämään Flixonasea, Zyrteciä, Ataraxia ja vahvoja kortisonivoiteita sekä käymään valohoidoissa. Olin kyllä ihotautipoliklinikan tarkkailussa koko ajan. Lääkärin mukaan jokainen tilanne joudutaan miettimään tapauskohtaisesti, kumpi on suurempi paha. Itselläni oli vaarana koko kropan ihotulehdus....

Kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä lääkäriin ja ihan tapauskohtaisesti harkitaan mikä on kokonaisuutta katsoen tarvittava lääkitys. Siinä otetaan huomioon molemminpuoleiset riskit niin tulevan lapsen kuin äidinkin kannalta.

Yhteistyössä