Allergioista tietävät! Kertokaa viisaammat ja kokeneemmat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos on koira-allergia, niin voiko se näkyä ihottumana?

Meidän vauvan jalat, kädet ja pää ovat saaneet suoraa kosketuta koiraan, mutta niissä ei ole ihottumaa. Koira on myös nuolaissut poskea, mutta siihen ei tullut mitään. Vauvan nenä ja silmät eivät vuoda yhtään, vaikka koira nököttäisi aivan lähellä lapsen kasvoja.

Ihottuma on vauvan mahassa ja selässä vaatteiden alla. Johtuuko koirasta? Ihottuma ei parantunut yhtään, ei hitustakaan, vaikka vajaa viikko oli koira muualla ja pidin suursiivouksen ja matotkin oli viikon tuulettumassa, kun koira oli reissussa.

Mietin vain mitä teen tuon ihottuman kanssa ja pelkään tunneihmisenä aina pahinta ja surettaa koirulin puolesta, turhaanko vai aiheesta?

Mikähän tuota tytön ihoa ärsyttää? Voiko johtua tuosta ryömimisestä, kun niin hirveästi tuo maha laahaa tuota lattiaa ja ihottuma tuli sen jälkeen, kun oppi ryömimään. Onko kellään kokemusta moisesta?

Olen ihan tampio näissä allergia-asioissa, kun kukaan meidän perheessä ei ole allergioita sairastunut ja lapsen maha ottaa ärsykettä jostain? Ruoa-allergia? Siitepölyallergia vai mikä?

Kyllä mä ensin lähtisin etsimään syytä ruuista. Toisaalta mies on allerginen koirille ja jos koskee koiraan niin kädet rupeaa kutisemaan. Voi olla molemmatkin. Yleensähän ihminen on sitten monelle allerginen kun on.

Etsi hyvä lastenlääkäri. Jos ei eka ota tosissaan vaihda toiseen. Sisua vaatii aiheuttajan löytäminen, mutta löytyy kyllä kun vaan jaksaa etsiä

Ootteko vaihtanu pesuainetta, käytättekö huuhteluainetta, onko niissä zeoliittia?
Kokeillu uusia ruokia? Ihan toi kelien vaihtelukin voi tehä - meillä tytöille ilmesty nyt ihottumaa kun kelit lämpeni.

en lähtis koiraa epäilemään jos oireet on nyt vasta alkanu vaan ihottumana ja kosketuksesta ei kuitenkaa tuu mitään.

Ei ole koira-allergiaa. Koira-allergia ilmenisi iholla etenkin siinä kohtaa joka on suorassa kosketuksessa koiraan. Esim meidän tytöllä koira nuolaisee poskea ja ihan muutaman minuutin päästä poskeen nousee pieni kutiava näppylä.

Veikkaisin tuota ryömimistä. Toinen lapsistani on atoopikko ja hänellä iho ärsyyntyi värillisistä vaatteista, ts. ihoa vasten tuleva vaate piti aina olla valkoinen puuvillavaate. Voisit myös kokeilla tuota ja sitten tietysti allergisille sopiva pyykinpesuaine. Lisäksi rasvaa enemmän noita ihottumakohtia.

Voi kiitos teille vastanneille!! Olipa huojentava tieto, ettei välttämättä koirasta johdu ainakaan!

Täytyy alkaa selvittää juurtajaksaen tuo ihottuman syy ja etsiä pätevä lääkäri, jos tuo ei ala laantua. Tosi ikäviä tämmöiset allegiat ihossa!

Aivoni ovat vain sauhunneet, kun olen miettinyt vauvan syömisiä, omia syömisiä, pesuaineita, vaippamerkkejä, siitepölyjä, eläinpölyä ja googlaamisen lopetin siihen paikkaan, kun siellä alkoi tulla tietoa jostain ihme allergiashokista! Helpolla olen päässyt aikaisempien lasten kanssa, kun heidän ihossa ei ole ollut juuri mitään... Pitääkin mun olla tämmöinen hupakko suoraan sanottuna! =)

Ja tuon koiran puolesta olen pelännyt tosissaan. On niin tärkeä perheenjäsen, että ihan sydäntä kouras, kun ajattelin näitä kesusteluja, joissa koira on pitänyt antaa pois. Koputan puuta, että saamme pitää hauvamme!

Yhteistyössä