ÄLLÖ kysymys, millaisia suonikohjut alapäässä ovat???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudelleensynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudelleensynnyttäjä

Vieras
harrastettiin miehen kanssa seksiä tänään.. aivan järkky paine koko alapäässä ollut tähän asti, nyt alkaa jo vähän helpottaa.. ollut ennenkin mutta tänään kaikista kipeintä ja tuntu et vauva tulee pihalle ja ihan varmasti alkaa synnytys. vähän myös supistellut..

en oo niitä ihmisiä ketkä kyttäilee alapäätään, mutta olin pisulla tuossa, ja pyykiessä tuli ihan kirkasta verta paperiin.. ja emättimestähän tuo.. peilillä yritin tiirailla mitä tän mahan kanssa nyt pystyy, niin en tiedä onko mun emätin repaleinen sisältä (3synnytystä jo takana) vai oisko joku ollut suonikohuju sitten.. kun luin jostain et suonikohjut alapäässä voi aiheuttaa myös paineen tunnetta esim seksin jälkeen.

millaisia ne on?

mulle tuli jo raskauden puolivälissä kunnon suonikohjut eka vas. häppäriin ja sitten oikeaan, tosi isot ja kivuliaat kunnon röllykät joissa tuntui kovasti painetta istuessa ja seisoessa, niille ei taida olla tehtävissä mitään, multa ne vaivat jäivät synnärille sitten, onneksi ;)

Mulla tuli 2. raskaudessa muutama kymmenen suonikohjua etupuolelle:( Toi paineen tunne kuulostaa tutulta, joskus kuumottikin. Ja se ei tod. ollut sellasta miehen aiheuttamaa kuumotusta :) Jos suonikohjuja on esim. häpyhuulissa, ne tuntuu sellasina paukamina, aika pehmeinä. Kyllä ne näkyykin, usein verisuoni kuultaa sinertävä läpi.. Neuvolalääkärikin osaa sanoa asiasta ja näkee kyllä ne suonikohjut.

Mulla epäiltiin kohdun tai rakon laskeumaakin, eipä ollut kaiketi. Kannattaa ottaa ihan rauhassa liikkumisen ja liikunnan kanssa ja välttää pitkiä aikoja seisaallaan tai istuallaan. Mulle noi on jäänyt seuralaiseksi edelleen 2 vuotta synnytyksen jälkeenkin ja pidätyskyky on huono :( Ei ne kovastikaan elämää häiritse, mutta mietin mitä tästä tulee jos joskus vielä raskautuu..

Joskus suonikohjut etupuolella voi olla este alatiesynnytykselle, jos on nääs riski että ne paukahtelee. Nlalääkäri osaa sanoa siihenkin jotain.

[QUOTE="vieras";23172634]LOL, hyi saatana

Kannattanee jättää rikkinäinen pimppivanhus eläkkeelle ja budjetoida miehen thaihierontareissuihin tietty määrä kuukaudessa.[/QUOTE]

niin siis daa hyi lol!

kohtapuolin onkin viimenen neuvolalääkäri, pitää kysyä siellä sitten.
hiukan alkoi tänään jo pelottaan se paine oli niin kova että tuleeko toi ulos jo.
ei mulla kyllä häpyhuulissa näkynyt mitään, aattelin et ne tulee tonne "sisälle"
kohtu on myös alhaalla mulla, että sekin voi lisätä paineen tunnetta.

Alkuperäinen kirjoittaja uudelleensynnyttäjä;23172729:
kohtapuolin onkin viimenen neuvolalääkäri, pitää kysyä siellä sitten.
hiukan alkoi tänään jo pelottaan se paine oli niin kova että tuleeko toi ulos jo.
ei mulla kyllä häpyhuulissa näkynyt mitään, aattelin et ne tulee tonne "sisälle"
kohtu on myös alhaalla mulla, että sekin voi lisätä paineen tunnetta.

siis.. jos iellä ei näy kohjuja niin siten ei oo kohjuja. ja ne ei ky yleensä vuoda verta. eli jos sulla on verenvuotoa ja oot raskaana niin kannattes soittaa synnytysvastaanottoon. se voi olla merkki istukan irtoamisesta, uhkaavasta ennenaikaisesta synytyksestä, etisestä istukasta jne

Mulla tuli ekassa raskaudessa nivuseen ja häpyhuuleen tosi kipeät suonikohjut, niihin sattui koko ajan ja hirmuinen paine oli, vessassa käynti oli tuskaa kun paperi siihen osui. Tulivat joskus rv 30 paikkeilla. Onneks hävisivät heti synnytyksen jälkeen. Mutta ei niistä koskaan verta tullut vaikka kipeitä oli.

verta tuli siis aika vähän kuitenkin, paperiin pyyhkiessä.. ei ole tullut pikkuhousunsuojaan sen jälkeen yhtään. aattelin että voiko ne kohjut olla siellä emättimessä sisällä.. tän mahan kanssa oikeesti tosi vaikee tiirailla sinne..

niinhän se voi olla.. tuli taas pyyhkiessä mutta 70% vähemmän kun aikasemmin.
paineen tunnekin on loppunut,paitsi pissalla käydessä tuntuu vielä.

on nää raskaudet näköjään vaan ärsyttäviä vaivoineen,joka kerta tulee joku uus "vaiva".. vauva on ainakin potkinut normaaliin tapaan :D

Mulla tuli tokassa raskaudessa emättimen sisäpinnalle. Tuntui paineena vessassa käydessä ja kyykistellessä. Katsoin sitten pelilillä sinne alas ja sinertävinä oikein pullisteli emättimen suuaukolla. Säikähdin kovasti ja kysyin asiasta neuvolalääkäriltä. Ihan normaalia on ja kuten lääkäri ennusti hävisi synnytyksen jälkeen täysin.

Yhteistyössä