Ällöä menkka asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää vaan

Vieras
Mistähän johtuu kun menkkavuodon mukana tulee ihan hillittömiä hyytymiä. Äsken suorastaan säikähdin kun suihkusta tullessa lattialle tulvahti verta ja mukana pari pingispallon kokoista hyytymää :x ja lisäksi sellaisia pidempiä limaisennäköisiä hyytymiä....yöks. Ei haise eikä muutenkaan ole mitään erityisiä oireita. Mulla on aina ollu tosi runsaat menkat ja kovat menkkakivut. Hyytymiä on tullut aina muttei noin megakokoisia vaan ihan pieniä. Nyt oikeesti kiljahdin ja ukkokin rynni katsomaan mikä hätänä ja säihkähti ihan sikana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sulla on jostain syystä ollut tosi paksu limakalvo, kannattaa selvittää lääkärillä syy.
Mitähän tääkin nyt tarkoittaa? Mitä mun limalkalvon paksuus vaikuttaa menkkavuotoon, osaatko tarkentaa kun en ymmärrä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sulla on jostain syystä ollut tosi paksu limakalvo, kannattaa selvittää lääkärillä syy.
Mitähän tääkin nyt tarkoittaa? Mitä mun limalkalvon paksuus vaikuttaa menkkavuotoon, osaatko tarkentaa kun en ymmärrä?

No jos se limakalvo on paksumpi, se tulee sieltä hyytyminä ja palasina, ei pelkkänä vuotona.

No jos se limakalvo on paksumpi, se tulee sieltä hyytyminä ja palasina, ei pelkkänä vuotona.

Onko siitä jotain haittaa?

Ok, vaikka en kyllä vieläkään täysin ymmärrä, mutta ei mun varmaan tarviikkaan. Mistäs tuollanen voi johtua ja onko jotain tehtävissä? tai tarviiko edes?

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

Onko siitä jotain haittaa?

Riippuu siitä miksi limakalvo on paksumpi. Voi johtua raskaudesta, hormonihäiriöstä, kohtusyövästä... Ihan mistä vaan siis.

Oot liikkunut vähemmän ja veri hyytynyt. Kun oot nyt siellä suihkussa sitten rentoutunut ja seissyt niin tuli ulos... Mun mielestä ihan normaalia. Itselläni ollu aina runsas vuoto ennen hormonikierrukan laittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:
Oot liikkunut vähemmän ja veri hyytynyt. Kun oot nyt siellä suihkussa sitten rentoutunut ja seissyt niin tuli ulos... Mun mielestä ihan normaalia. Itselläni ollu aina runsas vuoto ennen hormonikierrukan laittoa.
Tätä en kyllä allekirjoita koska olen ihminen joka liikkuu oikeastaan kokoajan, ja muutenkin mun menkat on niin runsat että vuotoa tulee ihan kokoajan ja runsaasti.
Nytkin olen ollut jalkeilla oikeastaan kokopäivän enkä edes ole istuskellut.

Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:
Tätä en kyllä allekirjoita koska olen ihminen joka liikkuu oikeastaan kokoajan, ja muutenkin mun menkat on niin runsat että vuotoa tulee ihan kokoajan ja runsaasti.
Nytkin olen ollut jalkeilla oikeastaan kokopäivän enkä edes ole istuskellut.

Joo, niin minullakin tuli. Mutta jos kerran oot liikkunut normaalisti, niin sitten kehoitan käymään lääkärissä, voi olla joku tulehdus. Cysta tai muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja c'mon:
Montako aloitusta ajattelit tästä samasta asiasta laittaa? Mee lääkäriin jos noin huolettaa.

En ole kyllä laittanut kuin tämän yhden aloituksen, ja lääkäriin olen kyllä menossakin, se ei vaan ollut mahdollista eilen illalla ;)niinpä tulin kysymään muilta kokemuksia ja sainkin vastauksia ja ihan ystävällisä sellaisia ennen sinua :)

Itselläni ollut hyytymiä pitkän aikaa ja neuvolassa sitten selvisi, että johtuu hyytymishäiriöstä, joka pahimmillaan johtaa veritulppaan. Sinulla varmaankin harmitonta, mutta tarkkaile tilannetta.

Yhteistyössä