Ällöttää kun anoppi silittelee vauvamme poskea heti tupakalta tultuaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Bingo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Bingo"

Vieras
Itsekin olen nuorena tupakoinut ja esim. moni työkaverini tupakoi, mutta ehkä vähän vähemmän koska eivät haise niin voimakkaasti tuhkakupille. Anoppi kyllä ravaa tupakalla reilu puolentunnin välein eli tupakkaa kuluu paljon ja sormet sekä kynnet ovat aina ihan keltaiset/värjäytyneet.

Moikkaa vauvaamme kyllä aina todella nopeasti max. 20 sekunnin ajan silittää poskea vauvan ollessa jonkun muun sylissä tai kehdossa ja huutohan siitä silti joka kerta tulee. Ei ole esim. ikinä halunnut ottaa vauvaa syliin. En sitten tiedä johtuuko anopin äänestä ja hajusta vai jostain muusta vauvan teaktio koska yleensä tykkää tuollaisesta pajauksesta. Miehenikään ei tupakoi eikä kukaan muukaan kenen kanssa ollaan enemmän tekemisissä säännöllisesti (saattavat polttaa baarissa käydessä mutta eivät muuten).

Mutta minua siis ällöttää kun anoppi silittelee vauvan poskea läheltä suuta ja nenää noilla käsillään. Ikinä en ole hänen nähnyt pesevän käsiä vaikka olisi ensim leikannut koiran kynsiä ja sitten aloittanut ruuanlaiton. Olen varmaan monienmielestä ylihygieeninen, mutta en kehtaa tästä huomauttaakkaan.

En tiedä mitä haen tällä aloituksella. Ehkä jonkun sanomaan, että rauhoitu ja katso vaikka muualle ei lapsi siihen kuole :) kun olen alkanut miettimään "voi ei" aina kun kuulen, että anoppi on tulossa käymään. Vielä kun mieheni sina puhuu kuinka hänen äitinsä varmasti hoitaa lasta tulevaisuudessa mielellään en tiedä mitä vastaisin, hän kun polttaa aina osan tupakkaa sisällä.

" en tiedä mitä vastaisin, hän kun polttaa aina osan tupakkaa sisällä. " Siinähän tuo vastaus on,eli et anna lasta,jos mummo polttaa sisällä.Järkevä isäkään ei antaisi.

En ole oikeasti vieraillut sellaisessa kodissa, jossa tupakoidaan yli 15 vuoteen! Niitä siis edelleen on? :o
Sisällä tupakointi on riittävä syy olla viemättä vauvaa kylää.

Ymmärrän tunteesi kosketukseen liittyen täydellisesti, eikä minulla ole suoraa ratkaisuehdotusta. Meillä oli vauvan kanssa selvä sääntö, että kädet pestään heti ensimmäiseksi ja mielellään myös käsidesiä. Oli flunssakausi meneillään.

Oma mummoni poltti (myös sisällä) ollessani pieni, olin siellä paljon hoidossa ja viihdyin siellä. En usko, että satunnainen (esim. muutama tunti kuussa) passiivinen tupakointi olisi äärettömän vakavaa lapselle, mutta voisithan pyytää ettei mummo polttaisi sisällä lasta hoidettaessa, uskon että mummo ymmärtää kyllä. Ja tupakan hajukäsissä on ällöttävää, muttei vaarallista.

Yhteistyössä