Ällöttävä kysymys kohdunsuusta raskauden aikana. Älä avaa jos biologia ahdistaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auki-kiinni-auki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auki-kiinni-auki

Vieras
Lääkärineuvolassa sanottiin pari kuukautta sitten ulomman kohdunsuun olevan 2-3cm auki. Olen ns toissynnyttäjä, mutta esikoinen on syntynyt sektiolla.

Nyt lääkäri sanoi kohdunsuun olevan kiinni. Ihmettelin, joten päätin itse äsken kokeilla. On se kahdelle sormelle auki.

Mitäköhän tuo lääkäri meinasi?

Oletko varma että kokeilit oikeasta kohdasta? 2sormelle aukihan on kuitenkin eri asia kuin 2cm auki, kahdelle sormelle auki on tavallisesti jo n. 4cm auki. Mitä viikkoja mahtaa olla? Varmaan se lääkäri meinasi, että hänen mielestään k.suu on kiinni, oliko se sama lääkäri pari kuukautta sitten ja nyt, vai vaihtuiko välillä? Kovasti oudolta tuntuisi, että lääkäri ei sitä osaisi oikein kokeilla. Tehtiinkö silloin viimeksi ultra vai vaan käsikopelolta sanoi, että ulkosuu 2-3cm auki? Olipas paljon kysymyksiä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Oletko varma että kokeilit oikeasta kohdasta? 2sormelle aukihan on kuitenkin eri asia kuin 2cm auki, kahdelle sormelle auki on tavallisesti jo n. 4cm auki. Mitä viikkoja mahtaa olla? Varmaan se lääkäri meinasi, että hänen mielestään k.suu on kiinni, oliko se sama lääkäri pari kuukautta sitten ja nyt, vai vaihtuiko välillä? Kovasti oudolta tuntuisi, että lääkäri ei sitä osaisi oikein kokeilla. Tehtiinkö silloin viimeksi ultra vai vaan käsikopelolta sanoi, että ulkosuu 2-3cm auki? Olipas paljon kysymyksiä. :D

Eri lääkärit, tämä toinen oli tuolta itärajan toiselta puolelta, joten en jaksanut ruveta inttämään, kun kielimuuri oli melkoinen. Sanoi kuitenkin että kiinni on.

Ainakin ensimmäisen lääkärin kanssa puhuimme samasta asiasta, koska hän vielä piirsi kuvan ja selitti mitä tarkoittaa, kun kysyin. Tuosta pallurasta tuolla emättimen takaperukoilla käsittääkseni oli kyse. Ja nyt se siis ei enää ole varsinainen pallura, vaan pehmeä möykky jossa on huomattava aukko.

Viikkoja on 31+6. Käsikopelolla kokeilivat lääkäritkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se tarkoitti sitä sisempää?
Oliko kaulaa kuin paljo?

Mahdollistahan tuokin... Ensimmäinen sanoi että n 2 cm kaulaa, toinen ei mitään. Paitsi daa-daa kaikkeen. Anteeksi, ärsyttää kun itselle tärkeä juttu tämä raskaus eikä edes pääse ymmärrettävälle lääkärille... Ei osannut edes englantia...

Onpas erikoinen. Ensimmäinen siis varmaan tarkoitti tosiaan, että kaulaa on jäljellä vielä, jolloin on luultavaa että se sisäsuu on edelleen kiinni kun ulkosuu on taas ollut auki. Hankalaa tosiaan tuon kielimuurin kanssa, kyllä minuakin harmittaisi. Erikoiselta tuntuisi, että tuo toinen lääkäri ei olisi huomannut k.suun olevan auki

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Onpas erikoinen. Ensimmäinen siis varmaan tarkoitti tosiaan, että kaulaa on jäljellä vielä, jolloin on luultavaa että se sisäsuu on edelleen kiinni kun ulkosuu on taas ollut auki. Hankalaa tosiaan tuon kielimuurin kanssa, kyllä minuakin harmittaisi. Erikoiselta tuntuisi, että tuo toinen lääkäri ei olisi huomannut k.suun olevan auki

Niinpä... No, eipä tässä enää montaa viikkoa tarvitse jalkoja ristiä. :)

Eri asia sitten, että kannattaako tuota ihan itse kokeilla, kun ei ole koulutusta noihin hommiin.... Jos se noin helppoa ja riskitöntä olisi niin mihinkä gynegologeja yleensä tarvittaisiin; opetettaisiin vaan äidit ihan itse tutkimaan paikkansa.

Kyllä lääkäreissäkin on eroja, kuinka asiantuntijoita ovat. Mullakin oli parin päivän välein lääkäri, toinen neuvola ja toinen synnytyssairaalan päivystyksen lääkäri ja toinen sanoi, että kiinni on ja toinen, että sisäsuu on jo pehmentynyt ja auennut ja määräsi lepoa, lepoa ja lepoa. Viikkoja 30+

Alkuperäinen kirjoittaja Juuh:
Eri asia sitten, että kannattaako tuota ihan itse kokeilla, kun ei ole koulutusta noihin hommiin.... Jos se noin helppoa ja riskitöntä olisi niin mihinkä gynegologeja yleensä tarvittaisiin; opetettaisiin vaan äidit ihan itse tutkimaan paikkansa.

No tota tökitäänhän sitä kohdunsuuta varsin usein muutenkin. ;) Ja ronkitaan muidenkin toimesta, joskaan ei niin tahallisesti...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No tota tökitäänhän sitä kohdunsuuta varsin usein muutenkin. ;) Ja ronkitaan muidenkin toimesta, joskaan ei niin tahallisesti...

No niin, menihän tää sitten kuitenkin sille yöks-osastolle tää ketju............

Siis eihän se kyllä hirmuisen vaikeaa ole omaa alapäätään koplata.
Riskejähän siihen saadaan sillä ettei pestä kätösiä hyvin.

Mihin tarvitaan valmisruokia,opetetaan vaan kaikki tekemään itse ruokaa....voi ääliö....

Mihin tarvitaan valmisruokia,opetetaan vaan kaikki tekemään itse ruokaa....voi ääliö....

No ellei se ole hirmuisen vaikeata, niin gynegologille menohan on ihan turhaa, kun sinäkin olet asiantuntija oman roposesi suhteen. Ja voi ääliö vaan itselles, kun et keksi edes osuvampaa vertausta kuin valmisruoat ja alapäät.

No ellei se ole hirmuisen vaikeata, niin gynegologille menohan on ihan turhaa, kun sinäkin olet asiantuntija oman roposesi suhteen. Ja voi ääliö vaan itselles, kun et keksi edes osuvampaa vertausta kuin valmisruoat ja alapäät.

Hohhoijjaa.

Sanoinko ettei gynellä tee yhtään mitään?EN
Eikö se ole sama olla koplaamatta ollenkaan,kyllähän ne vauvat sieltä joskus syntyy.
Sanoinko olevani asiantuntija,mainitsin vai ettei oman alapäänsä kopeloiminen nyt niin hankalaa ole.

Ja voi ääliö itsellesi.Jos et vertaustani tajunnut,niin minä en sille voi mitään.

Hohhoijjaa.

Sanoinko ettei gynellä tee yhtään mitään?EN
Eikö se ole sama olla koplaamatta ollenkaan,kyllähän ne vauvat sieltä joskus syntyy.
Sanoinko olevani asiantuntija,mainitsin vai ettei oman alapäänsä kopeloiminen nyt niin hankalaa ole.

Ja voi ääliö itsellesi.Jos et vertaustani tajunnut,niin minä en sille voi mitään.

Menet asian sivusta itse ilmeisesti ihan huomaamattasi. En minä sinun itsetutkiskeluasi vastusta, etkä liene ainoa maailmassa joka siihen ryhtyy. Mielestäni sillä ei saavuteta kuitenkaan mitään mainitsemisen arvoista tietoa.

Yhteistyössä