Almironista vielä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SekoanKohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SekoanKohta

Vieras
Pidin almironista 2 päivän tauon ja sinä aikana tyttö oli hyväntuulinen eikä valitellut yöllä.
Sai eilen 2 mittalusikallista almironia ja viime yönä itkeskeli pariin otteeseen. Yleensä ei siis itke yöllä vaikka heräileekin.
Tänä aamuna olen antanut puuron joukossa yhden mittalusikallisen ja pullosta joi almironmaitoa ehkä 10 ml. Tunti tästä, niin tyttö itkee ja puklailee ja äsken oksensi.
Voiko olla almironista? Voiko oireilla näin voimakkaasti pienistä annoksista? Vai sattumaa taas vaan ja jokin muu kiukututtaa?

Olen epäillyt myös takaisinvirtausta, mutta oksentelua ei ole ollut tähän päivään asti.
Tietysti pukalilua voi aiheuttaa myös jokin muu allergisoiva, tytöllä on kokoajan ihottumaa eikä olla päästy selvyyteen mistä tulee.

Voi hyvinkin olla almironista, meillä meni äsken nutri-junioria n.30ml, puklailee ja sontii, eli meni maha sekasin ja rupesi myös iho kukkimaan.. seuraavana kokeillaankin sit neocate.
Voimia sulle!

Tiedän tunteen, meil onneks oma maito riittää, eikä hirveen tiukka dietti ainekaa viel oo, mut nyt pistänn pillit pussiin kokeiluitten kans, ei oo vissiin pariin kk saatu uutta ainetta sopimaan :/ mut onhan meil jo vallan laaja valikoima, löytyy listalta 10ainetta mitä voi syöttää.. ja ikää on koht 8kk, 4kk on syöty kiinteitä suunnilleen..

Hei!

Minkä ikäinen lapsi sinulla on? Millaiset ohjeet olet saanut allergialääkäriltä? Sinuna ottaisin uudelleen yhteyttä allergialääkäriin, koska ilmeisen selvästi Almiron ei sovi lapsellesi. Olisi kokeiltava toista korviketta. Yksin ei kannata lähteä kokeilemaan, ja lapsen iästä riippuen ( ja ehkä myös lääkäristä) kokeillaan myös soijapohjaisten sopivuutta, sitten vasta niitä kalliimpia aminohappopohjaisia korvikkeita. Kela on tiukentanut näitä määräyksiä, mutta alle puolivuotiaille ei kait yleensä soijapohjaisia edes kokeilla. ( Maitoallergiset herkistyvät usein myös soijalle.)

Yritä jaksaa. Jätä nyt kokonaan se Almiron pois. Eiköhän se asia nyt ole selvä, ettei se sovi. Soita allergialääkärille aika, tai soittoaika, niin pääsette asiassa eteenpäin. Tsemppiä!!

:flower:

Meillä oli eilen allergialääkäri ja siellä hän sanoi, että kokeillaan almironia vielä. Ei siis oikein uskonut että oireilisi. Kun nuo määrät on vielä olleet pienet niin ei heti kättelystä uskonut. Lisäksi laittoi imetyksen piikkiin oireet, kun vauva tosiaan oireilee kokoajan ja yleensä imetyksen jälkeen ihottumalla.
imettäminen pitäisi lopetaa ihan nyt. Vauva oireilee siis kokoajan myös rintamaidon kautta (ehkä) vaikka olen dieeteillä. Imetyksen lopettaminen jo itsessään on kamalaa sekä minulle että vauvalle, hän ei ole koskaan joutunut pullosta syömään ja rakastaa tissiä yli kaiken.

Olin ajatellut lopettaa imetyksen nyt utlevana viikonloppuna, mutta en uskalla enää sitä tehdä kun ei ole sopivaa korviketta. tai ainakin minusta tuntuu ettei ole. Enää en tiedä itsekään mihin uskoa.

Ok. Ymmärrän tosiaan tukalan tilanteen. Meillä oli tytöllä myös vauvana tosi voimakkaat oireet rintamaidon kautta, vaikka välttelin kaikkea mahdollista. Lopetin imettämisen kun tyttö oli 2kk ja tilanne helpottui heti. Hän alkoi voimaan kaikin puolin paremmin. Meillä oli sopiva korvike heti, joten sikäli helpompi tilanne. Ehkä sun nyt sitte kannattaa lopettaa imetys ja antaa pelkästään almironia, jos lääkäri näin on sen ajatellut. Imetyksen lopettaminen tuntuu kamalalta, mutta jos vauva sen jälkeen alkaa voimaan paremmin, niin se on todella helpottava tunne. Jos oireet jatkuvat pelkällä almironilla, niin sitten voi olla varma ettei sekään sovi. Minä ajattelin lopettaessani imetystä, että aina ei kaikki mene juuri niin kuin itse toivoisi, ja että vauvalleni on tärkeintä minun antama läheisyys ja se että hänellä on hyvä olla. :hug:

Meillä oli hieman vastaavanlainen tilanne jokin aika sitten. Ei voitu olla oikein varmoja, johtuuko oireet rintamaidosta vai kokeilussa olleista korvikkeista. Näytti enemmin siltä, että johtui rintamaidosta.

Lääkärin kanssa jo juteltiin, että jotta varmuus saataisiin, niin laitettaisiin tyttö täysin korvikkeelle max. 2 vkoksi. Itselläni oli tarkoituksena pitää yllä maidon tuotantoa pumppaamalla talteen/pois maitoa. Näin olisimme voineet palata imetykseen, jos korvike olisi ollut se ongelma.

Voisithan sinäkin kokeilla antaa pelkkää korviketta, ja samaa tahtia pumpata rintoja tyhjäksi. Näin voit palata takaisin imetykseen pitemmänkin ajan jälkeen, jos vauva reagoi korvikkeeseen. Helppoa se pumppaaminen ei tietysti ole, onneksi me löydettiin ongelma rintamaidosta ja vain tiukennettiin diettiä...<br><br>

Yhteistyössä