Hae Anna.fi-sivustolta

aloitan keskustelut

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Vierailija 52, 29.10.2009.

1. Vierailija 52 Vierailija

Hei kaikille
    nyt on sitten avautunut tämä eläkkeellä olevien palsta.

Minä olen monien fyysisten vaivojen/sairauksien vuoksi jäänyt työkyvyttömyyseläkkeelle kolme vuotta sitten.
    Vahvoja lääkkeitä käytän.
    Työuraa takana 40 vuotta, kun lapsena jo aloitin.
    Päiväni kuluvat käsitöiden ja tv:n katselun sekä lukemisen parissa.
    Ulkona liikun koirani kanssa vointini mukaan, onneksi koira ei "hypi seinille" vaikkei joka päivä pitkille lenkille pääsekään.
    Paljon iloa lemmikki kuitenkin tuo kipujen kanssa kamppailevan yksineläjän päivään, koska elämässä on hyvin
    "pienet ympyrät" kaikkien rajoitusten vuoksi.

2. ikikukka Vierailija

Nyt huomasinkin tämän eläkeläisketjun. Voidaankin siirtyä tänne juttelemaan me eläkeläiset ja muuten liian vanhat viisikymppisten ketjuista.

Täällä me voidaan keskustella meitä kiinnostavista asioista, eikä tarvitse enää yrittää olla seksikäs tai nuori tai kaunis. Riittää kun vielä hengitetään.

3. Mitäpäs eläkerouvat tykkäätte uudistuksesta?
    Tuolla 50+ Sivhos haukkui koko jutun jo, mutta kaipä hänkin tottuu.
    Ulkoasu on tietysti outo, mutta selkeä, vai mitä?

4. Vierailija joo joo Vierailija

Oudolta tuntuu.
    Mitähän toi "n/a" tarkoittaa viestin kirjoittajan nimimerkin alla?
    "vastaa ketjuun" on myös outo.
    Ketju?
    Pitäisi olla (plzan mukaan)avattu kirjekuori keskustelun alussa, jos on uusia vastauksia tullut....ei toimi niin.
    Suljettu kuori on ollut....
    Pinkistä tykkään, mutta toi liian kirkas punainen lyö silmille!
    Monia muitakin kysymyksiä herää uudistetusta palstasta.

5. Vierailija Vierailija

Mukava että saatiin oma ketju, voidaan kirjoitella vaikka sukan kantapään kutomisesta (toivottavasti), ettei kukaan tule moittimaan kuinka tylsää se on, ja saahan niitä sukkia ostamallakin ja kuka nyt villasukkia pitääkään...

Katsotaan miten tämä kehittyy.

6. ikikukka Vierailija

Minua rasittaa tuo, ettei ketjua avaamatta näe koska siihen on viimeksi kirjoitettu. Aina pitää avata ketju.

Paljon kömpelömpi kuin entinen, mutta ehkä tämä vielä kehittyy paremmaksi näistä lapsenkengistään.

7. Kasperiina Vierailija

Minulle on kyllä ihan riittänyt tuo 50+ palsta. En koe välttämättä hyvänä sitä, että "eläkeläiset" passitetaan omalle palstalle ja isovanhemmat omalleen, kyllähän tähänkin asti nuo em. asiat on ihan sujuvasti keskusteltu 50+ palstallakin. En ole mitenkään kokenut, että porukassa olisi liian vanhoja tai liian nuoria kirjoittajia. Samaa iltaruskon porukkaahan sitä ollaan, vaikkei tämä ilmaisu varmaan oikein ketään miellytä:)

Mutta tämä on nyt siis ihan ensituntuma. Muutan ihan mielelläni mielipidettäni jos siltä alkaa näyttää!

8. Vuorotteluvapaalta Vierailija

Olen itse vuorotteluvapaalla - ja nautin tästä kiireettömyydestä ja itselle omistautumisesta.
    Itse olen työskennellyt jo 40 - vuotta putkeen ja annoin itselleni tämän hengähdystauon - kokopitkän vuorotteluvapaan.
    Nautin elämästä ilman kiirettä - voin vaikka valvoa öisin ja nukkua päivällä jos siltä tuntuu!! Voin matkustella vaikka maailman ympäri - jos haluan jne...
    Jos eläkkeellä olo on yhtä ihanaa, kuin tämä - niin sitä odotellessa ensin vuorotteluvapaalla ja sitten vielä töihin uudistuneena muutamaksi vuodeksi ja sitten terveenä e l ä k k e e l l e !! Vau mitkä visiot edessäpäin

9. Kasperiina Vierailija

Juuri nuo visiot minäkin toteutin. Ensin vuorotteluvapaa ja sitten päätös siitä, että jään kuin jäänkin eläkkeelle. Minusta vuorotteluvapaa on oiva reitti eläkkeelle tai muuten vapaaherraksi / herrattareksi siirtymiseen. Vuorotteluvapaalla voi harjoitella sitä vähän pienemmällä rahalla toimeentulemista. Ja samalla saa tuntumaa siitä, onko minusta tähän luopumiseen ja uuden aloittamiseen.

Tuttavapiirissäni on myös henkilöitä, jotka vuorotteluvapaan jälkeen ovat vakaasti sitä mieltä, että nyt patterit on ladattu seuraavaa kymmen vuoden työrupeamaa varten! Ja hyvä niin. Vuorotteluvapaa siis toimii!

10. iltaruskon porukkaa Vierailija

Hiljaista on 50+ palstallakin. Aurinko paistaa ja pitkä loma on edessä.
    En pidä ikäjaottelusta palstoilla. On hyvä vaihtaa mielipiteitä kaikenikäisten kanssa.

Noista mainoksista en pidä. Kirjoitin vähän aikaa sitten eräästä tuotemerkistä ja nyt näytön yläosaan tuli ilmoitus, että minut on valittu otantaan. Voi olla huijausviesti.

11. P-mummo Vierailija

Isovanhempien palstakin olisi ihan kiva, kun se olisi rauhoitettu meidän isovanhempien ajatustenvaihtoon. Siellä kuitenkin miniät moittivat anoppejaan ja lapset vanhempiaan, ihan tuli paha mieli kun kerran niitä lueskelin.

Käyn täällä meidän "omalla" eläkeläisten palstalla ja saatan joskus kirjoittaakin mielipiteeni.

12. kylmää pitää Vierailija

Ja sun vaan pitää kaivella vanhoja viestejä esiin. Jos on tylsää aloita uusia ketjuja.

13. Olenko hölmö? Vierailija

Tämä palstahan on ollut täällä jo vuosia! Mitä uutta on tapahtunut? Aivan samanlainen on kuin ennenkin, kertokaa mikä muuttunut!

14. vinkki Vierailija

Katso ensimmäisen viestin päiväystä. Siinä vastaus kysymykseesi.

15. Olen hölmö! Vierailija

Kiitos edelliselle! Enpä huomannut katsoa päiväystä.

16. Veera Vierailija

Elämä vain ei mene valitettavasti läheskään aina niinkuin suunnittelee, käsikirjoitus voi mennä ihan uusiksi. Mutta toivotaan kaikille hyvää terveyttä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri