Alusvaatteet/bikinit/alasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aeki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aeki

Vieras
Perjantain, auringonottokelien ja lauantaisaunan kunniaksi yritetäänpä hakea selvyyttä seuraavaan. Yleistän nyt hieman mutta kaikki eriävät mielipiteetkin ovat tervetulleita keskusteluun. Asia koskee siis naisten suhtautumista alastomuuteen ja vähissä vaatteissa olemiseen.

Yleisesti naiset eivät halua/kehtaa olla alusvaatteisillaan miesten nähden, edes tuttujen, esim kotonaan jos vieraita on kylässä. Paidat ja housut käydään vaihtamassa lukitun oven takana katseilta piilossa. Mutta, samat naiset ovat kuitenkin bikineissä julkisilla uimarannoilla tai kylpylöissä! Miten alusvaatteisillaan olo kotona tai kylässä eroaa bikineissä olemisesta julkisella paikalla?

Vähän sama juttu alastomuuden kanssa. Kotona tai kylässä ei kehdata olla alasti muiden nähden (riisumiset ja pukemiset tehdään piilossa ) mutta silti voidaan saunoa vastakkaisen sukupuolen kanssa ja käydä vaikka naku-uinnilla. Jälleen kerran, miten nämä eroavat toisistaan. Molemmissa tapauksissa on mahdollista nähdä/näyttää tissit ja karvoituksen malli, mutta vain saunomisen yhteydessä sitä pidetään luontevana. Jopa saunaan mennessä pukuhuoneen puolella peitellään itseään mutta saunassa istutaan rennosti kaikki näyttäen.

Kertokaa arvon naiset, miksi näin?

Alkuperäinen kirjoittaja Aeki:

No kun se nyt vaan ON niin :D

Opittu juttuhan tuo on. Saunaa ei mielletä esimerkiksi (suomalaisessa kulttuurissa!) seksuaaliseksi paikaksi, joten alastomuus saunassa ei ole mikään kumma juttu. Ja mitä taas alusvaatteisiin tulee, niin niitäkin voi ajatella tuon seksuaalisuuden kautta, mielletään ehkä siksi yksityisiksi "hepeniksi", joita ei muiden miesten (tai naisten) tarvitse nähdä :) Bikinit on sitten uimista ja auringonottoa varten tehty VAATE...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Opittu juttuhan tuo on. Saunaa ei mielletä esimerkiksi (suomalaisessa kulttuurissa!) seksuaaliseksi paikaksi, joten alastomuus saunassa ei ole mikään kumma juttu. Ja mitä taas alusvaatteisiin tulee, niin niitäkin voi ajatella tuon seksuaalisuuden kautta, mielletään ehkä siksi yksityisiksi "hepeniksi", joita ei muiden miesten (tai naisten) tarvitse nähdä :) Bikinit on sitten uimista ja auringonottoa varten tehty VAATE...

Tämä oli kyllä niin hyvä vastaus, ettei siihen ole mitään lisättävää.

Perjantain, auringonottokelien ja lauantaisaunan kunniaksi yritetäänpä hakea selvyyttä seuraavaan. Yleistän nyt hieman mutta kaikki eriävät mielipiteetkin ovat tervetulleita keskusteluun. Asia koskee siis naisten suhtautumista alastomuuteen ja vähissä vaatteissa olemiseen.

Yleisesti naiset eivät halua/kehtaa olla alusvaatteisillaan miesten nähden, edes tuttujen, esim kotonaan jos vieraita on kylässä. Paidat ja housut käydään vaihtamassa lukitun oven takana katseilta piilossa. Mutta, samat naiset ovat kuitenkin bikineissä julkisilla uimarannoilla tai kylpylöissä! Miten alusvaatteisillaan olo kotona tai kylässä eroaa bikineissä olemisesta julkisella paikalla?

Vähän sama juttu alastomuuden kanssa. Kotona tai kylässä ei kehdata olla alasti muiden nähden (riisumiset ja pukemiset tehdään piilossa ) mutta silti voidaan saunoa vastakkaisen sukupuolen kanssa ja käydä vaikka naku-uinnilla. Jälleen kerran, miten nämä eroavat toisistaan. Molemmissa tapauksissa on mahdollista nähdä/näyttää tissit ja karvoituksen malli, mutta vain saunomisen yhteydessä sitä pidetään luontevana. Jopa saunaan mennessä pukuhuoneen puolella peitellään itseään mutta saunassa istutaan rennosti kaikki näyttäen.

Se on vaan ihan yleistä "kohteliaisuutta" ja muiden huomioimista, en usko et useimmilla olis mitään ongelmaa olla alusvaattesillaan tuttujen edessä (esim ku vaihtaa vaatteet) mut eivät halua "esitellä itseään", esim. rannalla taas se kuuluu asiaan (ei siis itsensä esittely vaan se vähäpukeisuus. :) ) .

No, kun mä kyllä kehtaisin, vallan hyvin, mutta tarkoituksenani on olla kohtelias, jos tulee vieraita. En tiedä, mitä he ajattelisivat, jos pomppisin nakuna, vaikka mun mielestä se täysin normaalia onkin. Vaikka uikkarit on periaatteessa mun mielestä ihan sama, kuin alkkarit, enkä ymmärrä, miksi toisissa on luvallista näyttäytyä ja toisissa ei, niin teen kumminkin niin, miten on yleinen mielipide, ettei mua kaikki alkais vihaamaan.

jännä miten se häveliäisyyden raja on juuri siinä saunan tai pukuhuoneen ovella. saunassa voidaan näyttää toisille kaikki ja on hyväksyttyä katsoakin toisia alasti mutta jos joutuu vaikka kesken saunomisen käymään jääkaapilla, puhelimessa tms niin laitetaan pyyhe päälle vaikka se sama porukka on näkemässä sinut kuin siellä saunassakin..
ja niinhän se on alusvaatteidenkin kanssa. kotona paita vaihdetaan katseilta piilossa mutta saman porukan kanssa rannalla ollessa voidaan riisua bikinisilleen siinä toisten edessä..

Kyllä kai minusta juuri saunassa ihminen on intiimeimmillään. Ollaan täysin alasti, ilman meikkejä, lähellä (jopa ihokontaktissa ) toisten kanssa. Eikä haittaa vaikka vieressä istuisi ei-niin-tuttu ihminen. Mutta saunan ulkopuolella ei voida olla alasti niin että toinen näkee. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mä en kyllä mene alasti saunaan kenenkään miesten kanssa. Vaikka ei se mua haittais, mutta mun miestä haittaa.

niin, onhan se ymmärrettävää. tuskin monikaan mies haluaisi esitellä alastonta vaimoaan vieraille olohuoneessa :) samalla tavallahan se koko kauneus on nähtävillä siellä sekasaunassa. tai tuskinpa nainen haluaisi kavereidensa tietävän millainen varustus omalla miehellä on, näki sen sitten saunassa tai olohuoneessa. en minä ainakaan.

Näinhän se on. Kukapa näyttäytyisi alusvaatteisillaan uimarannalla, vaikka usein ne bikinit on vielä pienemmät...

Harvoin ne miehetkään muuten kalsarisillaan on vieraiden edessä.

No, kun mä kyllä kehtaisin, vallan hyvin, mutta tarkoituksenani on olla kohtelias, jos tulee vieraita. En tiedä, mitä he ajattelisivat, jos pomppisin nakuna, vaikka mun mielestä se täysin normaalia onkin.

Tuskinpa sun vieraat valittaisi vaikka pommpisit kuinka nakuna :saint: suosittelen kokeilemaan. Kansiontyhjennys myös suositeltava.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:

Näinhän se on. Kukapa näyttäytyisi alusvaatteisillaan uimarannalla, vaikka usein ne bikinit on vielä pienemmät...

Harvoin ne miehetkään muuten kalsarisillaan on vieraiden edessä.

joo, monestihan ne alusvaatteet on kyllä paljon seksikkäämmät ja paljastavammat kuin normaalit pienetkin bikinit..

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
No, kun mä kyllä kehtaisin, vallan hyvin, mutta tarkoituksenani on olla kohtelias, jos tulee vieraita. En tiedä, mitä he ajattelisivat, jos pomppisin nakuna, vaikka mun mielestä se täysin normaalia onkin.

Tuskinpa sun vieraat valittaisi vaikka pommpisit kuinka nakuna :saint: suosittelen kokeilemaan. Kansiontyhjennys myös suositeltava.

Niii... Ei meidän vieraat ole semmoiseen tottuneita... :snotty: Voisivat pelästyä alkuasukkaan tanssiani.

Yhteistyössä