Älykkyys, miehet ja naiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaska-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jaska-

Aktiivinen jäsen
28.09.2008
3 430
0
36
Lue koko artikkeli http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=30479:professorin-pommi-miehet-todella-ovat-naisia-aelykkaeaempiae&catid=5:tiede&Itemid=7 -

" - Esimerkiksi lähes-neroissa (älykkyysosamäärä 145) on briljantteja miehiä kahdeksan kertaa enemmän kuin naisia. Tämä on tilasto, ei seksismiä.... Viime vuosina poliittisen korrektiuden voimat ovat tehneet tästä raportoinnin käytännössä mahdottomaksi...psykologiprofessorin mukaan hänen ammattipiireissään ei ole kiistaa aikuisten naisten ja miesten älykkyysosamäärien epäyhtäläisyydestä... "

"Professori pahoittelee poliittisesti täysin epäkorrektia johtopäätöstään lukuisia kertoja."

Tämäkin on tiedetty että tasa-arvokeskustelun mukana tullut fanaattisuus estää esittämästä tieteellisiä faktoja tai ainakin rajoittaa sitä kuinka faktat voi esittää.

Mutta toisaalta miehistä löytyvät ne tyhmimmät yksilöt, joten tasa-arvo toteutuu siinä mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Tää on ollut yleistä tietoa jo vuosikaudet.

Totta

Mutta outoa on se että jopa akateemisilla naisilla tippuvat hanskat kädestä kun tästä puhutaan, ikään kuin ei ymmärrettäisi että kysymys on keskiarvosta eikä yksilön kyvyistä tai niiden puutteesta.

"..ekonomisti Lawrence Summersin saaneen 2005 potkut Harvardin yliopiston johdosta sanottuaan, ettei tasapainon etsiminen sukupuolten välille ole mahdollista."

Summers esitti juuri samankaltaisen hypoteesin (faktan?) selittääksen eron miesten ja naisten välillä kun häneltä kysyttiin miksi naisia on tietyillä tieteenaloilla vähemmän, joku professi nainen jopa käveli ulos salista.
Että se siitä objektiivisuudesta.

Miksi miesten ja naisten edes pitäisi olla samanlaisia ja aivan yhtä hyvät taidot joka asiassa? Eikö ole rikkaus, että olemme erilaisia? Itse arvostan suuresti mm. naisten sosiaalista ja verbaalista lahjakkuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
"Psykologian emeritusprofessori Richard Lynn katsoo, että miehet ovat joutuneet kehittämään hoksottimiaan naisia enemmän."

Miesten maailma = miesten aivot enemmän käytössä. Näinhän se on.

Noh tieteessä ei ole miesten maailmaa tai naisten maailmaa.

Mitä tarkoitan on se että ei voi sanoa että koska yhteiskunta on patriarkaalinen niin siksi naisten 'avut' eivät tule niin hyvin esille.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Tää on ollut yleistä tietoa jo vuosikaudet.

Totta

Mutta outoa on se että jopa akateemisilla naisilla tippuvat hanskat kädestä kun tästä puhutaan, ikään kuin ei ymmärrettäisi että kysymys on keskiarvosta eikä yksilön kyvyistä tai niiden puutteesta.

Tämä vain vahvistaa uutisen toteamusta. On paljon naisia, jotka kuvittelevat, että feminismi tarkoittaa tasapäistämistä, vaikka yritys on ajaa tasavertaisia oikeuksia olla oma itsensä. AS on minulle siunaus; vaikkei olekaan helppoa olla nainen, jolla on äärimaskuliiniset aivot, se kuitenkin auttaa ajatteluprosesseja.

Alkuperäinen kirjoittaja ile:
Miksi miesten ja naisten edes pitäisi olla samanlaisia ja aivan yhtä hyvät taidot joka asiassa? Eikö ole rikkaus, että olemme erilaisia? Itse arvostan suuresti mm. naisten sosiaalista ja verbaalista lahjakkuutta.

Sanoppa muuta, samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
"Psykologian emeritusprofessori Richard Lynn katsoo, että miehet ovat joutuneet kehittämään hoksottimiaan naisia enemmän."

Miesten maailma = miesten aivot enemmän käytössä. Näinhän se on.

Mitä tarkoitan on se että ei voi sanoa että koska yhteiskunta on patriarkaalinen niin siksi naisten 'avut' eivät tule niin hyvin esille.

Tiedäthän että lähes nerot eivät oikein pärjää työ- tai kotielämässä, muut kun tuntuvat usein melko tolloilta, olikohan ÄO 125 sellainen älykäs, mutta normaaliin kanssakäymiseen kykenevä =)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Naiset ajattelee tunteella ja miehet järjellä.

Tästä oli juuri töissä puhe, kun mietittiin miksi laittaa autoon superleveät matalaprofiiliset renkaat ja alumiiniset erikoisvanteet *järjellä ei ainakaan ole tekemistä noiden valintojen kanssa* :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedäthän että lähes nerot eivät oikein pärjää työ- tai kotielämässä, muut kun tuntuvat usein melko tolloilta, olikohan ÄO 125 sellainen älykäs, mutta normaaliin kanssakäymiseen kykenevä =)

Voihan se älykkyys hieman hankaloittaa sosiaalista kanssakäymistä, mutta se, että koti- tai työelämä on järjestetty eri tavalla ei tarkoita, etteikö se olisi hoidossa. Minulla on neurologinen tila, jonka takia sosiaalisuus on minulle haasteellista. Älyni auttaa minua oppimaan ja sopeutumaan, joten jos kohtaisit minut sattumalta, et luultavasti huomaisi mitään erityistä. Dumbing down on ollut tekniikkani jo ala-asteelta alkaen. Siksi yksinäisyys tuntuukin niin makealta, kun ei tarvitse vetää roolia tai esittää itseään tyhmempää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:

Tämä on sitten fakta?

Äo:sta puhuttaessa olisi hyvä mainita, millä keskihajonnalla luku on.

En jaksanut lukea alkuperäistä artikkelia, mutta olen joskus lukenut samankaltaisen, jossa korostettiin, että miesten hajonta on suurempi omassa sarjassaan, eli älykköjä on naisia enemmän mutta niin on myös tolloja miehiä enemmän kuin naisia.

Voi Jaska, kun sun tarvii niin kovasti todistella jotain. Onko ulkomaailma paha sulle =) ?

Tämä on sitten fakta?

Äo:sta puhuttaessa olisi hyvä mainita, millä keskihajonnalla luku on.

Samaa mietin itse, mutta eiköhän se ole 15.

Niin, millähän keskihajonnalla tuo aloituksen professorin mainitsema 145 on?

Ja lisätääns siitä alkuperäisestä artikkelista pätkä:

"But there's another reason why, at the very highest and most demanding of levels in society, men have a natural advantage - and it's one we've seen in countless natural history TV documentaries.

Take, for example, the case of rutting stags or fighting chimps and you get the generally aggressive idea. Thanks to high levels of the male sex hormone testosterone, men are far more competitive and motivated for success than women.

For a man - at least as far as his hormone system is concerned - succeeding, competing and beating his rivals is very much still a matter of life and death.

Consequently, ambitious, high-achieving men typically work harder, compete more aggressively and become totally immersed in their careers, while even the most high-achieving women will often admit to finding themselves distracted by their genetically preconditioned aptitude for nurture and support.

For them, it is often a question of what to get for supper, or whether the children have got clean shirts for school. These are small distractions, admittedly, but at the very highest level they have an effect.

As an academic, it's my job to tell the truth, to explain the scientific evidence before us, irrespective of how unfashionable my conclusions are.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/debate/article-1274952/Men-ARE-brainy-women-says-scientist-Professor-Richard-Lynn.html#ixzz0nRy82A7u"

Elikäs ei pelkkä älykkyys vaan kunnianhimo myös, tekee eroja miesten ja naisten välille.

Voihan se älykkyys hieman hankaloittaa sosiaalista kanssakäymistä, mutta se, että koti- tai työelämä on järjestetty eri tavalla ei tarkoita, etteikö se olisi hoidossa. Minulla on neurologinen tila, jonka takia sosiaalisuus on minulle haasteellista. Älyni auttaa minua oppimaan ja sopeutumaan, joten jos kohtaisit minut sattumalta, et luultavasti huomaisi mitään erityistä. Dumbing down on ollut tekniikkani jo ala-asteelta alkaen. Siksi yksinäisyys tuntuukin niin makealta, kun ei tarvitse vetää roolia tai esittää itseään tyhmempää.

tuttua tuo tyhmän esittäminen, jotta tulee hyväksytyksi.
Pärjäsin kyllä työelämässä, mutten viihtynyt. Itsellä syynä oli kait totaalinen kunnianhimon puute, joka johti minut työtehtäviin jossa työtoverit harvemmin olivat mitään penaalin terävimpiä kyniä.
En kyllä ole myöskään erityisen sosiaalinen, joten nyt nautin yksinyrittäjyydestä, saan teen töitä vain itselleni.
(loogisen) älykkyyden puolesta kelpaan mensaan, mutta koska tosiaan aloituksessa ei ollut mainittu keskihajontaa, en tiedä kuulunko kuitenkaan noihin "briljantteihin" mitä oli mainittu :D

Sukupuolikromosomit mahdollistavat nämä erot. XX - toinen X viallinen, toinen korjaa fibat, mutta ei erityisiä mahdollisuuksia mihinkään poikkeavaan. XY - voi saada ne superpowerit toiselta vanhemmistaan, kun toista samanlaista ei ole. Tai jotain... :p

No. Omassa elämässäni olen monasti joutunut huomaamaan hyvän ystäväni esittämän lauseen paikkansapitävyyden: "Älystä ei ole hyötyä, jos ei sitä kykene käyttämään." Ehkä siksi tämä toteutuu kohdallani niin vahvasti, että koen olevani pahemman kerran sidoksissa tunteisiini ja lisäksi olen myös biologisen puoleni (mm. hormonitoiminta) kanssa tiukasti jopa "jumissa".

Osaltani koen, että näillä aivoilla olisi ehkä helpompaa olla mies.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Naiset ajattelee tunteella ja miehet järjellä.

Ehkä yleisesti ottaen, mutta onpahan naisia, jotka analysoi kriittisesti kaiken mikä vastaan tulee. Eikä mitään turhaa tunteilua. Itse kuulun näihin naisiin, olen paljon analyyttisempi kuin esim. mieheni joka vain menee virran mukana...kuin lastu lainehilla.

Osaltani koen, että näillä aivoilla olisi ehkä helpompaa olla mies.

Todellakin! Tosin, itse en koe, että sukupuolenkorjaus tekisi minusta sellaista. Olen mieluusti androgyyni, mutta jos olisin mies, olisin varmaankin onnellisempi. En siksi, että haluan erilaiset sukupuolielimet, vaan yhteiskunnan suhtautuminen mieheen on lähempänä sitä, mitä itselleni haluaisin. Jos olisin mies, olisin varmaankin homo tai jatkaisin aseksuaalina. Sellainen Sherlock Holmes -tyyppinen kaveri.

En ymmärtänyt tätä. Tarkoitatko, että tutkimuksissa tai tuloksissa tällaisia käsitteitä ei ole - vai että tieteen maailmassa kaikki ovat samaa sukupuolesta riippumatta?

(En vänkää itse aloituksen otsikkoa vastaan lainkaan.)

Yhteistyössä