Ambulanssilla mentiin viime yönä sairaalaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
ja kyllä se neidin; 5kk:ta tauti on nyt sitten varmistunut hinkuyskäksi :/
Kuuden päivän lääkekuuri loppuu torstaina ja kuuria jatketaan vielä sen jälkeen 8 päivää.Koko perhe joutuu/ saa myös kahden viikon antibioottikuurin.Koska kyseessä tartuntatauti, niin lain mukaan koko hoito ja lääkkeet ovat ilmaisia.Kouluille mun pitää vielä ilmoittaa.Lääkärin mielestä erittäin todennäköistä että joku on sitä koulussa sairastanut ja sitten meiltä joku saanut tartunnan ja sitä kautta sitten se tarttunut vauvaan.Kakkamainen tauti!

Tulin yöksi kotiin ja huomenna vauva saattaa taas päästä kotiin, jos yö menee hyvin.Jos ei pääse, niin menen seuraavaksi yöksi sairaalaan.
Taudin oireet voivat kestää kuukausia, vaikka itse tauti olisikin parantunut.
Kotiin sain mukaani limanimemistarvikkeita putkia ja jne.
Tautiin kuuluu räkäisyys/limaisuus ja limaoksentamiset :/
Että unettomia öitä on tiedossa vielä pitkään.Onneksi nyt kuitenkin selvyys että mikä sairaus kyseessä ja hoito aloitettu ajoissa eli 3 viikon kuluessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
ja kyllä se neidin; 5kk:ta tauti on nyt sitten varmistunut hinkuyskäksi :/
Kuuden päivän lääkekuuri loppuu torstaina ja kuuria jatketaan vielä sen jälkeen 8 päivää.Koko perhe joutuu/ saa myös kahden viikon antibioottikuurin.Koska kyseessä tartuntatauti, niin lain mukaan koko hoito ja lääkkeet ovat ilmaisia.Kouluille mun pitää vielä ilmoittaa.Lääkärin mielestä erittäin todennäköistä että joku on sitä koulussa sairastanut ja sitten meiltä joku saanut tartunnan ja suitä kautta sitten se tarttunut vauvaan.Kakkamainen tauti!
Tulin yöksi kotiin ja huomenna vauva saattaa taas päästä kotiin, jos yö menee hyvin.Jos ei pääse, niin menen seuraavaksi yöksi sairaalaan.
Taudin oireet voivat kestää kuukausia, vaikka itse tauti olisikin parantunut.
Kotiin sain mukaani limanimemistarvikkeita putkia ja jne.
Tautiin kuuluu räkäisyys/limaisuus ja limaoksentamiset :/
Että unettomia öitä on tiedossa vielä pitkään.Onneksi nyt kuitenkin selvyys että mikä sairaus kyseessä ja hoito aloitettu ajoissa eli 3 viikon kuluessa.

:hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaahippu:
:hug: jaksamisia teille.... hyvä että saitte varmuuden...
Meillä tarhassa tulirokkoa ja tässä odottelen ja seurailen tarttuuko se meihin...

Voi ei :/ Onks totakin tautia liikenteessä.Vanhat sairaudet siis ovat jälleen nostamassa päätään :/

Alkuperäinen kirjoittaja tinzu:
Voih kurjuus, onko se niin ettei hinku yskää vastaan enää rokoteta?

voimahali :hug:

Kyllä rokotetaan ja meilläkin vauva ehti saamaan yhden rokotuksen.Seuraava olisi ollut tämän viikon torstaina, mutta nyt se siirtyy ties miten pitkälle.

Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Alkuperäinen kirjoittaja Inkku:
Voimia ap:lle. Tässä sen taas näkee kuinka tärkeitä rokotteet oikeesti on!

Miten niin? Rokotettuhan tässäkin on sairastunut.

Jos ei olisi rokotettu, niin vauva olisi mitä todennäköisemmin erittäin huonossa kunnossa ja yhtenäinen sairaalan hoitojakso olisi tosi pitkä

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

No oliko tää rokote sitten just tohon kyseiseen tautiin??

Vauva saanut rokotteen ja yks rokotteen ainesosa on just hinkuyskää vastaan, mutta sairastui silti.Täällä on toinen vauva sairastunut myös.Hieman aiemmin kuin meidän.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

No oliko tää rokote sitten just tohon kyseiseen tautiin??

Vauva saanut rokotteen ja yks rokotteen ainesosa on just hinkuyskää vastaan, mutta sairastui silti.Täällä on toinen vauva sairastunut myös.Hieman aiemmin kuin meidän.

Ok, mutta ilman koko rokotusta olis voinu olla paljon huonomassa kunnossa.

Aikaisemmin, silloin kun ei ollut tuota kolmosrokotetta, meille sanottiin ainakin niin, että hinkuyskää vastaan ei riitä yksi rokote. Vauvoilla siis ei ole riittävää suojaa hinkuyskää vastaan, vaikka olisikin sen ensimmäisen rokotteen jo saanut. He tarvitsevat siis nuo tehosterokotteet ennen kuin saavat edes sen rokotteen arvioidun suojan (en muista mikä se hinkuyskällä on). Siksi siis on hyvin mahdollista, että pieni vauva sen saa rokotteesta huolimatta. Ja pienellehän se on kuitenkin vaarallisin.

Hyvä, että teillä on nyt jo parempaan päin. Muoks, tai siis taisin olettaa että on :ashamed: hyvä, että tiedätte syyn.

Täältä tulee kyllä paljon myötätuntoa teidän pikkuselle...meinaan itse sairastin sen vajaa parikymppisenä ja opiskelin silloin niin jouduin olemaan melkein kolme viikkoa pois koulusta.Lääkäri diagnosoi minut ensin-että olen rakaana ja toiseksi että minulla on anoreksia.Vaihdoin lääkäriä ja heti otettiin kokeet ym. ja lääkäri totesi että hinkuyskä.

Yhteistyössä