aminkä merkkisiä vauvanvaattetita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ElliOdottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ElliOdottaja

Vieras
Heip!
Olen vierailulta tuolta odottajien puolelta. Omaan laskettuunaikaan on jäljellä n.2kk ja tulokkaalle pitäisi hommata vähän vaatteita. Haluaisinkin kuulla mielipiteitä vauvojen vaatteista. Mitä merkkiä ette missään nimessä suosittele (esim. venahtahtaa tai menettää värinsä) ja mitkä taas ovat hintansa arvoisia? Tarkoitukseni olisi ostaa vaatteita lähinnä marketeista ja suht edullisista ketjuista.
Kiitos avusta!

Meillä on iso osa vaatteista H&M:ltä ja Lindexiltä (+äitiyspakkauksesta). Pieni vauva ei kamalasti vaatteita kuluta, eivätkä ole venähtäneet. Nyt käytetään kokoa 62, vauva on 3 kk vanha. Kaikkia "lempivaatteita" on pesty usein, eivätkä ole menneet huonoiksi. En viitsi ostaa kalliimpia, kun nämä pienet koot jäävät niiiiiin nopeasti pieneksi. Oikein harmittaa kun niitä ei voi kovin kauan käyttää mistä paljon tykkää. No, toisaalta ei ehdi kyllästyäkään...

Mä olen pettynyt name it -merkkiin. Venahtaa ja vanahtaa ruman näköseksi todella nopeasti.
Jostain lindexin bodystä lähti neppi ekassa käytössä irti enkä lindexistä enää bodyjä ostellut. Housuja ja paitoja sieltä saa hyviä.
Henkkamaukasta mä olen ostanut kaikki hyvät vaatteet. Ne ei veny eikä kutistu, saa kuivata rummussa ja kestää ja kestää. Yhtään ei ole mennyt rikki tmv. Älyttömän hyviä. Tosin ettisyys on niinjanäin... Ja henkkamaukassa tytöille on lähinnä vaaleanpunasta hello kittyä ja pojille sinistä spidermäniä. Jos sen kestää, niin sieltä saa hyviä!

Mulla on siis jo reilun 2,5v kokemus H&M:n vaatteista kahdella.

Hain paljon vaatteita kirppiksiltä. Niiltä löytyy just pieniä kokoja, ne kun ei kulu :) Paljon oli sellaisia ihan uuden veroisia, kallitakin merkkejä, kerran-pari pestyjä. Eikä maksanu paljoo! Nekään roposet eivät mene hukkaan, kun vaatteet ovat jo kerran käytössä "testattuja".

H&M on ihan hyvä ja monipuolinen, kestäväkin. Citymarketista saa hyviä vaatteita, Napero-merkkisiä halpoja vaatteita jotka kestää ihan hyvin. Kummastakaan merkistä ei ole ainakaan napit irtoillut eikä värit levinnyt kovassakaan pesussa. Lindexin vaatteet ei mielestäni ehkä ole ihan niin hyviä, mutta edullisia nekin. Ja ihan pienen vaatteethan ei mene käytössä juuri miksikään.
Ja ainahan vaatteen voi palauttaa jos se normaalissa käytössä tai normaalissa pesussa venyy tai väri leviää, osia irtoilee.
Kirpputoreilta, kavereilta, neuvolatutuilta ja netistä kannattaa ostaa "kotivaatteiksi" käytettyjä vaatteita isompia määriä, vaikka jätesäkillinen parilla kympillä. Olen todennut erittäin kannattavaksi! Kaikkihan ei tarvitse olla uutta...

Hei
Minä olen ostanut kans edullisia vauvan vaatteita. Olen tykänyt lindexin vaatteista, sekä H&M ja kappahlin vaatteet on ollu ihan käyttö kelposia. H&M:n kietasu bodyt oli kyllä tuossa ihan vauvan alku metreillä ehottoman hyviä. Kappahlin bodeissa on ainoa, että kaula aukko on aika pieni meidän poju on iso kokoinen ja kappahlin normaali bodyt ei menny kovin kauaa päälle. Varmaan sirolle lapselle ihan hyvä valinta.
Meillä myös citarin naperot ollu paljon käytössä sekä name it merkkisiä vaatteita ihan hyviä kaikki ei ole moittimista juuri mistään,

Minä taas olen kokenut H&M:n perusbodyt ja pöksyt vähän kehnoiksi! Ehkä siksi, että bodyt ovat usein "litkua" kangasta. Ja mallit eivät sovi meidän hoikalle tytölle ollenkaan. Hihat jää lyhyiksi ja muuten jättileveitä... Muuten kyseisellä puljulla on kaikkia kivoja haalareita, pipoja, fleece-takkeja ja muuta kivaa :)
Lindex on meillä ollut ehdoton. Vaatteet istuu hyvin, kangas on vahvaa eikä kulu pesussa ja miellyttävät silmää. Koot pitävät paikkansa. Myös KappAhl on jees, mutta niiden valikoimista ei löydy niin paljon söpöä tytölle. Jotain uniasuja olen ostanut ihan marketeista (Cittari, Prisma, jopa Tarjoustalo). Kaikki jees. Napero ja Ciraff on hyviä ja kotimainen Tutta tietysti.
Jos on varaa, niin P.O.P on tosi mahtava merkki :) Ihania ja laadukkaita kuteita, mutta hävyttömän kalliita kyllä.

Ja koot sitten vaihtelee rajusti, esim. joku Naperon koko 80 on tosi pieni, ehkä peräti sama kuin Tutan 68, pienempi ainakin kuin Tutan 74, tosin Tutan koot on isoja. Lindexin koot on keskivertoisia ja mielestäni aika "oikean kokoisia" jos niin nyt voi sanoa ;) Meillä ollut Tuttaa ja Lindexiä ja ollaan oltu tyytyväisiä. Noi koot 50, 60 ja 62 ei kauaa päälle sovi! Ekat viikot vauva kasvaa sentin viikossa ja pulleroituminen on vielä rajumpaa ;) Näin ainakin meillä, mutta pitäähän noita pieniäkin vaatteita tietysti muutamia olla.

Meillä käytetään myös aika paljon henkkamaukan vaatteita ja ovat kestäviä kyllä. Pari sieltä ostettua bodya on kyllä ollut aika kapeaa mallia, et siroille vauvoille sopii hyvin, muttä vähän pullukammalle ei sit menekään. Ja niissä samoissa bodyissa oli aika ahtaat pääntiet..sai oikein kiskoa pään yli, varsinkin kun otti sen pois. Niissä ei tainnut olla ollenkaan nappeja siinä pääntiessä.

Halpahallin LovelyBear merkkiäkin meillä on muutamat, mut niistä saa ostaa kyllä reippaasti suuremmat kuin mitä lapsi oikeesti tarvii. 62 on oikeesti joku 56...

Mä oon taas huomannut, että esim. Tutan tuotteet on paljon isompia kooltaan kuin esim. lindexin tai muiden ketjujen. Meidän tyttö käyttää tutan 68 kokoista yöpukua vielä vaikka muut vaatteet on jo 74.

Lindexillä on mielestäni ihania vaatteita ja kestäviä. Meillä ei ainakaan ole niistä moitteen sanaa. Sieltä saa aika useesti tuotteita 3 kahden hinnalla ja alerekeissäkin on melkein aina jotain hyvää. Kannattaa siis käydä kattomassa ainakin se putiikki.

H&M ja Lindex on olleet meidän halpislemppareita. P.O.P on vähän kalliimpi, mutta niitä käytetään ehdottomasti eniten ja laadun huomaa. Kapp Ahl, Napero ja Name it eivät ainakaan meitä miellytä.

Mä olen tooosi pettynyt Tutta merkkisiin vaatteisiin.Aina niihin tulee vaikka ei paljoa käyttäiskään pesunukkaa ja venähtää pesussa.Kauhea hinta ja eivät musta ole edes kauhean nättejä.'
Ciraf-vaatteisiin tulee tosi nopeesti kans nukkaa ja musta eivät ole hintansa veroisia.
H&M ehdottomasti parhaat vaatteet löytynyt.Kestävät käytössä ja ovat kauniita ja edullisia.
Name it-bodyt venahtaa pesussa heti.

olen ainakin löytänyt KappAhlista kivoja Nalle Puh -vaatteita. Minusta ovat isompia kuin muut KappAhl-vaatteet. Bodyt eivät ole nukkaantuneet ihan yhtä nopeasti kuin monet muut edulliset, niiden malli on myös kiva eli pääaukko tarpeeksi suuri samoin lahkeensuut. Myös housuhaalari, myssy ja käsineet (Tikru) ovat olleet tosi kivoja! Toki ovat vähän kalliimpia kuin muut vauvan vaatteet kyseisessä kaupassa.

Olen paljon ostellut edellisten mainitsemia edullisia vaatteita. H&M:n, Lindexin ja Name It:n vaatteet olleet mieluisimpia ulkonäöltään ja laadultaan. Musta Naperon vaatteet ovat olleet huonoja. Mm bodyt ovat kulahtaneet nopeasti ja menneet huonon mallisiksi. Muuten olen yllättynyt miten hyvin edulliset vaatteet ovat kestäneet.

naperon bodyt ovat ihan kauhean leveitä. meidän rimpula-pojalle eivät istuneet lainkaan.
meillä on eniten ollut käytössä tutta, finnwear, name it ja h&m. lindexistä löytyi hyviä housuja, joista valitettavasti koot loppuivat 74senttiin.
mitään kalliita merkkejä ei olla osteltu, paitsi ulkohaalarit on reimaa ja remua.

H&M:n kietaisubodyt olivat myös meillä kovassa käytössä. Ne menevät yhdellä lapsella ihan hyvin, eivätkä ihan vastasyntyneellä pääse kovasti edes kulumaan. Seuraavaa kokoa ostaessa sitten huomasin, etteivät kestä kulutusta niin, että niistä olisi iloa enää seuraavalle käyttäjälle, kertakäyttökamaa siis. Tutan yökkärit, joissa on kaksisuuntainen vetoketju, ovat mielestäni myös erittäin käytännöllisiä. Jos haluat kaunista, käytänöllistä ja kestävää samassa paketissa, kannattaa ostaa PO:P:n vaatteita. Ne ovat vähän kalliimpia, mutta toimivia, persoonallisia ja kierrätettäviä.

MiniCiraf!!! Sehän se oli. Ostelin niitä muistaakseni ohikulkumatkalla prismasta joskus (kauan sitten) odotusaikana. Edullisia ja erittäin käyttökelpoisia vaatteita vastasyntyneelle, värimaailma taisi vain olla aika pliisu. Isommista Ciraf vaatteista ei sitten olekaan enää kokemusta, sillä eipä oli ko. kauppaa meillä tässä ihan lähellä.

Tuttaa olen suosinut, eikä ne nyt niin kovin kalliita ole. Bodyt on tosi hyviä ja kestäviä, ja tosiaan reilun kokoisia niin käyttöaikaa tulee runsaasti. Tutan yöpuvut on ihan parhaita, just sen vetoketjun takia. Vaipanvaihto käy ketterästi koko haalaria riisumatta jos yöllä pitää vaihtaa. Myös Lindexistä olen paljon ostanut, varsinkin kivoja plyysihousuja. H&M -vaatteet on aika pienikokoisia, jäävät aina ekana pieneksi tiettyä kokoa käyttäessä. Name it -vaatteet myöls meillä olleet pettymyksiä, kun niitä kuitenkin vähän hintavammissa lastenvaatepuodeissa myydään.

Minä en ole tuota Name it merkkiä koskaan itse ostanut, mutta yökkäreitä olen saanut käytettyinä ja ne ovat olleet suoraan sanottuna surkean nuhjuisia, vaikka niitä oli käytetty vain yhdellä lapsella. Ei hyvä. Vaatteen pitäisi mielestäni kestää useampi kierros.

ai juu, ristomatti ratian yöppäreitä ja bodyja olen ostellut meidän pojalle. ovat hyvälaatuisia ja tykkään niiden pallokuosista ;o) eivätkä maksakaan ihan maltaita.

name it:iä meillä on ollut lähinnä lyhythihaisissa bodyissa ja ne ovat kyllä ihan hyvin kestäneet kulutusta.

H&M:n vaatteet ovat olleet hyviä joskin pienikokoisia. Eli kannattaa ostaa hiukan isompia kun mitä muut merkit ovat esim just Tutta. Naperosta ei juurikaan ole hyvää sanottavaa, nepit lentää, venähtää ja nuhruuntuu. Ovat myöskin todellakin leveetä mallia ainakin bodyt. Kapp Ahlin ja Lindexin vaatteet ihan jees. Tutan unihaalatit ovat siis todella hyviä siksi että niissä on umpiterät vielä yli 80 cm puvuissakin kun muilla merkeillä loppuu viim. 74cm. Meidän pojalla kun ei meinaa mitkään sukat pysyä jalassa, on sen verran levoton nukkuja =)

Itse oon todella tykästynyt Lindexin vaatteisiin. Tuntuu et Hönö&Moukalla on hitulaisempaa kangasta ainakin bodyt, mutta niiden ensimmäisten kokojen käyttöaika jäi niin lyhyeksi etteivät ehtineet kulahtaa siinä ajassa. Toisaalta himoitsen kaikkea Nalle Puh-vaatetta, joten ostan niitä kuitenkin sieltä. Name It -merkkiset bodyt on meillä ihmeellisesti hartioista levinneet niin että olkapäät tulee ulos kaula-aukosta ja muihin sen merkin vaatteisiin tuli todella nopeaan pesunukkaa. Tutan vaatteisiin petyin kun luulin että ovat kovinkin laadukkaita, mutta kangas oli melko ohutta eivätkä säilyttäneet kuosiaan. Ratian body ja potkuhousut tuli lahjana ja niissäkin kangas oli ohutta ja pidin ihmeellisenä sitä ettei bodyn kaula-aukossa ollut neppareita, vaan sen vetäminen pään yli on aina tappelua.

Mut eniten olen siis ostanut Lindexiltä ja H&M:ltä kun niistä löytää ihania värejä ja muutenkin kivoja vaatteita.

Suurin pettymys on ollut tutan vaatteet, kalliita eivätkä kestä yhtään sen kauempaa kuin muutkaan. meille Name it- oli malliltaan paras, tyttö oli hoikka ja pitkä. 50 senttiset meillä jäi kokonaan käyttämättä, eli itse ostaisin näillä tiedoillani vain muutaman 56 ja enemmän 62-68 senttisiä, riippuu tietysti tosi paljon siitä minkä kokoinen vauva on odotettavissa...

Yhteistyössä