Ammatteja jota arvostatte eniten/vähiten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesäillan ratoksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nää tulee ekana mieleen.

En arvosta:
- kaikki ne jotka on oikeen kouluttautuneet myyjiksi, siis ei kassamyyjiksi vaan ihan myyjämyyjäksi. En arvosta sellaista luonteenlaatua jota tuohon hommaan vaaditaan.

Arvostan:
-hoitajat ym. hoitoalan ihmiset jotka haluavat auttaa muita

Arvostan: sellaisia jotka tekevät työtä sen mielekkyyden, ei palkan vuoksi (tatuoijat, koiratrimmaajat, puutarhurit...)

en arvosta: ylilääkärit, lentoemäntä, portsarit, useimmat turvamiehet.

koska, on ammatteja joita tarviii, mutta joilla ei ole arvostusta. Mutta tulee mieleen ite joku it-alan nörtti..sitä ei aina tartte, mutta jos roskat jää keräämättä...se kyllä näkyy heti ja haisee. On ammatteja joita ei arvosta heti. Arvostan itse kaikkia osaajia, kaikkia tarvitaan luodaksemme osaamista, myös kiitos kuuluu jokaiselle, koska se motivoi. Minä kiitän, että työpaikkani roskat kerätään, minun rivitaloyhteisöni roskat kerätään, posti kulkee, linjat pelaa(kuljen kyllä pyörällä), kaikki toimii. Jokainen meistä ansaitsee kiiitoksen omasta työstään.

Arvostan hoitajia, lääkäreitä, siivoojia, lastentarhaopettajia

En arvosta kansanedustajia, seiskan turhia julkkiksia(tekevät julkisuudessa olemisesta ammatin), pörssimeklareita

eniten arvostan,täälläkin aika useasti parjattuja PERHEPÄIVÄHOITAJIA.
vähiten,enpä tiedä? ehkäpä kansanedustajia? tai jotakin muuta ylipalkattua,ylitärkeilevää ammattikuntaa?

[QUOTE="vieras";24101641]Arvostan hoitajia, lääkäreitä, siivoojia, lastentarhaopettajia

En arvosta kansanedustajia, seiskan turhia julkkiksia(tekevät julkisuudessa olemisesta ammatin), pörssimeklareita[/QUOTE]

Mä jäin miettimään tätä arvostusta, koska kaikkia ammatteja kuites tarvitaan, mutta silti voisin vastata suunnilleen samoin. No, kyllähän kansanedustajiakin tarvitaan, mutta äänestäjät vois vähän miettiä, ketä äänestää...

arvostan kaikkia jotka tekevät kaikkensa ihmiselämän eteen esim. hoitajat, lääkärit, poliisit ja palomiehet

en arvosta yritysjohtajia, siis niitä jotka eivät ole tehneet mitään muuta kuin keinottelua päästäkseen siihen asemaan

[QUOTE="vieras";24101688]arvostan erityisesti opettajia, sieltä kaikki suomalainen sivistys lähtee :)
ei ole työtä jota en tavallaan arvostaisi, mutta kyllä puhelinmyyjät ovat pahoja :D[/QUOTE]

:D :D On ne pahoja, ja ei siitä työstä tullut mun tyttärien vakituista ammattia kesätöitten jälkeen, on se aika epäkiitollinen työ.
Mutta tyttärien kesätyö auttoi mua siinä, että osaan olla tosi ystävällinen puhelinmyyjille. Elikkä arvostan sitäkin työtä :)

Arvostan: Palomies, ensihoitaja, lääkäri, poliisi, kaikenlaisessa pelastustehtävässä olevat

En arvosta: parturi, maskeeraaja, promoottori, juontaja (chat- tai peliohjelmien), strippari, thai-hieroja, ilotyttö

Kyllä mä arvostan kaikkia rehellistä työtä ja veroja maksavia ihmisiä. Ei kai mitään olemassa olevaa ammattia olisi, jos siitä ei olisi mitään hyötyä kenellekään.

Nää tulee ekana mieleen.

En arvosta:
- kaikki ne jotka on oikeen kouluttautuneet myyjiksi, siis ei kassamyyjiksi vaan ihan myyjämyyjäksi. En arvosta sellaista luonteenlaatua jota tuohon hommaan vaaditaan.

Arvostan:
-hoitajat ym. hoitoalan ihmiset jotka haluavat auttaa muita

En ihan ymmärrä, mikä nimenomaan myyjässä ärsyttää. Olen itse palveluammatissa ja myyjänä ja teen kyllä tuota työtä nimenomaan auttaakseni ihmisiä. Haluan oikeasti auttaa, kuten hoitoalan ihmiset omia asiakkaitaan. Enkä siis työskentele kassalla. En tätä työtäni kovin kauan olisi jaksanut, jos ei oikeaa halua auttaa ihmisiä olisi ollut.

arvostan sellaisia jotka tekee työtä valittamatta ja tosi hyvällä sydämellä, sellaista sairaanhoitajaa joka välittää aidosti ja kiireessä tekee parhaansa, en sellaista joka jättää puolitiehen ja on epäkohtelias. Tai lastenhoitajaa, joka välittää aidosti ja paneutuu, on pätevä koko aika.
Arvostan laidasta laitaan duunareita ja johtajia jotka tekevät työnsä kunnolla ja toisia kunnioittaen.

en arvosta ollenkaan kansanedustajia, "viihdetaiteilijoita"kaan en oikein paljoa..ehkä joitain poikkeuksia voi olla kuitenkin.

Arvostan: Palomies, ensihoitaja, lääkäri, poliisi, kaikenlaisessa pelastustehtävässä olevat

En arvosta: parturi, maskeeraaja, promoottori, juontaja (chat- tai peliohjelmien), strippari, thai-hieroja, ilotyttö

tuossa ei-arvostettujen ryhmässä onkin paljon niitä joita itsekään en arvosta. lisään vielä puhelinmyyjät. jotkut it jutut turva-alan hommat, jotkut asiakaspalvelu alat ym vaikuttaa välillä hieman turhilta, joten ovat rajamailla.

arvostan useimpia ammatteja.niin fyysistä työtä kuin ajattelutyötä. ilman molempia ryhmiä, ei yhteiskunta pyörisi. enkä tosiaan arvosta fyysista työtä tekeviä enempää, koska kuka meille muuten suunnittelisi kaikki suuret kuviot jos vain olisi duunareita.

Nää tulee ekana mieleen.

En arvosta:

Mua sitten et arvosta, kun 2 vuotta käytin opiskellakseni asiakaspalvelun ja markkinoinnin merkonomiksi, jotta osaisib palvella asiakkaita oikein ja heidän ehdoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24101827:
En ihan ymmärrä, mikä nimenomaan myyjässä ärsyttää. Olen itse palveluammatissa ja myyjänä ja teen kyllä tuota työtä nimenomaan auttaakseni ihmisiä. Haluan oikeasti auttaa, kuten hoitoalan ihmiset omia asiakkaitaan. Enkä siis työskentele kassalla. En tätä työtäni kovin kauan olisi jaksanut, jos ei oikeaa halua auttaa ihmisiä olisi ollut.

Joo en jaksanut tähdentää että sellaiset myyjät joiden päämääränä on vaan myydä sitä tuotetta välittämättä kenelle ja miten, kunhan rahaa tulee. Ihan siksi en arvosta sellaista koska ihmettelen miksi joku haluaa pistää koko elämänsä pyörimään rahan ympärillä ja tehdä työtä niska limassa pelkän rahan takia kun voisi tehdä hommia josta olisi hyötyä muille ihmisille, esim. hoitoalalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24101827:

no arvostus riippuu varmaan siitä mitä myy. nykyisin myydään niin paljon humpuukia ja kaupan päällisiä, että arvostus laskee pakostakin. myös myymisen ja huijaamisen raja on aika sumea (varsinkin näissä kaupan päälle- jutuissa), jolloin arvostus katoaa kun ei uskota että myyjät tekevät rehellistä työtä.

En mä pysty arvottamaan ammatteja.
Mä arvostan ihmisiä, jotka tekee työnsä sydämellä, tosissaan, hyvin.

Ei mun arvostusta saa kätilö, joka omaa turhautumistaan purkaakseen simputtaa avutonta synnyttäjää. Eikä roskakuski, joka joka jättää puolet pöntön pohjalle. Tai paperista mantraa luetteleva puhelinmyyjä, joka laskee saako just sen verran kauppaa aikaan, että voi lähteä varttia aikaisemmin kotiin....

Sen sijaan se kätilö, joka lämmittää kauratyynyn, tuo mehua ja on ystävällinen, on arvostuksen ansainnut. Samoin se roskakuski, joka tyhjentää pöntön, laittaa sen takaisin omalle paikalleen ja ehkä vielä poimii pöntön vierestä karanneen karkkipaperin.
Arvostan jopa puhelinmyyjää, jos äänestä kuulee että se on oikeasti innoissaan, pitää itse hyvänä sitä myymäänsä tuotetta ja osaa olla sekä myyvä, että kuitenkin luovuttaa ajoissa jos ei natsaa. Ammattitaitoa se on sekin.

Yhteistyössä