Ammattilaisen ihastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ammattilaisen ihastus

Olen Jari 48v.Poikamies,villi ja vapaa.
En käy baareissa enää paljoa..
Olen hoitanut myös isääni.Ihan viimeiseen asti niinkuin lupasin aikoinaan.
Hän pääsi hoitokotiin.

Tänään meillä on tulotarkastus.
Odottelemma isän kans huoneessa televisiota katsellen.
Kohta avautuukin ”päivää miten täällä Joukolla menee..aloitetaankos tarkastus” vaalea nainen astuu sisään.
Meinaan vetää kahvin väärään kurkkuun kun tunnistan hänet yhdeksi maksulliseksi jonka luona kävin useasti..hän katosi sitten.

Sanna katsoo mua ja tunnistaa mut kyllä eikä voi olla hymyilemättä
”no hei…olen Veera Joukon omahoitaja” hän kättelee..siis Veera..niimpätietenkin.Sanna on se ’työnimi’.
”No moi..Jari” nousen ylös ja kättelen kohteliaasti.
Veera on vaalea,sinisilmäinen ja tosi mukava..meillä synkkasi tosi hyvin ja hän joskus kiittelikin viestillä tapaamisen jälkeen.

”Elikkäs,ensinnäkin tervetuloa tänne..meillä on täällä Joukolle täysi ylläpito ja tänään tehdään sitten eka tarkastus.
Ja omaisen kanssa täytyisi tehdä kysely…siinä menee valitettavasti parituntia” Veera sanoo ystävälliseen ääneen seisten meidän edessä.

Lääkäri ja fyssari tulee lisäksi ja he tekevät alkukartoituksen.
”Teetkö Veera sen kyselyn nyt..”
Lääkäri sanoo.
Veera käy hoitajien huoneessa,mikä on pikemminkin kioski päiväsalissa.
”Onnistuiskos sen kyselyn teko huomenna.Nyt on käynyt niin että mun tietokone on kotona” Veera sanoo mulle hieman pettyneesti.
Sovimme klo.13 tapaamisen seuraavalle päivälle ja alan tekeen lähtöä.

”Nähdään sitten huomenna..jään pitään Joukosta huolta” Veera hymyilee ja halaa isääni.
Hymyilen ja lähden.
Matkalla kotiin mulla on vähän epätodellinen olo..ei tää voi olla totta.
Jotenkin tiedän että isä on hyvässä hoidossa ja nukun hyvin.

Tulen seuraavana päivänä kello 12.
Katselemme paikkoja ja tutustumme muihin päiväsalissa.
Hoitajia on ainakin.

Osastol ovisummeri soi ja ovi avautuu. Veera tulee ja tuntuu kuin aika pysähtyisi.
Pitkät vaaleat hiukset auki.
Vihreät silmät loistaa.Takki,
Vartalonmyötäinen tummanharmaa paita.
Polviin asti ulottuva myötäilevä hame.
Tumman nylonin verhoamat sääret,jotka pilkahtaa tummanruskeiden saappaisen ja hameen välistä.

”No päivää..täällä ollaankin jo.Mennäön me Jori tuonne vapaaseen huoneeseen”
Veera sanoo hivenen hengästyneenä.

Menemme huoneeseen.Veera laittaa -ei saa häiritä-kyltin oven ripaan.

”Mitä sulle kuuluu? Vähän sai juosta tuolla että ehti” Veera kysyy ottaen repustaan tietokonetta ja tasaten hengitystä.
”Noo..ihan hyvää” annan perusvastauksen ja hymyilen.
”no kiva kuulla” hän laittaa takin naulakkoon..katsahdan hänen peppuaan ja muotojaan.
Hän katsoo mua ja hymyilee.
Istuu viereeni tuolille ja avaa läppärin pöydälle.

”Niin..mistäs aloitetaan” Veera sanoo avaten tiedostoja.
”Nii’in” vastaan vain hymyillen..
Veera katsahtaa ja hymyilee takaisin.
Saamme tehtyä jonkin verran kyselyä..en malta olla vilkuilematta Veeraa..hänkin katselee suoraan silmiin mua tosi nätisti.

”tätä ei ole pakko nyt yhdellä kertaa tehdä..vaivaannuttako tai askarruttaako jokin..?” Veera kysyy rauhallisesti kun näkee että oon aika omissa ajatuksissani.
”Ei nyt suoraan vaivaannuta..een ois uskonu että sut nään näissä merkeissä” avaudun.
Veera on vähän aikaa hiljaa ja hymyilee itsekseen.
”Niimpäh..oon niissä lopettanut” hän sanoo hiljaa hymyillen.
Nyökkään..
Yhtäkkiä Veera kääntyy minuun päin ja alkaa nopeaa sepittää.
”Me voidaan tätä käydä osissa” katson Veeraa silmiin ja sit alas..hame on polvien yläpuolella..polvet kuultaa nylonin läpi nätisti..musta tuntuu että punastun.
Katson häntä silmiin ja hänkin on vähän sen oloinen,kuin viaton neiti.
Hän liikauttaa jalkojaan ja vaistomaisesti katson niitä riisuen hameen ajatuksissani.
”Sori,mun ajatukset harhailee vähän” naurahdan jakatson vuoron perään silmiä,jalkoja.
”NIin tekee” Veera sanoo..laskien päänsä nojaan käteensä.Hänen jalkansa heiluu toisen päällä.
Tunnen koventuvani.

” meidän pitäis mennä tuonne..yleisiin tiloijim” Veera sanoo nousten ylös.
Nousen perässä spontaanisti..etumus pullottaen farkuissa.
Veera näkee sen ja punastuu..hymyilee..
”joo..ei taida nyt olla parasveto..istu takas ” hän sanoo katsoen ikkunasta ulos..

Istun..Veera istu kans vastapäätä..samalla vetäen hameensa vyötärölle.
Puren alahuulta nielaisten.
Hän avaa haarojaan ja katsoo hymyillen mua..mustien sukkiksien verhoama lanne,haarat..
”Hoidetaan tuo” hän puristaa etumustani vilkuillen ikkunaan.
Ikkunassa ei ole kaihtimia..
Hän ottaa kosteuspyyhepaketin pöydänreunalle..
”Täälä oo mitää panosuojaa..Oon sit ..sinkku..” hän hymyilee vetäen vetoketjun auki..
Boxereista hän kaivaa kaluni,huohahdan.
”Tällä määkin oon saanu..hitto täs kostuu itekkin” veera kihertää ja alkaa runkata mua.
Hänen toinen käsi puristelee kiveksiäni..toinen vatkaa hiljalleen,tuijotan Veeran lannetta.
Ja alan täristä..
Veera katsoo hymyllä ja ottaa käsipyyhkeen..painaa sen terskalle ja alkaa toisella kädellä runkata..murahdan laukean.
Veera ottaa ison tupon paperia ja pyyhkii kaluni..
Nakkaa ne roskiin.

”Nyt sit lähtää tutustuu paikkoihin” Veera nousee vetäen hameensa säädylliseksi samalla.
Suljen housuni ja lähden Veeran perään.

(Jatkuu)

Yhteistyössä