Hae Anna.fi-sivustolta

Ampiaispesän tuhomaminen - näin se onnistuu muutamalla eurolla

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä Perustaito, 07.05.2013.

1. Perustaito Vierailija

Ennen kuin menette suututtamaan ampiaisia mitä ihmeellisimmillä konsteilla, lukekaa kuinka homma pitää oikeasti hoitaa.

Ensinnäkin ampiaiset eivät pistä kuin kiusattuina. Varovasti kohtisuoraa pesää lähestyvää ne eivät pistä. Hermostunutta allergikkoa ne tuikkivat varmasti.

Eli Raid-pullo kouraan ja rauhallisen ripeästi kohti pesää talsien ja sitten n. 20 cm:n päästä laske pitkä suihkaisu pesään. Tämän jälkeen muutama askel taaksepäin ja polvilleen matalaksi maahan liikkumattomaksi. Pahimman pemakan laannuttua uusi suhaus sisään. Sitä myrkkyä pitää kertyä ihan näkyvästi (valkoista vaahtoa) siihen pesän aukolle.

Olen kiivennyt tikapuitakin pitkin pesälle. Kolistelematta homma onnistuu.

Sitten odottele 30 min, että pesä tyhjenee ja eloonjääneet hylkäävät sen. Kuolleita ampiaisia voi olla pesän ympärillä paljonkin.

Todella vaikeassa paikassa olevan pesän voi tuhota ilmakiväärillä tai lasten kuulapyssyllä ampumalla.

2. Iiris Vierailija

teidän rypsiinne j9os noin toimitte arvokkaitten eläinten kanssa. Pesä pitää siirtää metsään päin, ei saa tappaa.

3. SuominenEllu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen itse mennyt harjanvarrella nopeasti tökkäämään mökin katonreunasta alas ja ripeästi poistuin kauemmas!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri