Hae Anna.fi-sivustolta

Amsterdam: keittiöllinen hotelli

Viestiketju osiossa 'Kaupunkilomat' , käynnistäjänä Lutaks, 30.01.2013.

1. Lutaks Vierailija

Suositelkaa Amsterdamista edullista huoneistoa, jossa olisi keittiö (ei jaettu). Tarve on vain lomaviikon ajaksi, ei pitempään, mutta olen kyllästynyt paikkoihin, joissa saa etsiä ruokapaikkoja kissojen ja koirien kanssa silloin kun itse haluaa syödä (= yleensä iltapäivällä, joka ei ole lounas- eikä illaööisaika). Voisi itse laittaa ruokansa.

Huoneistoja näyttää olevan kaupungissa kovasti, mutta niissä on usein isännän kanssa yhteinen keittiö, haluaisin vain omaan käyttöön. Vähän kuin huoneistohotellissa jossain välimeren maassa.

2. kaupunkiin Vierailija

Ei kaupungeissa ole hotellihuoneissa keittiötä. Sehä on jo iso turvallisuusriski ja myös ruokien hajut/tuoksut levittäytyy ilmastoinnin kautta muihin huoneisiin.
    Amsterdamissa on kyllä ravintoloita, kahviloita, yms. Siellä saa ruokaa.
    Aika junttimaista laittaa ruokaa hotellissa, taitaa olla kyse kuvitelmasta että saa ruokaa halvemmalla.
    Mutta eikä matkustamisen yksi tärkeä pointti ole se, että kokeilee paikallisia ruokia. Samalla tutustuu paikallisetn elämään. Lounasaikaanhan paikallisetkin käyvät syömässä.
    Ei nyt kannata sydäneurooppalaista maata ja kaupunkia verrata johonkin Välimeren alueen turistirysään.
    Huoneistohotelleja ei kaupungeissa ole kovin paljoa. Mm. Prahassa jostain syystä löytyy huoneistoja joista puuttuvat hotellipalvelut mutta keittomahdollisuus on.

3. aloittaja Vierailija

----Aika junttimaista laittaa ruokaa hotellissa, taitaa olla kyse kuvitelmasta että saa ruokaa halvemmalla.-----

Kun lapset olivat pieniä, lomailimme Välimeren maissa ja laitoin usein ruokaa huoneistohotelleissa. Syystä, että se oli minulle outoa. En laittanut kotona ruokaa juuri koskaan, olin matkatöissä. Kysymys ei ollut kustannuksista, vaan elämisen vapaudesta. Minusta oli mukava seistä paikallisissa kaupoissa paikallisten perheenemäntien kanssa ostamassa paikallisia ruoka-aineksia. Kaksikymmentä tai kolmekymmentä vuotta sitten ei Suomen kaupoissa ollut ihan sitä kaikkea kuin nyt: tänä päivänä kaupoista saa mitä tahansa eksoottisia tai siltä kuulostavia ruoka-aineksia.

En tykkää iltasyömisestä. Nousen aamulla aikaisin ja syön päivän pääaterian komalla silloin kun huvittaa. En edelleenkään laita ruokaa juuri koskaan.

Amsterdamissa näyttää tarjonnan perusteella olevan erittäin paljon asuntolaivoja ja huoneistoja, joissa on keittiö, kuvista päätellen kaasuhella.

Kysyin suosituksia, koska vaihtoehtoja on paljon.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri