ANGIINA LAPSELLA

14.08.2006
220
0
16

Lapsen angiina
Onko kellään ollut lapsella useita angiinoita peräkkäin?ja monta?mitkä olleet toimenpiteet?mitä lääkkeitä lapsi on saanut?
meillä 9v poika joka nyt syönyt 2 v-pen megaa putkeen,ja nyt kolmannella kerralla kun pikatesti näytti plussaa,niin sai kefexin-kuurin.
nyt otettiin myös jotain muitakin näytteitä kurkusta.
kertokaa kokemuksia,kiitos :)
eli meillä nää oireet on alkaneet heti päivän päästä siitä kun kuuri on loppunut :/

Ei onneks ihan noin peräjälkeen ole tullut. Mutta mä suosittelisin että käytte koko perhe nieluviljelyssä koska joku saattaa olla oireeton kantaja. Näin juuri eilen mulle sh sano, kun käytin 7veen nieluviljelyssä. Pojalla oli viimeks tammikuussa angiina, ja nyt on epäily.

no siis edellisellä kerralla lääkäri sano just tuosta että testata kaikki,mutta nyt kun mentiin hoitajan luo,joka teki testin,hän oli sitä mieltä että meillä muilla ei sitä ole,koska poika on muutenkin räkänen,ääni kuulemma samanlainen kuin poskiontelotulehduksessa olevalla.
ei tässä muuta mutta minä itse oon hysteerikko ja eniten pelkään että tämän taustalla on jotain vakavempaa kuten tietysti syöpä :headwall: :headwall:
tosi ärsyttävää kun pitää koko ajan pelätä jotain kuolemantauteja :headwall:

Meillä selvittiin yhdellä keikalla, mutta kun yhdellä todettiin streptokokki, niin kaikki testattiin ja pojalla oli juuri oireettomana, eli hänkin sai antibioottikuurin.

Lapsena minulla oli jonkin verran angiinoita, mutta hoituivat antibiooteilla. N. 14v alkoivat toistuvat angiinat mitkä hoituivat antibiootilla noin viikoksi pois kunnes taas angiina iski päälle. Joka kuukausi ainakin kaksi antibioottikuuria. Lopulta allergisoidun penisiniliinille ja sulfalle. Siinä vaiheessa ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nielurisojen poisto. Samalla poistettiin kitarisatkin. Kaikki angiinat jäi sinne leikkauspöydälle :)

Yhteistyössä