Angiina raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Sairastan angiinaa ja olen viikolla 12 raskaana. Menin lääkäriin vasta kolmen päivän sairastelun jälkeen. Onko tietoja, voiko aiheuttaa sikiölle vaurioita?

Mulle sanottiin että harvemmin nuo taudit itsessään onongelma mutta jälkitauteja pitää varoa. Mulla meni influenssan jälkitaudista pöpö kohtuun joka aiheutti ennenaikaisen synnytyksen.

En usko, että angiinasta sinällään on haittaa.

Itsellä täällä on se tilanne, että rv 28 joku vatsabakteeri joka aiheuttaa ripulia ja kovaa kuumetta + influenssan kaltaisia oireita. Epäilivät jo eilen listeriaakin. Infektiotautien ylilääkäri ei kuitenkaan uskonut siihen mahdollisuuteen. Nyt olen kotona, mutta jos olo yhtään huononee niin sisälle ottavat sairaalaan saman tien. Itsekin olen huolissani, mutta kuulema vain harvat taudit aiheuttavat ongelmia vauvalle. Jos kohtu alkaa supistelemaan niin sitten on pahempi ongelma toki. Sulla on kuitenkin antibiotit aloitettu eli tuskin mitään hätää on.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29239706:
Angiinassa voi olla todella pahat jälkitaudit, ole varovainen. Mun kaverilla meni sydämeen pöpö ja ei saanut liikkua moneen kuukauteen ja senkin jälkeen pyörätuolissa on pitkään.

Mutta vakavat jälkitaudit ovat harvinaisia! Ja ap:lle on aloitettu antibiootti suhteellisen pian. Toki on hyvä levätä ja odottaa, että tauti on kokonaan poissa ennen kuin liikkeelle lähtee.

Yhteistyössä