Angiinan kurkkukipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Kävin tänään lääkärissä ja pikatestillä todettiin angiina. Kurkku on ollut perjantaista lähtien ihan älyttömän kipeä ja täynnä peitteitä, nyt en voi edes nielaista sylkeä vaan pitää sekin sylkäistä pois... Ruokaa tai juomaa ei mene alas kuin kyynel silmässä ja itku kurkussa. Kuume huitelee 39 asteessa, nesteitä lähtenyt 3kg. Ääni on lähtenyt melkein kokonaan ja kurkku on niin turvonnut että täytyy koko ajan istua selkä suorassa ja leuka pystyssä jotta henki kulkee. Nukkumaankin mennessä olen joutunut laittamaan 2 tyynyä seinää vasten ja istumaan siinä selkä ihan suorassa ja leuka pystyssä... Onko ideoita kuinka helpottaa kipua? Buranaa on vain nelisatasta eikä se normaalistikaan auta mulla enää mihinkään kipuun mut sitä oon yrittänyt kiskoa naamaani. Mehujää/jääpalat/kylmä/kuuma/lämmin juotava ei auta. Sain abkuurin, V-pen (10 päivän kuuri, 2 tablettia per päivä). Aloitin kuurin päivällä eli vasta 1 otettuna.

Just kun mulla alkoi perjantaina lomaviikko...

Buranaa voit ottaa kaksi kerralla, eli 2x400mg. Ja Panadol auttaa hyvin kipuun, sitä voi ottaa 1g kerralla.
Ja näitä muutaman tunnin välein vuorotellen.

Tsemppiä!

Okei kiitos teille!! Aattelin et huomenna hakisin sitä veteen liuotettavaa buranaa kun tuo lääkkeiden nielaiseminen ei meinaa nyt onnistua :( alkoipa vielä järkyt menkkakivut lisäksi...

Älä missään nimessä juo tai syö mitään kuumaa tai lämmintä. Se pahentaa kipua!

Itse join angiinassa kylmiä nutrilet pirtelöitä yms. vastaavia. Ne oli ainoat mitä just ja just sai alas ja niistä sai sentäs tarvittavia aineita. Jäätelöt auttaa joillain. Etenkin mehujäät.

Mulla auttoi antibiootit tosi nopeasti. Hyvässä lykyssä sulla on huomena jo parempi olo, todennäköisesti viimeistään ylihuomena alkaa kurkkukipu olla lähes kokonaan poissa.

Tsemppiä, ei se kauaa enää kestä kun antibiootit oot jo aloittanut. Maailman paskin tauti kyllä on. Tuskaista. Mutta pian helpottaa, kokemuksen syvällä rintaäänellä tämän sanon. :)

Särkylääkettä tosissaan, ne auttavat kurkkukipuun.
Apteekissa on myös esim sellasia (en muista miten kirjoitetaan) bimafucort imeskelytabletteja, ne puuduttaa kurkkua ja dedinfioi.
Ja onhan sielä niitä codetabseikin, kysy saatko niitä ottaa muiden lääkkeiden ohella?
Ja eiks perinteinen keino ole kurlata haalealla suolavedellä niitä peitteitä pois...?

Toivottavasti sntibiootti auttaa pian

Alkuperäinen kirjoittaja ÄLÄ..;30360563:
Älä missään nimessä juo tai syö mitään kuumaa tai lämmintä. Se pahentaa kipua!

Itse join angiinassa kylmiä nutrilet pirtelöitä yms. vastaavia. Ne oli ainoat mitä just ja just sai alas ja niistä sai sentäs tarvittavia aineita. Jäätelöt auttaa joillain. Etenkin mehujäät.

Mulla auttoi antibiootit tosi nopeasti. Hyvässä lykyssä sulla on huomena jo parempi olo, todennäköisesti viimeistään ylihuomena alkaa kurkkukipu olla lähes kokonaan poissa.

Tsemppiä, ei se kauaa enää kestä kun antibiootit oot jo aloittanut. Maailman paskin tauti kyllä on. Tuskaista. Mutta pian helpottaa, kokemuksen syvällä rintaäänellä tämän sanon. :)

Kiitos! Pitää koittaa hakee kaupasta huomenna jotain kylmää. Mehujäät alkaa tuleen jo korvista ulos :D ja kiitos tsempeistä! Tuskaista on mutta kyllä tässä pärjätään :)

Särkylääkettä tosissaan, ne auttavat kurkkukipuun.
Apteekissa on myös esim sellasia (en muista miten kirjoitetaan) bimafucort imeskelytabletteja, ne puuduttaa kurkkua ja dedinfioi.
Ja onhan sielä niitä codetabseikin, kysy saatko niitä ottaa muiden lääkkeiden ohella?
Ja eiks perinteinen keino ole kurlata haalealla suolavedellä niitä peitteitä pois...?

Toivottavasti sntibiootti auttaa pian

Kiitos, käyn huomenna katsomassa josko löytyisi apteekista. :) suolavettä voisin kans koittaa aamulla!

Monen monta angiina poteneena: siinä antibiootti todellakin auttaa! Uskon, että jo huomenna on paljon parempi olo. Angiinaan kuuluu korkea kuume, joka kuumelääkkeillä ei laske kuin hetkeksi, mutta antibiootin vaikutuksesta alenee pian pieneen lämpöön. Äläkä nyt huomenna lähde mihinkään kauppaan! Lepää kotona, niin parin päivän päästä viimeistään helpottaa.

Muista itse ilmoittaa töihin, että olet sairaana ja haluat että loma siirtyy. Muuten sitä ei siirretä.

Itsellä auttoi lääkkeet nopeasti. Huomenna helpottaa varmaan jo!

[QUOTE="viekku";30360938]Monen monta angiina poteneena: siinä antibiootti todellakin auttaa! Uskon, että jo huomenna on paljon parempi olo. Angiinaan kuuluu korkea kuume, joka kuumelääkkeillä ei laske kuin hetkeksi, mutta antibiootin vaikutuksesta alenee pian pieneen lämpöön. Äläkä nyt huomenna lähde mihinkään kauppaan! Lepää kotona, niin parin päivän päästä viimeistään helpottaa.[/QUOTE]

Kiitos! Tämä päivä on mennyt lepäillessä, ei ole ollut voimia edes tietokoneelle siirtymiseen (eikä varsinkaan sinne kauppaan lähtemiseen). Kurkusta on hävinnyt peitteitä mutta yön aikana oli turvonnut lisää ja kipu on ihan hirveä. Hammasta purren sain aamulla antibiootin ja maitohappobakteerin nielaistua. Muuten on menty aikalailla vesikuurilla :( ehkä tämä tästä pikkuhiljaa!

[QUOTE="lolo";30360949]Muista itse ilmoittaa töihin, että olet sairaana ja haluat että loma siirtyy. Muuten sitä ei siirretä.

Itsellä auttoi lääkkeet nopeasti. Huomenna helpottaa varmaan jo![/QUOTE]

Juu olinkin työnantajaan yhteydessä tänään. Kiitos huomautuksesta, en olisi itse hoksannut :D ei ole ennen käynyt näin että sairastan koko loman.

Ja kiitos tsempeistä, kurkku on tosiaan vähän parempi vaikka olo onkin hirveä :/

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30362184:
jos on noin vaikea hengittää ja olla, kannatais käydä uudestaan lääkäissä. angiina kehittää joskus kurkkuun paiseen

Mulla on nyt vähän alkanut olo helpottaa. Aattelin silti varata vielä ajan, hoksasin illalla et mulla on penisilliiniallergia. Sanoin siitä kyllä hoitajalle kun hän otti nielunäytettä mutta v-penissähän tosiaan on penisilliiniä. Ei oo kyllä tietääkseni tullut vielä oireita.

Kitalaki on nyt tosi turvonnut, kipeä, punainen ja täynnä noita valkoisia peitteitä.

Yhteistyössä