Anna Sipilälle lahja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En käy. Sitä en tiedä onko tuo malli lopulta hyvä vai ei. Mutta olen kyllästynyt keskituloisena kantamaan vastuun suomesta. Niin ikään se elintapatyöttömistä. Joku muutos hommaan sitten on tehtävä - ja tässä siihen yksi muutos.

On muuten hauska miten joku kotona tukien varassa kitisevä kehtaa Sipilää ja hänen hallitusta haukkua. He sentään edes yrittää toisin kuin kattoon räkivä "mulle ei sovi se ja tämä ja tuo työ" työtön joka ei kanna vastuuta ja velvollisuutta mistään. Mutta etunsa tuntee kyllä. Huvittavinta kun tällainen henkilö vielä haukkuu "sipilät" roistoiksi vaikka itsekin on käsi syvällä keskituloisten taskussa rahaa varastamassa.

En käy. Sitä en tiedä onko tuo malli lopulta hyvä vai ei. Mutta olen kyllästynyt keskituloisena kantamaan vastuun suomesta. Niin ikään se elintapatyöttömistä. Joku muutos hommaan sitten on tehtävä - ja tässä siihen yksi muutos.

On muuten hauska miten joku kotona tukien varassa kitisevä kehtaa Sipilää ja hänen hallitusta haukkua. He sentään edes yrittää toisin kuin kattoon räkivä "mulle ei sovi se ja tämä ja tuo työ" työtön joka ei kanna vastuuta ja velvollisuutta mistään. Mutta etunsa tuntee kyllä. Huvittavinta kun tällainen henkilö vielä haukkuu "sipilät" roistoiksi vaikka itsekin on käsi syvällä keskituloisten taskussa rahaa varastamassa.
Miksi kuvittelet että kaikki allekirjoittaneet olisi työttömiä? Olen itsekin keskituloinen ja olen tuota lakia vastaan. Ei sillä haluta työttömiä työllistää vaan kaikenmaailman pilipalikurssien järjestäjät saavat lisää rahaa

Ei todellakaan pelkät työttömät allekirjoita tuota kansalaisaloitetta.... Se vaikuttaa kaikkiin.

Esim:

Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto viittaa nopeasti nimiä keräävään kansalaisaloitteeseen, jossa vaaditaan aktiivimallin perumista.

– Jos kansalaisaloite ei herätä hallituksen uudelleenarviointikykyä, sitä täytyy varmaan herätellä muulla tavalla, Aalto sanoo.

Kansalaisaloite työttömyysturvan aktiivimallin kumoamiseksi on kerännyt torstai-iltapäivään mennessä yli 37 000 kannatusilmoitusta. Kansalaisaloitteen pitää saada 50 000 allekirjoitusta, jotta eduskunta ottaa aloitteen käsiteltäväksi.

– Ajattelin itsekin allekirjoittaa aloitteen, kun palaan joululomalta töihin. Kehotan kaikkia allekirjoittamaan sen, Aalto sanoo.

Ootteko te nyt ihan sekaisin? Ei kansalaisaloite mitään kumoa. Vaikka jokainen tuon kävisi allekirjoittamassa, se ei tarkoita että aktiivisuusmalli kumotaan.

Miksi kuvittelet että kaikki allekirjoittaneet olisi työttömiä? Olen itsekin keskituloinen ja olen tuota lakia vastaan. Ei sillä haluta työttömiä työllistää vaan kaikenmaailman pilipalikurssien järjestäjät saavat lisää rahaa
En muuten usko että olet töissä. Saati keskituloinen. Työtön sinäkin ihan selvästi.

Pilipali kurssitkin parempi kuin että kotona makaamisesta saa vastikeetonta rahaa. Pilipalikurssijen opettajatkin by the way, saavat työstään palkan jolla elättävät itseään ja josta maksavat veroja. Toisin kuin sohvapummit

Tänä vuonna juhlittiin 100 -vuotiasta sinivalkoista Suomea. Maanantaista lähtien juhlitaan vuonna 1918 käytyä kansalaissotaa. Nyt olisi hyvä hetki palauttaa mieliin, mistä tuolloin oli kyse.

Ne pilipalikurssien vetäjät saavat palkkansa verorahoista ja jos näitä tyhjänpäiväisiä kursseja lisätään uutta lakia vastaava määrä (pakkokurssitusta että tukea ei alenneta), niin tuloksena taitaa kyllä olla veromenojen kasvu, vaikka suurimmalta osalta sitä työttömyystukea alennettaisiinkin.
Puoli miljoonaa ihmistä kun lähettelee anomuksiaan työpaikkoihin, joihin ei edes kuvittele pääsevänsä ja se sama joukko pyrkii jollekin pupukurssille, ettei työttömyystuki pienene, niin valtion ja kuntien on järjestettävä tälle joukolle jonkinlaista lämpimässä sisätilassa tapahtuvaa toimintaa, niin voi vain arvailla mikä byrokraattinen ja taloudellinen sotku tästä hommasta syntyy.
Kummallista, ettette te työssäkäyvät ymmärrä kuinka kalliiksi tämä soppa veromaksajille tulee maksamaan?
Sipilän oikeistopolitiikan mukaista on tottakai alentaa työttömyystukea ja siirtää saatua varallisuutta yksityisten toimijoiden taskuun ja alentaa kautta linjan työstä saatavan palkan määrää (9 euron orjatyö), mutta luulisi jokaisen täysjärkisen vastustavan tällaista kehitystä, varsinkin niiden joilla vielä tällä hetkellä on työtä.
Tätä menoa se teidänkin työpaikkanne on vaarassa kun hommaanne on pian tulossa tuhansia matalammalla palkalla tai ilmaiseksi saman työn tekeviä ihmisiä
Äly hoi, älä jätä.

En muuten usko että olet töissä. Saati keskituloinen. Työtön sinäkin ihan selvästi.

Pilipali kurssitkin parempi kuin että kotona makaamisesta saa vastikeetonta rahaa. Pilipalikurssijen opettajatkin by the way, saavat työstään palkan jolla elättävät itseään ja josta maksavat veroja. Toisin kuin sohvapummit
Älä usko, ei haittaa. Pilipalikurssien vetäjien palkka maksetaan valtion pussista

Yhteistyössä