Annanko mennä ulosottoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton vellalinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton vellalinen

Vieras
annanko mennä ulosottoon?
Tilanne on se että erinäisistä syistä mulla 10 000e velkaa,idiootti olen ollut enkä sitä keillä.
Omaa tyhmyyttä kaikki tämä,velkasummaan sisältyy auton puolikas.

Mulla ei enää riitä maksukyky,pelkkä auton lyhennys on 300e kuussa,masterin ja käyttölainan lyhennykset yhteensä 200 e
tähän vuokra 700e päälle,plakasta jää käteen 1400e pyöreesti.
jos päästän noi ulosottoon niin auto lähtee samantien?entäs kun rahoitus sopparissa on myös exmieheni nimi..lähteekö silti? vai jääkö auto hänelle? (ajattelin että jos jollain kokemusta)

mietin vaan näitä vaihtoehtoja.Lainaa en saa otettua niin että yhdistäisin kaikki velat ettei tarvis maksaa korkoja moneen paikkaan.

mitä periaatteessa käy jos/kun ei varat riitä?
kauanko häiriömerkintä pysyy?ja paljonko ulsoottoon meno maksaa,eli paljonko heidän palkkionsa yms. ovat?

osaisko joku kertoa edes jotain,haluan tilanteesta pois mahd.äkkiä
stressaan niin paljon kokoajan
paljon ostettiin exmiehen kanssa seurusteluaikana kaikkea kodinkonetta yms mun nimiin,jäivät erotilanteessa mulle sekä tavarat että lainat Lainaa

ja siis tuon auton voin saada periaatteessa ex:n maksettavaksi ja luonnollisesti autokin poistuu mun käytöstä silloin.
eli velkaa olis 6 tuhatta mun maksettavaa :/

ajattelin että jos täällä on muita velkaantuneita ja heiltä sais apua mitä tehdä :)

Kannattais ottaa yhteyttä velkaneuvontaan ennenku pilaat elämäs merkinnällä ja ulosotolla..Oikeesti tekee asioita aika vaikeeks se...Kannattaa myös ottaa yhteyttä pankkiin ja kysellä onko lyhennyksiä mahdollisuus muutella..

niin kauan kun lyhennät lainoja ja laskuja niin ei pitäs mennä ulosottoon. häiriömerkintä pysyy 5 vuotta sen jälkeen kun olet saanut maksettua... ÄLÄ LUOVUTA!! pidät pintas nyt ja yrität vaan saada maksettua! onko ketään joka vois sua auttaa? sun on varmaan muutettava halvempaan asuntoon(tosi ikävää, tiedän) mut jos tilanne on tuo niin alkaa oleen vaihtoehdot loppu.. :/

Tietty siirrät auton exälle jos se sen huolii, jos ei huoli niin myyt pois. Halvempi asunto olis varmaan myös järkevää, kuten masterin leikkaaminen, velaksi et osta enää yhtään mitään. Nopeasti et noista veloista pääse, mut missään tapauksessa ei kannata päästää ulosottoon. Sovi velkojien kanssa maksu järjestelyt.

auto ei pysty siirtää pelkästään exän nimillä,tää oli nordea rahoituksen kanta kun sinne soittelin.
toinen haltija ei voi vaan ottaa sopparista nimeään pois.
exä sen kyllä maksaa,se on varma.
masteri on katki ja käyttölaina tili sillai suljettu ettei sieltä voi enää nostaa,nuo tein jjokin aika sitten.
asunto oon kaupungin ja halvempaa etsiskelen,vaihtoilmot laitettu.jos ihan mistä vaan ottaisin haövemman asunnon niin taas joutus lapsi päiväkotia vaihtaa,yritän löytää tästä läheltä niin että edes bussilla sitten päästäis sujuvasti päiväkotiin ja töihin.
ehkä olen liian hätänen,aika paljonhan olen jo saanut aikaseksi.
masteri ja käyttölaina on kuitenkin jo lyhentynyt jonkin verran.

se olis helpoin tie pistää kaikki ulsoottoon mutta seuraamukset siitä vaikuttaa atas niin pitkälle tulevaisuuteen :/
kauhee kun ihminen ei osaa ajatella van pitää olla jälkiviisas!

Maksamaan kuitenkin joudut vaikka ulosottoon menee, menee vaan sitten tulevaisuuskin joksikin toviksi. Auton jos siirrätte exällesi, niin hän voi varmaan neuvotella loppusummalle oman lainan ja kuitata sen teidän yhteisen pois. Lisäksi kannattaa katsoa onko kaikki kodinkoneet mitä olette hankkineet ihan välttämättömiä vai voisiko jotain myydä pois ja kuitata velkoja vähemmäksi.

Mielestäni olet jo kaikkea fiksua saanut aikaiseksi, joten ei kannata luovuttaa ja päästää laskuja ulosottoon.

[QUOTE="vieras";21935077]Maksamaan kuitenkin joudut vaikka ulosottoon menee, menee vaan sitten tulevaisuuskin joksikin toviksi. Auton jos siirrätte exällesi, niin hän voi varmaan neuvotella loppusummalle oman lainan ja kuitata sen teidän yhteisen pois. Lisäksi kannattaa katsoa onko kaikki kodinkoneet mitä olette hankkineet ihan välttämättömiä vai voisiko jotain myydä pois ja kuitata velkoja vähemmäksi.

Mielestäni olet jo kaikkea fiksua saanut aikaiseksi, joten ei kannata luovuttaa ja päästää laskuja ulosottoon.[/QUOTE]

ihanaa kun täällä on porukkaa joka ajksaa antaa toisille voimaa jaksaa :)
täytyykin alkaa muuten nyt kunnolla katsomaan noita tavaroita jos osan myisi,jos pääsee muuttamaankin niin pitää ylimäääräisistä päästä eroon.
joo on se kova oppiraha jonka joutuu ulosoton takia sitten maksamaan.
aloitan heti huomenna uudestaan puhelintyön.
kiitos kaikille hirveetsi!!multa meinas oikeasti loppua usko

Ulosottoon nuo velat menevvät vain oikeuden päätöksen kautta eli kalliiksi tulee. Eihän ne velat siitä katoa vaan kasvavat. Ensin luottoyhtiö siirtää velat perintätoimistolle, joka sitten aikansa perii ja perintäkulut ovat jo mukavan suuret ja tietysti maksat vielä korotkin. Sitten kun perintä ei tuota tulosta, perintätoimisto vie asian käräjäoikeuteen ja päälle lisästään tietysti oikeudenkäyntikulut. Oikeuden päätöksen jälkeen velka saadaan sitten ulosottoon ja hupsista, päälle lisätäänkin sitten voudin kulut. Summa summarum: mikäli annat velkojesi mennä ulosottoon, niin parhaimmillassi korkojen, perintä- ja oikeudenkäyntikulujen lisättynä ulosoton kuluilla maksat velkasi tuplana. Velan yleinen vanhenemisaika on kaiketi 15 vuotta. En tiedä häviääkö merkintä asiakastiedoista niin kauan kuin velka on maksettu. Epäreilua olisi muita luottolaitoksia kohtaan, mikäli maksuhäiriömerkintä häviäisi vaikka velkaa ei ole maksettu.

Kannattaa mielummin juurikin varata aika kunnan velkaneuvontaan ja sopia velkojien kanssa maksuohjelma uusiksi. Velkajärjestelykin liene harkittavissa kun sinulla on kuitenkin maksuvaraa.

Yhteistyössä