Annatteko kaikki reilu 10kk ikäiselle lapselle hapanmaito tuotteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Annatteko kaikki muut reilu 10kk ikäiselle hapanmaitotuotteita?Onkohan mitään haittaa jos ei anna ennen 1v?Meidän kuopus on nyt viikkoa vaille 11kk ja en ole antanut hänelle vielä hapanmaitotuotteita.Täysimetin 6kk ja kiinteitä nyt tietysti syö ja rintaa syö vielä paljon(myös yöllä).Olen miettinyt että onkohan siitä haittaa jos en anna hapanmaitotuotteitakaan kun vasta joskus 1v hujakoilla?Kahdelle vanhemmalle lapsellemme olen aloittanut hapanmaitotuotteet tuolloin 10kk iässä..

Aloin antamaan 10kk kieppeillä. Aluksi ei maistunut mutta nyt 1v maistuu hyvin. samoin myös tavan maito maistuu hyvin,tai oikeestaan siis laktoositon maito mutta kuitenkin =)

En oo antanut. Kuopus nyt melkein 11kk eikä ole saanut hapanmaitotuotteita. Täysimetin 6kk ja sen jälkeen on juonut korviketta (sairauteni takia jouduin lopettamaan imetyksen). Ei ole aikomus ihan heti antaakaan maitotuotteita.

Esikoinen oli melkein 2v. ennen kuin sai maitotuotteita. Oli allerginen ja sai reaktiot jo korvikkeesta.

Ei siitä mitään haittaa ole. itse aloitin tavan maitotuotteet tytölle 10kk iässä pikkuhiljaa, sitä ennen jo maisteltiin jukurtteja hyvän aikaa. Koska mitään oireita ei tullut siirryttiin tavan maitoon jo tuossa iässä.

Annoin ja neuvolan ohjeiden mukaan alotin myös norm. maitoon siirtymisen sillon. Kun ei muitakaan allergioita ni tädin mielestä ok ja hyvin onkin menny. Sai ja saa sitä edelleen max 4dl/pvä + sit jugurttia ja esim juustoa päälle. Ja toi maito enimmäkseen puurossa, ruuan kanssa menee vettä.