Annatteko kiinteitäkin "lapsentahtisesti" -siis niin paljon kuin jaksaa syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiinteä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiinteä

Vieras
Onko vauvoilla kiinteänkin ruuan suhteen samanlainen säätelykyky kuin rintamaidon suhteen, että tietävät itse milloin ovat täynnä -tai milloin vielä nälkä..??

Tuo meidän tyttö söisi varmaan niin paljon kuin sille vain antaisi... Pitää aina vähän rajoittaa. Ja kuitenkin kun tissiäkin on vailla, niin monesti pulauttaakin maitoaterian jälkeen. Syötänköhän siis liikaa?

olen antanut kiinteitä niin paljon kuin napa vetää - ei vedä paljon kerralla :) Ei ole niitä yrjöskellyt eli stoppi ainakin meillä tulee jo hyvissä ajoin. Meillä on muutenkin hoikka tyttö, joten ohjeeksi olen saanut syöttää kiinteitä mahdollisimman paljon, josko saatais paino nousuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No kiinteiden alottamisen jälkeen kyllä alettiin noudattamaan tiettyjä ruoka-aikoja.

Aaa, selitin huonosti... Siis toki ruoka-ajat, mutta se ruokamäärä... Annatteko tietyn määrän vai saako lapsi syödä niin paljon kuin haluaa? Siis jopa enemmän kuin omasta mielestä olisi hyvä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kiinteä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No kiinteiden alottamisen jälkeen kyllä alettiin noudattamaan tiettyjä ruoka-aikoja.

Aaa, selitin huonosti... Siis toki ruoka-ajat, mutta se ruokamäärä... Annatteko tietyn määrän vai saako lapsi syödä niin paljon kuin haluaa? Siis jopa enemmän kuin omasta mielestä olisi hyvä?

Ahaa. Olen antanut niin paljon kuin on jaksanut syödä :)

Annan vauvan määrätä ruokamäärät. Kyllä meillä ainakin vauva alkaa leikkiä ruualla, pullautella sosetta suustaan, pitää suunsa kiinni ja "sätkyä" kun maha on täynnä ja syömisoperaatio on ohi. Ei hän nyt määräänsä enempää mussuta yhdellä hampaallaan.

Meillä poika syö kanssa niin paljon kun napa vetää. Kerran päivässä annetaan ruokaa puol purkkia ja jälkkäriks syö yleensä vielä purkin hedelmäsosetta ja hetken päästä saattaa juoda vielä 150ml. maitoo. Huomaa kyllä jos on maha täynnä kun sylkäsee ruuan pois tai rupee pärisemään.

Mulla on se ongelma, että lapsesta kyllä näkee, kun sosetta ei enää jaksa... Mutta kun aina sen päälle haluaa tissille... Ja kuitenkin siten pulauttelee. Että saako sitten liikaa, kun vielä maitoakin....

Yhteistyössä