Hae Anna.fi-sivustolta

Annatteko piiskaa murkuille?

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä Äiti 28-v., 31.10.2014.

?

Oletko saanut selkäsaunan vanhemmiltasi teini-iässä

1. Kyllä

100,0%
  2. Ei

0 ääntä
    0,0%
  1. Äiti 28-v. Vierailija

Olen nuori maatalon emäntä syrjäkylältä. Meillä on 12 ja 10 vuotiaat tytöt ja 5 v poika. Olemme vanhanaikaisia kasvattajia ja annamme piiskaakin muutaman kerran vuodessa jokaisell tarvittaess. Vanhin on jo kohta itseni mittainen nuori nainen, mutta en aio luopua vitsankäytöstä. Sen verran tehokkaaksi rangaistukseksi olen ruumiillisen kurituksen havainnot. Kysynkin, annatteko te muut vielä piiskaa teini-ikäisille? Itse sain viimeisen selkäsaunan joskus 14-vuotiaana.

2. Anniina76 Vierailija

Olen saanut, ikävä kyllä. Kerran juomisesta 15-vuotiaana, sitä ennen vain alle kymmenkesäisenä. Tuntui että kuolen häpeästä, kun jouduin ottamaan tuossa iässä alapään paljaaksi isän edessä. Sai äijä varmaan jotain sairaita kicksejä kun pääsi läimimään teinipakaroita punaisiksi...

3. Kuria Vierailija

Itse olen sitä mieltä että ruumiillinen kurittaminen (housut nilkkoihin ja koivuniemen herraa pyllylle) pitäisi ottaa käyttöön jokaisessa kodissa. Voisi tämä nykynuoriso ruveta käyttäytymään kun olisi tieto siitä että sitä piiskaa voi ihan oikeasti tulla perseelle.
    En nyt tarkoita mitään järjetöntä hakkaamista missä ei ole mitään järkeä, vaan ihan muutamia tuntuvia läpsyjä. Voisin väittää että jo siinä vaiheessa kun pitää housuja ruveta laskemaan niin moni rupeaa miettitmään että mitähän sitä taas tuli tehtyä.

4. Riitta Vierailija

En usko että nykyään sellaista tapahtuu. Itse olin koulutyttö 50-luvulla, sain vitsaa vielä kouluikäisenä, silloin siinä ei ollut mitään kummallista. Kerran koulussa terveydenhoitaja antoi meille rokotuksen, näki vitsan jäljet pyllyssäni mutta sanoi ainoastaan "olet tainnut olla tuhma tyttö".

Riitta

5. strykmottagare Vierailija

Hei Riitta! Kirjoita masokistimiehelle!poikavanha@suomi24.fi
    Minä haluan että kerrot sinun lapsuuden muistot!Onko se otti kipeä?Kuinka monta iskuja ja mitä piiskausväline he käyttivät?Remmi?Koivuvitsa?Pajuvitsa?

6. vierailija Vierailija

Kyllä piiskaus oli yleistä vielä 70-80 luvulla. ja monet saivat vielä 14v ikäisenä. Eikä sitä silloin pidetty sopimattomana. Mutta nykyään se on laissa kiellettyä. Mutta ilmeisesti sitä vielä käytetään, Kuten tämän ketjun aloittaja tekee? Ehkäpä omiin kokemuksiinsa mukaisena? Millainen on mielestäsi sopiva selkäsauna? Ja varmaankin yleisempää mitä pohjoisempana Suomessa asuu. USA:ssa tai Britanniassa piiskaus on sallittua mutta ei pahoinpitely ole, mikä on se raja mistä kuritus muuttuu pahoinpitelyksi? Mutta Suomessa kun ollaan niin kaikki fyysinen rankaisu / kurittaminen yksiselitteisesti kiellettyä. Mutta se joka käyttää ja rikkoo lakia vastaa itse seurauksista.

7. Riku54 Vierailija

Haluat vissiin käteenveto aineistoa itsellesi.

8. strykmottagare Vierailija

Sekin haluan Riku54 mutta vielä parempi jos hän tulisi tänne ja piiskasin minun pakarat veriksi koivuvitsoilla!Puukeppi ei saa ihoni rikki mutta talvikoivunoksat äestää hyvin ihoni rikki ja kirvele pitkään ja paljo ja jos vielä haluaisin lisätä kirvely voit laittaa levittää suolaliemi!

9. ap kirjoittaja Vierailija

Niin kyllähän se niin on, että kaikki liha tottelee kuria ja kipu on paras konsultti. Omasta lapsuudesta ja kokemuksistani äitinä voin todeta, että kyllä siinä villeimmänkin teinin perseilyt loppuu, kun remmin annetaan puhua omaa kieltään.

10. strykmottagare Vierailija

Kuinka vanha ap:een lapset ovat nyt?Jos sattuisit olla yh äiti ja lapset lentänyt pesästä,haluatko näyttää minulle kuinka itse sait remmiä ja kuinka annoit omat lapset?

11. strykmottagare Vierailija

Jos joku ei ymmärä mitä stryk mot tagare tarkoittaa minä voin sanoa että se tarkoittaa selkäsaunan vastaan ottaja eli piiskaan vastaanottaja!
    Minä juon pikkusen viski nyt,sen takia olen näin aktiivinen!

12. Jami Vierailija

saan aina isiltä piiskaa :D

13. Jami Vierailija

14. nykyinen muori Vierailija

Olen ehdottomasti kaikenlaista väkivaltaa vastaan, mutta koivuvitsalla paljaalle takamukselle pienen muistutuksen antaminen ei ole väkivaltaa. Se on osoitus siitä, että välittää siitä, mitä "murkku" tekee ja murkkukin huomaa sen itse, että asiaan on reagoitu. Olen kerran itse antanut, kun ei muuten sana mennyt perille ja sen tiesin omasta kokemuksestani. Kohdallani ei kerta riittänyt vaan se piti uusia niin, että sen tunsi. Mutta se auttoi, kun en enää halunnut vieläkin kovempaa kuritusta.

15. Annikah Vierailija

Meidän perheessä oli ankara kasvatus, vaikka piiskaaminen oli laitonta koko lapsuuteni ajan (olen 22v nyt). Isän auktoriteetti oli kuitenkin vahva eikä tottelemattomuus tullut meidän perheessä nuorena mieleenkään. Sain jopa 16-vuotiaana useamman kerran selkäsaunan ihan perinteiseen tyyliin paljaalle pyllylle. Sen voin kuitenkin sanoa, että olen puhunut piiskan saannista vähän myöhemmin useamman kaverini kanssa, eikä nykynuorista juuri kukaan ole kokenut ruumiillista kuritusta. Ainakin vanhempieni puheista päätellen meno oli erilaista parikymmentä vuotta sitten. Parempaan suuntaan ollaan menty jos minulta kysytään, vaikken olekaan mitenkään katkera vanhemmilleni.

16. masokisti Jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Hei Annikah!Haluatko näyttää minulle kuinka sinun vanhemmat tekivät sinulle,siis haluatko annaa minulle samanlainen selkäsauna joka sinä sait?

17. Sainmurkkuna Vierailija

vuosituhannen alussa olin murkku ikäinen vitsaa käytettiin myös tarvittaissa 14-15 vuotiaana haimme äitin kanssa yhtessä vitsan olin äitiäni muutaman sentin pitempi risuttiin yhtessä olin yleensä rintsikoissa meillä tämä toimihyvin.

18. Minna45 Vierailija

Haista kaheli pitkät.
    Lopeta satutäti jo nuo jutut

• Tykkään Tykkään x 1
  19. masokisti Jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Hej Minna45
    Kylläkai sinä olet kiinnostunut nämä piiskaajuttuja kun olet täällä?Kerro sinun omat fantasiat!Ehkä sinä ja minä voimme harrastaa niitä yhdessä?

20. iiiiiiiiiiiiii Vierailija

Niin mutta oletkos kuullut, että näille nykyteineille mikään ei ole pyhää. Saattavat jumankauta jopa vetää rosikseen vanhempansa ja siinä menee tilat myyntiin.

21. vieras Vierailija

Mieti vähän mitä puhut. Saattaa insestin kokenut killua jo koivun oksassa.

22. vieras Vierailija

Niin Suomessa pahoinpitely on sellainen, että tulee vahingossa tönäistyksi jonottaessa ravintolan ovelle.

Jos USA:ssa ja Britanniassa on nämä kaksi asiaa eritelty, se tarkoittaa sitä, että USA:ssa ja Britanniassa ihmiset ovat riittävän fiksuja ymmärtämään näiden asioiden eron.

Uskokaa tai älkää, ei se kasvatustiede ole mitään kvanttifysiikkaa. Tyhmän ihmisen pää ei kuitenkaan taivu edes itsestään selvyyksien pohtimiseen.

23. Palvelua tarjotaan Vierailija

Täällä olisi arvoisat vanhemmat sellainen kusipääteinien hakkauspalvelu tarjolla. Minä tarjoudun hakkaamaan toivottomat pentunne niin te vältytte rosikselta ja sitten voin istua vielä linnassakin sopivasta korvauksesta hymyssäsuin ja nostaa vielä vankilassaolon päivärahaakin siinä sivussa.

24. masokisti Jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Minulla on työ sinulle!Minulla on 15 v teinipoika joka tarvitse piiskaa pyllylle mutta ei mitään väkivalta,ei nyrkkiä kasvojen vastaan eli potkuja,ainoastaan vitsa paljalle pyllylle!

25. Häpeäasiantuntija Vierailija

Eikös sitä puhuta esimerkin kasvattavasta voimasta, joten sun kannattaisi käydä piiskaamassa sen kusipääteinin isä. Varmasti teini ojentuisi, kun näkisi kuinka isän kävi. Eikä tulisi edes rosisjuttua, sen verran häpeällistä on aikuisen miehen saada koivupiiskaa paljaalle. Tuskin isä alkaa kenellekään selostamaan, että joku korsto kävi minut piiskaamassa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri