Hae Anna.fi-sivustolta

Annatteko piiskaa murkuille?

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä Äiti 28-v., 31.10.2014.

?

Oletko saanut selkäsaunan vanhemmiltasi teini-iässä

1. Kyllä

100,0%
  2. Ei

0 ääntä
    0,0%
  1. Omat vihat Vierailija

Eikö aikuinen ihminen osaa käsitellä tunteitaan, että pentuja pitää hakata?
    Itse kuulun tähän klaaniin joita pieksettiin milloin mistäkin syystä?
    Nyt aikuisena yli 60 v olen miettinyt että epäonnisissa avioliitossa vihat viskattiin penskoihin, kuten meillä.
    Etenkin minua keskimmäistä tyttöä hakattiin oikein olan takaa, kerrankin lattiaharjasta lensi harjaosa piestessä selkään, ihme että selkäranka kesti tuolloin.
    Jos äiti oli pahalla tuulella kun isä tuli työstä, kotirouvan käskystä alkoi remmi laulaa tai pää pyöriä tukistusten tahdissa.
    Minulla itselläni on lapsia, enkä kertaakaan ole selkäsaunoja antanut.
    Kerran mies ripsautti vanhinta poikaa koivuvitsalla pari kertaa takamukseen, vaatteet oli päällä silloin. Poika kantoi auton moottorin sankolla hiekkaa, kun ukko oli pessyt sen ja 2 kertaa pesi moottorin, kolmas kerta oli liikaa poika oli tuolloin n 3,5 v.
    Siinä on kurinpito toimenpiteet meidän huushollissa.
    Sanoilla on selvitty, kyllä pidän alhaisena sitä että omia jälkeläisiään hakataan ja alistetaan, eikö ihmisellä ole sen verran sivistystä eikä omaatuntoa että tietää mitä se lapselle aiheuttaa?. En ymmärrä, minä selvisin järkeni avulla, siis ajattelin että vanhempani oli niin kertakaikkiaan yksinkertaisia että muuten eivät osanneet selvittää välejään kun pentuja hakkaamalla, sitten äiti maireili isälle.... voi tätä elämää.
    Kansakoulun jälkeen sanottiin, että älä laita jalkojasi pöydän alle jos ei ole ruokarahaa, piti mennä töihin, ei koulutusta, mutta kun menin naimisiin niin opiskelin yhteensä 7,5 vuotta, osan työn ohella, sain viran ja valkoisen hatun ja lapset sekä ukonkin... elämme nyt kahdestaan, lapsen lapsia ei ole vielä, mutta harkinnassa kuulemma. Toivon sydämestäni että oppimme on menneet perille ja tulevat lapset jos niitä on tullakseen, saavat rauhassa kasvaa ilman väkivaltaa...

Jaa tämä sivu