Hae Anna.fi-sivustolta

annetaanko d-vitamiinia lapsille kesälläkin?

Viestiketju osiossa 'Vauvan hoito' , käynnistäjänä miili71, 13.06.2007.

1. miili71 Vierailija

ajattelin vaan et auringostahan sitä saa.........

2. jaa-a-a Vierailija

Olen antanut... Mutta nykyäänhän sitä annetaan 15-vuotiaaksi asti, itse olen saanut tuskin tippaakaan... Toivottavasti myöhemmin ei vielä todeta haitalliseksi koko tippailua!

3. jaa-a-a Vierailija

Niin ja vauvathan eivät saa auringossa olla ... ja tuskin se pikkulapsillekaan hyväksi on.

4. häh Vierailija

Onko tämä joku vitsi?

5. Minä vaan! Vierailija

D-vitamiini lisää annetaan 3 ikävuoteen asti ympärivuotisesti.

6. Meidän neuvolan ohjeen mukaan maalis-syyskuussa 3 tipaa ja loka-helmikuussa se 5 tippaa. Eli sen kaksi tippaa saa kesäksi annosta laskea. Ja 3-vuotiaaksi saakka ympäri vuoden sen jälkeen vain talvikuukausina.

7. Pahvi-76 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja ns. tummille ihmisille ympäri vuoden! Ja tuo tumma ei sitten tarkota vain sitä hiusten väriä :D

8. miten se meni... Vierailija

TUSKIN! Uusi suositus on että aikuisetkin söisivät d-vitamiinia, vai oliko se sitten vain talvikaudella...(Olisko tuossa pitänyt muuten lukea 5-vuotiaaksi asti?)

9. dddd Vierailija

Itse oon 30:n ja kyllä vaan muistan lapsuudestani ne punaiset d-vitamiinipallot, että kyllä sitä on ennenkin annettu. Ja kannattaa tosiaan ottaa d-vitamiinia, sillä suomalaisilla on todettu paljon vajausta d-vitamiinin saannissa.

10. jeksu Vierailija

11. suosittelen Vierailija

3-vuotiaaksi ettei tule riisitautia, ympäri vuoden. Ja varsinkin naisihmisille koko eliniän vähintään talvisin, että tulee kestävät luut! Pienestä d-vitamiinilisästä ei ole haittaa kellekään.

12. ******** Vierailija

Kolme tippaa on suositus, ympäri vuoden. Rintaruokinnassa oleville siis vauvoille tuo viisi tippaa.

13. Sintti. Vierailija

Tiedättekö, minkä ikäisestä alkaen saa alkaa antaa niitä purutabletteja? Meidän 1v3kk on keksinyt ruveta pärisyttämään tipat ulos, mutta ainakin xylitoli uppoaa hyvin purutabletteina, joten josko tämäkin...

Muistelen, että yksi puolituttu lääkäri olisi joskus puhunut antavansa taaperolleen (alle 2v.) niitä tabletteja, mutta en ole varma.

14. Pahvi-76 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Meillä siirryttiin joskus vuoden kieppeellä noihin minisun -tabuihin. Ne onkin neidin joka-aamuinen herkkuhetki :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri