Annetaanko vauvan huutaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamiska

Vieras
asiani koskee unikoulua? mistä en juuri tiiä mitään. :(
7kk tyttö heräilee vielä 2-4 kertaa yössä syömään ja sitten saattaa herätä syöttöjen lisäksi vielä pari kertaa...tutti on tippunut tai huono asento vauvalla...
neuvolasta sanottiin että älä anna enää maitoa heti, koska tyttö on tottunut että saa maitoa yöllä vaikkei olis nälkä et se olis vain tottunut ja pitäs siis jättää pois. olen yrittänyt mutta joskus harvoin tyttö jatkaa uniaan ilman maitoa. tietty annan ruokaa jos huuto menee kovinki vaativaksi. kaikki puhuu siis jostain vieroituksesta? että olipa rankkaa jne...niin mistä ne puhuu? siis vieroittaa vauvan yömaidosta, mutta miten? kokemuksia? :)

Meillä vierotettiin vasta vuoden iässä ja sillon suju kolmessa yössä ihan hyvin. Unikoulu vaatii itseltä aika paljon, joten jos vauvan huudattaminen tuntuu pahalta, niin anna maitoa ja saatte kaikki nukuttua. Ehtii sitä myöhemminkin vierottaa yösyöpöttelystä.

Tuo heräilyhän on ihan normaalia ton ikäsellä ja vanhemmallakin vielä. Ei kaikki lapset oo valmiita nukkumaan koko yötä ilman ruokaa vielä tossa iässä, vaikka neuvolan täti niin sanoiskin. Lapsetkin on yksilöitä :)

Anna vauvalle yöllä vettä vaikka, tuskin enää vaivautuu sen takia sitten heräilemään. Minä lopetin yöimetyksen kun vauva oli 6kk. Ei se kyllä silti öitä ruvennu kunnolla nukkumaan ennenkuin reilusti yli vuoden iässä kun oli niin levoton tapaus.

Meillä pidettiin esikoiselle 1,5 vuotiaana vieroitus maitopullosta, koska seuraava oli jo tuloillaan. Ajattelin, että emme ehkä jaksa. Huusi kuin vietävä (eri huoneessa). Jouduin ihan käsin pitämään miestäni, ettei menisi (itse olin jo tutin antanut ja kertonut ettei hätää).
Hirveätähän se oli. Mutta yritimme vielä seuraavan yön. Huudon pituus lyheni huomattavasti. Ja taisi tosiaan olla jo kolmas yö kun ei enää maitopulloa edes haaveillut.
Eikä traumoja ole näkyvissä.

Yhteistyössä