Anniina, 14, katosi oudosti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiistai 8.9.2009 klo 02.04

Huolestunut äiti: Pelkään, että hän on lähtenyt vanhempien miesten mukaan.

14-vuotias Anniina Tarvainen on ollut kateissa jo kolme viikkoa.

Hänen äitinsä, espoolainen Mari-Anne Tarvainen on yrittänyt löytää tyttärensä kännykän, kavereiden, Facebookin ja poliisin välityksellä, mutta yhtään havaintoa sievästä, tummatukkaisesta kahdeksasluokkalaisesta ei ole tullut.

Anniina oli viimeisen kerran koulussa 17. elokuuta. Sen jälkeen hän ei ole palannut luokkaan eikä kotiinsa.

- Tuntuu, ettei kenelläkään ole tietoa, missä hän on. Tilanne on todella turhauttava. Sitä vain toivoo, ettei mitään pahaa olisi sattunut. Pelottaa, että en kai joudu hautaamaan omaa lastani, äiti sanoo.

Hän lähestyi Iltalehteä toivoen, että Anniinan kuva julkaistaan. Valtakunnallinen etsintäkuulutus toivottavasti auttaa perheen tytön jäljille.

- Tärkeintä, että saisin tietää hänen olevan kunnossa, Mari-Anne Tarvainen vetoaa.

Ei rahaa, ei vaihtovaatteita

Flunssan sairastunut äiti arvelee, että Anniina on alun perin lähtenyt karkuteille omaehtoisesti.

- Tämä liittyy kai murrosikään. Anniina on karannut aikaisemminkin, tällaista on ollut ilmassa vuoden verran. Ennen hän on kuitenkin palannut alle viikossa, nyt en ole kuullut hänestä viikkoihin. Anniinalla ei ole mitään tavaroita mukanaan, ei vaihtovaatteita eikä rahaa, äiti suree.

Hän pelkää ja vaistoaa, että tyttö liikkuu pääkaupunkiseudulla itseään vanhempien, täysi-ikäisten seurassa.

- Pelkään, että vanhempi poika pilaa tyttäreni elämän, äiti sanoo.

- Haluan vedota toisten lasten vanhempiin, että he kyseenalaistaisivat teini-ikäisen tytön oleskelun jonkun luona. Tosin Anniina näyttää kypsemmältä ja ikäistään vanhemmalta. Häntä voisi luulla 18-vuotiaaksi, mutta sitä hän ei ole.

Äiti pelkää kaappausta

Äiti tahtoo myös Anniinan itsensä tietävän, että hänestä ollaan kotona huolissaan.

- En ole todellakaan saanut viime aikoina nukuttua. Asia painaa mieltä ihan koko ajan. Oma rakas lapseni on poissa, enkä yhtään tiedä, mistä häntä enää etsisin.

Anniinasta on tehty poliisille katoamisilmoitus, mutta etsiminen ilman vihjeitä on vaikeaa. Katoamisilmoituksen vastaanottaneen poliisin mukaan teinien katoamistemput ovat viime aikoina yleistyneet.

- Se tuntuu olevan jonkinlainen trendi tämän ikäisillä tytöillä. He eivät ymmärrä, että se on ajattelematonta, Mari-Anne Tarvainen toteaa.

- Uutisissa kerrotaan kaikenlaisista sieppauksista ja muista. Äitinä voin vain toivoa, että mitään sellaista ei ole tapahtunut.

Perhe pyytää, että Anniinan liikkeistä jotain tietävät ilmoittaisivat havainnoistaan lähimmälle poliisille. Äiti vetoaa myös tyttäreensä, että tämä ottaisi yhteyttä kotiin lehtijutun nähtyään.

:( Toivottavasti löytyy kunnossa.

Mä en ymmärrä näitä tapauksia... "Anniina on karannut aikaisemminkin, tällaista on ollut ilmassa vuoden verran. Ennen hän on kuitenkin palannut alle viikossa, nyt en ole kuullut hänestä viikkoihin." Vuoden verran nuori tyttö karkailee ja äiti vaan odottelee kotiin. Eikö missään vaiheessa ole tehnyt mieli tehdä muuta kun odotella kotiin ja syyttää murrosikää?

ja jo tuli heti järkeviä kommentteja. ihan niinkuin se olisi ollut tuon asian pointti, että onko vanhempien huoltaminen kohdallaan. AINA täällä joku on moralisoimassa toisten kasvatusta. Pitäis mölyt masuissaan.

Toivottavasti tyttö on kunnossa ja löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mä en ymmärrä näitä tapauksia... "Anniina on karannut aikaisemminkin, tällaista on ollut ilmassa vuoden verran. Ennen hän on kuitenkin palannut alle viikossa, nyt en ole kuullut hänestä viikkoihin." Vuoden verran nuori tyttö karkailee ja äiti vaan odottelee kotiin. Eikö missään vaiheessa ole tehnyt mieli tehdä muuta kun odotella kotiin ja syyttää murrosikää?

On niin helppo arvostella toisten tekemisiä :/ Tuskinpa tyttö nyt koko vuotta on karkaillut, vaikka ilmassa on sellaista ollutkin ja äiti vaan odottelee kotiin...no, mitäpä muuta paljon voi tehdä jos ei ole esim mitään tietoa olinpaikasta?Eipä paljoa ole tehtävissä jos on kaikki mahdolliset paikat soitettu ja käyty läpi.Jos taas tarkoitat, että tyttö olis tarvinnut laittaa vaikka jonnekkin nuorisokotiin, niin ei sekään ole niin yksinkertaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Mitähän siinä sit voi äiti tehdä? Tyttö lukkojen taakse vai? Mä itse häivyin tossa iässä välillä muutamaks päiväks, riitojen päätteeks. Eipä siinä mikään auttanut. Kasvatusneuvolassa ja psykologeilla juostiin tiuhaan tahtiin, mut ei niistä mitään iloa ollut. Eikä mun kotioloissa oikeesti mitään isompaa vikaa ollut. Mulla vaan oli aika paha toi murrosikä ja kapinoin ihan kaikkia auktoriteetteja vastaan ihan silmittömästi.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
ja jo tuli heti järkeviä kommentteja. ihan niinkuin se olisi ollut tuon asian pointti, että onko vanhempien huoltaminen kohdallaan. AINA täällä joku on moralisoimassa toisten kasvatusta. Pitäis mölyt masuissaan.

Toivottavasti tyttö on kunnossa ja löytyy.

Ja toivottavasti noiden moralisoijien lapset karkaa kotoa,hähähä siitäs saisitte

Yhteistyössä