Anopille joululahja?

  • Viestiketjun aloittaja Tyttötonttu
  • Ensimmäinen viesti
Tyttötonttu
Moi Ellit, mitä olette ajatelleet antaa anopeillenne joululahjaksi? Varsinkin sellaisille, joilla on jo iso omakotitalo täyttä kaikkea? Minä ajattelin muistaa villaisella torkkuhuovalla (voiko niitä olla liikaa?) ja terässaippualla, jolla saa ruoanlaiton hajut pois käsistä. Mitäs sanotte?
 
Raakile
Tämä taitaapi kuulostaa röyhkeältä mutta anopin joululahja on nyt se viimeinen asia josta alkaisin ottamaan mitään suurta stressiä kaiken muun joulustressin alla. En kyllä tee mitään suurta numeroa muidenkaan joululahjoista. Eiköhän anoppia (ja omaa äitiä) iloitse eniten se että yrittää pysyä hyvissä väleissä ja että viettää jouluna AIKAA heidän kanssaan. Hyvä joululahja olis esimerkiksi että auttaa anoppia jouluruuan laitossa (jos anoppi siis on se henkilö joka joutuu sen jouluruuan järjestämään). Tietty joku pieni lahjakin on hyväksi, mutta mitä väliä sillä on onko se lahja joku kippo tai villasukat? Pääasia että on MUISTANUT miehensä kasvattajaa.
 
Anni62
Me taidetaan viedä anopille joulukukkanen. Mulla itelläni ei vanhempia ole ollut moneen vuoteen,
Anoppikin on 84-vuotias ja hänellä on jo kaikkea. Käydään joka sunnuntai ja tytär käy tyttärensä kans tai yrittää keritä kerran viikossa.
Anopilta ollaan saatu monet villasukat joululahjaksi ja itse olen saanut mitä ihanempia virkattuja liinoja. Edelleen virkkaa liinoja ja kutoo sukkia.
Hän on ihanne anoppi.
 
Ihan hauska idea
se terässaippua. Siitä vain voi vetää muitakin kuin kivoja johtopäätöksiä, joten jätä se pois ja anna joskus ihan muuten vaan tuliaisena.

Olen kyllä sitä mieltä, että nuorenparin ei kannata totuttaa appivanhempia kalliisiin lahjoihin. Huomaavaisuus on tärkeintä. He tietävät itsekin, että heillä on kaikkea ja haluavat ehkä itse olla antavana puolena. Mielihyvälahjat voi silti antaa, siihen riittää vaikka itse tehty ja kauniisti pakattu leivonnainen, villasukkapari vaikka kirpparilta ostettuna, jollei osaa itse kutoa, kukat, hedelmäkori tms.

 
Tyttötonttu
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan hauska idea:
se terässaippua. Siitä vain voi vetää muitakin kuin kivoja johtopäätöksiä, joten jätä se pois ja anna joskus ihan muuten vaan tuliaisena.
Ai, no enpäs osannutkaan ajatella sitä noin. Anoppi puuhailee paljon keittiössä, ja ajattelin, että terässaippua olisi kiva ja käytännöllinen lahja. Uskon, että hän ymmärtää tarkoitukseni. :)
 
TuoreAnanas
Meillä on ihan perinteenä, että anoppi saa kukan ja hän saa sen jo ennen joulua. Minä puolestani saan villasukat, sillä en ole yhtään käsityöihmisiä, kun taas anoppi puolestaan on. Etusijalla meillä on yhdessäolo, hyvä ruoka ja kirkossakäynti sekä iltakävely valomeressä kylpevälle hautausmaalle.
 
Anoppila
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttötonttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan hauska idea:
se terässaippua. Siitä vain voi vetää muitakin kuin kivoja johtopäätöksiä, joten jätä se pois ja anna joskus ihan muuten vaan tuliaisena.
Ai, no enpäs osannutkaan ajatella sitä noin. Anoppi puuhailee paljon keittiössä, ja ajattelin, että terässaippua olisi kiva ja käytännöllinen lahja. Uskon, että hän ymmärtää tarkoitukseni. :)
Ihan hyvä idea. Osta vielä lisäksi joku hyvä käsivoide pumppupullossa, jonka voi asettaa tiskialteen lähettyville, niin anopinkin kädet pysyvät kunnossa.
 
Marita70
Kaikille ex-anopeilleni olisi syytä antaa jotain mikä maistuu karvasmantelille. Mitä yhteistä on anopilla ja olutpullolla? Kumpikin on parhaimmillaan kylmänä ja avattuna pöydällä..
 
en minä ainakaan
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan hauska idea:
se terässaippua. Siitä vain voi vetää muitakin kuin kivoja johtopäätöksiä, joten jätä se pois ja anna joskus ihan muuten vaan tuliaisena.

Olen kyllä sitä mieltä, että nuorenparin ei kannata totuttaa appivanhempia kalliisiin lahjoihin. Huomaavaisuus on tärkeintä. He tietävät itsekin, että heillä on kaikkea ja haluavat ehkä itse olla antavana puolena. Mielihyvälahjat voi silti antaa, siihen riittää vaikka itse tehty ja kauniisti pakattu leivonnainen, villasukkapari vaikka kirpparilta ostettuna, jollei osaa itse kutoa, kukat, hedelmäkori tms.
Heh, kuka haluaa kirpparilta ostetut villasukat? : )
 
Miniä-65
Alkuperäinen kirjoittaja Marita70:
Kaikille ex-anopeilleni olisi syytä antaa jotain mikä maistuu karvasmantelille. Mitä yhteistä on anopilla ja olutpullolla? Kumpikin on parhaimmillaan kylmänä ja avattuna pöydällä..
Hi-hii. Meillä on anopin hautajaiset juuri ennen joulua. Tulee saamaan upeimman kukkalaitteen, mitä kaupasta löytyy!
 
huh.huh...
Alkuperäinen kirjoittaja Miniä-65:
Alkuperäinen kirjoittaja Marita70:
Kaikille ex-anopeilleni olisi syytä antaa jotain mikä maistuu karvasmantelille. Mitä yhteistä on anopilla ja olutpullolla? Kumpikin on parhaimmillaan kylmänä ja avattuna pöydällä..
Hi-hii. Meillä on anopin hautajaiset juuri ennen joulua. Tulee saamaan upeimman kukkalaitteen, mitä kaupasta löytyy!
Hyi kun olette kamalia! Ei ole ihme, että ex-anoppeja löytyy Maritalta useita. Miniä -65, sinäkin olet niin ilkeä, että luultavasti omat miniäsi ajattelevat sinusta samoin.
 
marita70
Niin. Toden totta, ex-anopintekele on todellakin saanut eronkin aikaan poikansa ja minun välille, kun oikein yritti. Ja poika on niin tossukka, että äiti ja siskot tietävät aina parhaiten.. En voi täällä kaikkia kauheuksia kertoa, mutta ensimmäinen tekele muisti opastaa poikaansa, että "älä ainakaan lapsia tee sen kanssa". Tämä viimeisin tekele, edes minua tapaamatta koskaan, oli miehen siskon kanssa sitten pyytänyt ex-naisystävän miehen syntymäpäiville, ja käskenyt miestä perumaan minun tuloni. No.. mies ei perunut, ja kun saavuin paikalle, miehen sisko kävi välittömästi kimppuuni, haukkui minua koko vierasporukan kuullen, ilmoitti veljensä tehneen väärän valinnan.. vei pihalle puhutteluun.. Siinäpä sitten yritin jutustella turhaan muiden naisvieraiden kanssa, kun he eivät reagoineet jutteluyrityksiini ollenkaan. Tai v**uilivat.
Ja minä kun olin niin odottanut että saan tavata miehen ystävät ja lähisukulaiset..
En tiedä mikä siinä lienee, mutta ikinä miehen äiti ei ole suhtautunut minuun lämpimästi edes ensitapaamisella.
On kyllä silti kohtuutonta väittää, että minä olen näitä "anoppeja" ja muita sukulaisia kohdellut niin huonosti, ettei ihmekään että ero on tullut.. Minä olen aina pelännyt kyseisiä ihmisiä, ja ollut kiltti. Siitä huolimatta saan p* niskaan.
Jos sulla on ihana anoppi, olen todella kateellinen.
 
Miniä-65
Alkuperäinen kirjoittaja huh.huh...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miniä-65:
Alkuperäinen kirjoittaja Marita70:
Kaikille ex-anopeilleni olisi syytä antaa jotain mikä maistuu karvasmantelille. Mitä yhteistä on anopilla ja olutpullolla? Kumpikin on parhaimmillaan kylmänä ja avattuna pöydällä..
Hi-hii. Meillä on anopin hautajaiset juuri ennen joulua. Tulee saamaan upeimman kukkalaitteen, mitä kaupasta löytyy!
Hyi kun olette kamalia! Ei ole ihme, että ex-anoppeja löytyy Maritalta useita. Miniä -65, sinäkin olet niin ilkeä, että luultavasti omat miniäsi ajattelevat sinusta samoin.
Luojan kiitos en tule koskaan olemaan kenenkään anoppi. Tyttärien miesten kanssa varmaan tulaa hyvinkin juttuun, apetkin on yleensä leppoisia ja joviaaleja tyyppejä. Säälittää ihan, kun ne joutuu kestämään sitä riivinrautaa vierellään.
 
mitä häh?
Alkuperäinen kirjoittaja Miniä-65:
Alkuperäinen kirjoittaja huh.huh...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miniä-65:
Alkuperäinen kirjoittaja Marita70:
Kaikille ex-anopeilleni olisi syytä antaa jotain mikä maistuu karvasmantelille. Mitä yhteistä on anopilla ja olutpullolla? Kumpikin on parhaimmillaan kylmänä ja avattuna pöydällä..
Hi-hii. Meillä on anopin hautajaiset juuri ennen joulua. Tulee saamaan upeimman kukkalaitteen, mitä kaupasta löytyy!
Hyi kun olette kamalia! Ei ole ihme, että ex-anoppeja löytyy Maritalta useita. Miniä -65, sinäkin olet niin ilkeä, että luultavasti omat miniäsi ajattelevat sinusta samoin.
Luojan kiitos en tule koskaan olemaan kenenkään anoppi. Tyttärien miesten kanssa varmaan tulaa hyvinkin juttuun, apetkin on yleensä leppoisia ja joviaaleja tyyppejä. Säälittää ihan, kun ne joutuu kestämään sitä riivinrautaa vierellään.
Jos sulla on tyttärien miehiä, niin etkös sä ole niiden anoppi? Joko sulla tai mulla on vähän sekaisin nuo sukukäsitteet.
 
kysymysmerkki?
Alkuperäinen kirjoittaja Marita70:
Kaikille ex-anopeilleni olisi syytä antaa jotain mikä maistuu karvasmantelille. Mitä yhteistä on anopilla ja olutpullolla? Kumpikin on parhaimmillaan kylmänä ja avattuna pöydällä..
Kuinka sä marita olet todellakin noin katkera.
 
Miniä-65
Alkuperäinen kirjoittaja mitä häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja Miniä-65:
Alkuperäinen kirjoittaja huh.huh...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miniä-65:
Alkuperäinen kirjoittaja Marita70:
Kaikille ex-anopeilleni olisi syytä antaa jotain mikä maistuu karvasmantelille. Mitä yhteistä on anopilla ja olutpullolla? Kumpikin on parhaimmillaan kylmänä ja avattuna pöydällä..
Hi-hii. Meillä on anopin hautajaiset juuri ennen joulua. Tulee saamaan upeimman kukkalaitteen, mitä kaupasta löytyy!
Hyi kun olette kamalia! Ei ole ihme, että ex-anoppeja löytyy Maritalta useita. Miniä -65, sinäkin olet niin ilkeä, että luultavasti omat miniäsi ajattelevat sinusta samoin.
Luojan kiitos en tule koskaan olemaan kenenkään anoppi. Tyttärien miesten kanssa varmaan tulaa hyvinkin juttuun, apetkin on yleensä leppoisia ja joviaaleja tyyppejä. Säälittää ihan, kun ne joutuu kestämään sitä riivinrautaa vierellään.
Jos sulla on tyttärien miehiä, niin etkös sä ole niiden anoppi? Joko sulla tai mulla on vähän sekaisin nuo sukukäsitteet.
Oikeassa olet, piti kirjoittamani, että onneksi minulle ei koskaan tule miniää, kun joku niin epäili. En ole oikeastaan koskaan kuullut, että vävy-anoppi-akselilla olisi niin kauheita kahnauksia kuin miniä-anoppi-akselilla.

Meillä ainakin anoppi-ressu ei koskaan päässyt sen yli, että poikansa asetti toisen naisen hänen edelleen. Kypsymätöntä ja lapsellista.
 
Itse olet epäkypsä
Miniä-65. Olet valtavan kypsymättömän ja typerän oloinen. Ai olet oikein onnellinen, ettei sinulla ole poikaa, koska näin ollen et saa miniääkään. Ihme seko. Katso peiliin. Syy riitoihin löytyy sieltä!!!
 
Miniä-65
Alkuperäinen kirjoittaja Itse olet epäkypsä:
Miniä-65. Olet valtavan kypsymättömän ja typerän oloinen. Ai olet oikein onnellinen, ettei sinulla ole poikaa, koska näin ollen et saa miniääkään. Ihme seko. Katso peiliin. Syy riitoihin löytyy sieltä!!!
Mihin ihme riitoihin? Olen harvinaisen rauhaa rakastava ihminen. Hyvää joulun odotusta sinulle!
 

Yhteistyössä