Anopin synttäri vai tuettu loma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hain jo keväällä syyslomaksi tuettua lomaa. Saatiin se. Ilmotus siitä tuli n viikko sitten. On kyllä ollut tiedossa että anoppi täyttää syksyllä pyöreitä vuosia.

Tähän asti anoppi ei ole juhlinut synttäreitään mitenkään. Ollaan miehen kans kuitenkin oltu vajaa 20 v yhdessä.
Nyt sitte eilen miehen sisko soitti ja sano että ovat muiden sisarusten kans sopineet että juhlitaan tänä vuonna. Kaikki tarjottavat viedään mennessä ym.

Anoppi on mt potilas ja pelkää sosiaalisia tilanteita. joten vieraina vaan 5 lasta perheineen (lapsia todella paljon kaikillä vähint 6 lasta) .

Ongelma on se että synttärit pidetään samana päivänä kuin meillä pitäs lähteä tuetulle lomalle. En tiedä moneltako siellä yleensä pitää olla mutta täältä on vajaa 200 km sinne joten jo matkoihin menee aikaa. Toisaalta sit lapsia kohtaan epäreilua et yks päivä menee lomasta hukkaan jos mentäiskin vasta myöhään illalla paikalle.

Toisaalta sitten nuo synttärit on tän parin kymmenen vuoden aikana ensimmäinen kerta kun kaikki miehen sisarukset tulossa yhtäaikaa paikalle.

Tää on just niin meidän tuuria.

Ehditte hyvin käydä anopin synttäreillä ja lähteä sitten sinne tuetulle lomalle. 200km on lyhyt matka ja ei siihen hirveästi aikaa mene. Pakkaatte auton valmiiksi ja menette anopille juhlimaan ja sitte matkaan.

tuossa tilanteessa menisin yhden päivän myöhässä sinne lomapaikkaa, päivä sinne tai tänne jos kerran toisella kerta 20vuoteen on juhlat ;)
Teillä on viikko kuitenkin aikaa olla siellä tukilomallanne joten tuskin yksi päivä nyt maailmaa kaataa

menisin tuetulle lomalle ja kävisin anopin luona kahvilla toiste oman perheen kesken. Ja kertoisin anopille NYT että saimme tuetun loman jossa olemme xx.xx.-xx.xx.

Mä ehkä kävisin pikimmiten siellä anopin luona kun kert on lähtöpäivänä, vaikka sit aikaisemmin et kerkeis lomaillakin. Kesken loman en lähtis (jos mies haluis lasten kans mennä niin menis).
Mutta mä oonkin vähän ihmisvihaaja enkä voi sietää mitään sukujuhlia, ois vaan positiivista että pääsisin loman varjolla pois pälkähästä :saint:

• Tykkää
Reactions: Tepadj
neuvotelkaa muiden sisarusten kanssa, josko voisi synttäriaikaa siirtää. Lähtekää lomalle, oma perhe on tärkeämpi kuin anopin synttärit.

Miehelle tuo on vaan kova paikka. Loma oikeastaan mun järjestämä ja mies vaan "suostu" mukaan kun kerran sellainen saatiin. mun suvulla on suht säännöllisesti kokoontumisia. ja esim tänä kesänä oli meidän lapsella rippijuhlat niin mun sisarukset tuli kaikki (kaukaakin) kun taas miehen puolelta ei tullu kuin appi ja sisko joka oli kummi.
Eli mies ei haluais olla se joka puuttuu joukosta sitten kun kerrankin kaikki olis paikalla yhtäaikaa. Pitää vielä yrittää jos sais siirrettyä tuota en vain tiedä onnistuuko.

[QUOTE="a p";26845605]Miehelle tuo on vaan kova paikka. Loma oikeastaan mun järjestämä ja mies vaan "suostu" mukaan kun kerran sellainen saatiin. mun suvulla on suht säännöllisesti kokoontumisia. ja esim tänä kesänä oli meidän lapsella rippijuhlat niin mun sisarukset tuli kaikki (kaukaakin) kun taas miehen puolelta ei tullu kuin appi ja sisko joka oli kummi.
Eli mies ei haluais olla se joka puuttuu joukosta sitten kun kerrankin kaikki olis paikalla yhtäaikaa. Pitää vielä yrittää jos sais siirrettyä tuota en vain tiedä onnistuuko.[/QUOTE]

Ette kyllä siirrä mitään. Voitte ihan hyvin mennä sinne anopille vaikka heti aamusta juhlimaan. Ehditte oikein hyvin. Sitten matkaan.

• Tykkää
Reactions: chef ja as if
Me oltiin tukilomalla Rauhalahdessa. Ekana päivänä ei ollut muuta ohjelmaa kuin infotilaisuus oliko klo 19.15. Huoneet olisi saanut kai aikaisintaan klo 15. Me mentiin joskus kuuden jälkeen.

Eli voitte juhlia vaikka neljään, sitten hyppäätte autoon ja ajatte sen 200km. Ehditte aivan mainiosti!

Sovit vaan miehen siskojen kanssa, että juhlat ovat siinä alkuiltapäivästä, klo 12 tms.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Ei se auta mennä aamusta sinne anopille ( ja ei kyllä edes ota vastaan ennen puoltapäivää kun omat rutiininsa hällä) kun ne muut sisarukset ei ole paikalla silloin. Mut pitää soittaa illalla tuolle miehen siskolle joka järjestämässä noita juhlia et miten tehdään.

Ja ei oikeasti ole helppoa pakata kahdeksan hengen tavaroita viikoksi (oikeasti kyllä sen 5 pv) ja sit vielä mennä tarjottavien kanssa juhliin ennen lähtöä.

[QUOTE="a p";26845646]Ei se auta mennä aamusta sinne anopille ( ja ei kyllä edes ota vastaan ennen puoltapäivää kun omat rutiininsa hällä) kun ne muut sisarukset ei ole paikalla silloin. Mut pitää soittaa illalla tuolle miehen siskolle joka järjestämässä noita juhlia et miten tehdään.

Ja ei oikeasti ole helppoa pakata kahdeksan hengen tavaroita viikoksi (oikeasti kyllä sen 5 pv) ja sit vielä mennä tarjottavien kanssa juhliin ennen lähtöä.[/QUOTE]

Aloitat sen pakkaamisen vaikka heti :) ei jää ainakaan viime tinkaan! Voit sopia muiden juhlijoiden kanssa, että te ette tuo paljon tarjottavaa, vaan osallistutte muulla tavalla esim. rahallisesti. Joku muu tekee sitten enemmän tarjottavaa tmv. Kyllä varmasti asiat on sovittavissa/neuvoteltavissa.

Joskus ihmettelen todella, että miten ihmisillä on niin vaikeaa nämä jutut. Itse kun olen sellainen,että jos jotain päätän niin 5 ihmistä+ tavarat ja kaksi koiraa on alle kahdessa tunnissa tavaroineen autossa ja ollaan liikkeellä.

Vaikka mulla menee varsinkin muksujen vaatteita valitessa KAUAN, niin ei siinä lopulta järisyttävän pitkään nokka tuhissut, kun pakkasin 5 ihmisen kamat ja ne kaksi koiraa reissuun. Toki tilannetta helpotti se, että olin tehnyt muistilistaa (kamera, akku, kännylaturit, harja, ponnarit, dödöt, suihkusaippuat, shampoot, hoitoaineet, korut, koirien ruoat...) jo valmiiksi, eli ei tarvinnut viimeisenä iltana ennen lähtöä enää alkaa alusta saakka miettimään, että mitäs mun pitikään ottaa mukaan :)

Kolme tuntia on kyllä riittävä vierailuaika eli vaikka ne juhlat alkaisi vasta klo 14, niin lähdette klo 17 ajamaan ja hitainkin kuski on pienen tauon kanssa perillä viim. klo 20 iltapalalla.

Mielestäni on helpompi lähteä "kerran" eli pakata ne tavarat ja lapset autoon ja juhlien kautta lomalle, kuin että ensin edellisenä päivänä anopille ja sitten aamuvarhaisella lähteä lomalle. Ainakaan meillä nuo aamuvarhaisella lähtemiset ei muutenkaan onnistu lasten kanssa, kun aamutoimiin menee aikaa ja viimeiset on pakko pakata vasta kotoa lähdettäessä (siis mitä on vielä kotona tarvittu yöpymiseen jne). Pari tuntia heräämisestä on jo "nopea" lähtö.

Kaikki em.tilanteet kokeneena tiedän, että molemmat puolisot pitää ottaa huomioon. Vähän tästä nyt paistaa sellainen, ettet itse asiassa haluaisi mennäkään anoppilaan.. Kyllä miehelläsi on oikeus mennä äitinsä synttäreille, kun niitä ei nyt kovin usein ole ollut ja ehditte mainiosti vielä lomallekin. Töräytätte anoppilaan vaikka yhdeltätoista, sanotte, että tultiin onnittelemaan ja ojennat kukkakimpun, juotte viemäsi täytekakun (ostokakku) kanssa kahvit (mukanasi viemästä Presidenttikahvista)ja pahoittelette, että joudutte jatkamaan matkaa, koska olette päässeet tuetulle lomalle. Luulen, että kaikki ovat tyytyväisiä - minä ainakin anoppina olisin.

[QUOTE="Mummeli";26845880]Kaikki em.tilanteet kokeneena tiedän, että molemmat puolisot pitää ottaa huomioon. Vähän tästä nyt paistaa sellainen, ettet itse asiassa haluaisi mennäkään anoppilaan.. Kyllä miehelläsi on oikeus mennä äitinsä synttäreille, kun niitä ei nyt kovin usein ole ollut ja ehditte mainiosti vielä lomallekin. Töräytätte anoppilaan vaikka yhdeltätoista, sanotte, että tultiin onnittelemaan ja ojennat kukkakimpun, juotte viemäsi täytekakun (ostokakku) kanssa kahvit (mukanasi viemästä Presidenttikahvista)ja pahoittelette, että joudutte jatkamaan matkaa, koska olette päässeet tuetulle lomalle. Luulen, että kaikki ovat tyytyväisiä - minä ainakin anoppina olisin.[/QUOTE]

Näin juuri. Ja samalla voi anoppia autella aamutoimissa ja vaikka siivotakin vielä ennen muiden vieraiden tuloa. Kun muut tulee, niin ehtii vielä jutella hetken heidänkin kanssa ja sitten autoon ja menoksi.

[QUOTE="vieras";26845544]Hain jo keväällä syyslomaksi tuettua lomaa. Saatiin se. Ilmotus siitä tuli n viikko sitten. On kyllä ollut tiedossa että anoppi täyttää syksyllä pyöreitä vuosia.

Tähän asti anoppi ei ole juhlinut synttäreitään mitenkään. Ollaan miehen kans kuitenkin oltu vajaa 20 v yhdessä.
Nyt sitte eilen miehen sisko soitti ja sano että ovat muiden sisarusten kans sopineet että juhlitaan tänä vuonna. Kaikki tarjottavat viedään mennessä ym.

Anoppi on mt potilas ja pelkää sosiaalisia tilanteita. joten vieraina vaan 5 lasta perheineen (lapsia todella paljon kaikillä vähint 6 lasta) .

Ongelma on se että synttärit pidetään samana päivänä kuin meillä pitäs lähteä tuetulle lomalle. En tiedä moneltako siellä yleensä pitää olla mutta täältä on vajaa 200 km sinne joten jo matkoihin menee aikaa. Toisaalta sit lapsia kohtaan epäreilua et yks päivä menee lomasta hukkaan jos mentäiskin vasta myöhään illalla paikalle.

Toisaalta sitten nuo synttärit on tän parin kymmenen vuoden aikana ensimmäinen kerta kun kaikki miehen sisarukset tulossa yhtäaikaa paikalle.

Tää on just niin meidän tuuria.[/QUOTE]

200km taittuu noin keskimäärin 2-2,5tunnissa joten ei se nyt minusta mikään matka ole ;) anopille aamusta ja sitten matkaan.

Itse jättäisin anopin juhlat väliin, siellä on riittävästi porukkaa muutenkin. En todellakaan laittaisi kakaroita istumaan autossa 400 km turhan takia, siihen päälle sitten vielä matka sinne lomapaikkaan.

Mummola ei kaukana. Eli sinne ei matkaa. Nuo tarjottavat oli tarkoitus tehdä niin et jokainen perhe vie jotain ja sit kaikki yhdistetään.
Ei mulla ole käsitystä monelta nuo tuetut lomat alkaa. Eli ehkä jotenkin onnistuu jos vasta ihan illasta alkavat. Kesken synttäreiden joudutaan lähtemään jokatapauksessa.
Oman osan tarjottavista joudun hoitamaan silti. Tarkotus oli viedä ruoista lähtien kaikki.

Anoppi ei todellakaan päästä ketään tiskaamaan tai auttamaan muissakaan hommissa. Sanoin jo et on mt potilas jolla omat rutiinit ja niihin on vaikea puuttua. Aika paljon pitää muiden joustaa tietyissä jutuissa. Haluaa kuitenkin että lapset tulevat käymään. Mutta ei onnistu että väkisin tungetaan sillon kun ei halua tai vaan sanon että valtaan nyt keittiön.

Miehen kans en ole ehtiny vielä puhua enempää asiasta. On tässä reilu kk vielä aikaa..

Siis jos sinne on tulossa vain miehen sisarukset perheineen ja olet mukana juhlia järjestelemässä, mä en käsitä miksi niitä juhlia ei voisi siirtää. Ei voi olla niin tarkkaa minä päivänä ne pidetään.

Yhteistyössä