Anopin uusin (valitusta...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flower
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

flower

Vieras
Anoppi kysyi, että mitä meidän tyttö tarvitsisi 2v-lahjaksi, ja mieheni ilmoitti äidilleen, että välikausihaalari tai toppahaalari olisi hyvä. No, tänään sain kuulla että anoppi on synttärilahjan ostanut, KÄYTETYN välikausihaalarin! En odottanutkaan että pitäisi olla jotain Reimatecciä tai Tickettiä mutta olisi se nyt voinut edes uusi olla. Haiskahtaa ihan kettuilulta, koska rahasta anopilla ei ole puute, omaisuutta ja varallisuutta on yllinkyllin, ja muita lapsenlapsiaan hän huomioi ihan eri tavalla.

Uskon, että tämä on silkkaa ilkeilyä minua kohtaan, sillä mulla ja mun miehellä on 14v ikäero, mitä anoppi ei ole koskaan hyväksynyt. Harmittaa vaan ihan vietävästi tyttären puolesta, että joutuu sitten kärsimään siitä, että anoppi ei siedä minua.

Joululahjaksi hän kysyi, voisiko hän neuloa jotain. (On neulonut muille lapsenlapsilleeen valtavasti villahaalareita, paitoja, potkareita jne.). Pyysin, että villapotkarit olisi kivat. Hän kysyi väritoivetta. Esitin toiveen jostain tyttöväristä väliltä roosa-tummanpunainen. No, tulihan ne potkarit. Harmaat. Ei ollut kuulemma oikein muuta sopivaa väriä löytynyt.

Että näin.

No just... en kyllä suuttuis siitä, että on käytetyn ostanut. Ihan naurettavaa muutenkin tää "pakko-olla-reimatekkii" -asenne. Se muksu kasvaa siitä haalarista kuitenkin puolessa vuodessa yli...

mahdatko nyt itse olla kiittämätön? ei anopilla oo mitään velvollisuutta ostaa yhtään mitään... tai neuloa... jätä omaan arvoonsa anopin lahjat ja osta ite mitä haluut...

Suoraan sanottuna mä kyllä suuttuisin. Oli miten oli ja kasvaapa lapsi kuinka nopeasti tahansa siitä haalarista ulos, niin kyllä edes synttärilahjan pitäisi uusi olla. Ja ap:hän just sanoi, ettei hän odottanut mitään Reimatec-haalaria. Käytettyjen haalareitten saumat on saattaneet alkaa falskata, kosteussuoja kulua jne.

e:lle eikös tuo ap kuitenkin tuossa maininnut et ei tarvi olla merkkiä kun olisi edes uusi. Ja jos anopilla kerta varaa niin luulisi että olisi ostanut uuden. kyllähän ap itse voi sitten ostaa käytetyn jos ei ole rahaa mutta tuo on anopilta naurettavaa käytöstä.

Ja ap:lle anoppisi keljuilee aika ikävästi ja viaton lapsi saa olla kärsijänä :(

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
lahjaksi ei anneta vanhaa, semmonen joka niin tekee on sivistymätön.

tätä kanssa varovasti peesailen, eriasia on toki esim. antiikki tai muut perintötavarat, samoin toki joitakin "aarteita" löytyy divareista/kirppiksiltä, mutta tuolloin täytyisi todella tietää että on juuri se mitä lahjan saaja haluaa. Mutta ap:n anoppia en ymmärrä, miksi edes kysyy mitä haluaa lahjaksi, jos sitten ostaa "mitä sattuu".

Hahaa minä olen sivistymättömänä antanut vanhoja tavaroita lahjaksi. Antiikista leluihin. Tosin vain sellaisten henkilöiden kanssa nuo käytetyt tavarat, joiden kanssa on asiasta yhteisymmärrys.

No itse olen ainakin ihan normaaliksi aikuiseksi kasvanut kirppishaalareissa ja muissakin kirppisvaatteissa... Ja en mäkään kenellekään vieraammalle kirppistavaraa ostais lahjaks, mutta mielestäni anoppi on niin läheinen että voi ostaakin. Mä ainakin ostan usein lahjoja vanhemmilleni, veljelleni ym. kirppikseltä.

En mielestäni ole kiittämätön, sillä anoppi itse kysyi, mitä lapsi tarvitsee, ja jos haalarin hinta olisi ylittänyt hänen budjettinsa niin olisi sitten ostanut vaikka uuden kevätlakin. Samaa mieltä, että käytettyä ei lahjaksi pitäisi antaa, en itse koskaan tekisi niin kenellekään. Ja niin kuin sanoin, niin merkillä ei ollut mitään merkitystä, mulle ei vain tullut mieleenkään että haalari voisi olla käytetty. Ei mulla muuten ole mitään kirpparivaatteita vastaan, mutta LAHJANA kirpparivaate on mielestäni mautonta käytöstä.

Itse en edes uskaltaisi pyytää haalareita lahjaksi, ei nykypäivän mummat ymmärrä mitään haalareiden erityyppisistä kosteuskäsittelyistä. Liäsksi haluan itse valita sopivan väriyhdistelmän.

Mä nyt olen ap:n kanssa samaa mieltä että lahjaksi annettu kirpparivaate on sivistymätöntä käytöstä.
Jos tois muuten vaan, sanois että löyty kirppikseltä ja ajattelin tuoda, niin jees, hyvä kiva kun joku jaksaa käydä kirpparilla, mutta että lahjaksi. Moukkamaista!

Ja kaiken kukkuraksi HARMAAT!!! Se oli ainakin täyttä kettuilua! Ja että käytetyt, kaikkea kanssa. Ei ole kyllä yhtään reilua kun kerta rahassa rypee. En nyt tässä kehtaa hänelle erityistä lempinimeä antaa-kyllä minuakin potuttas, ja aika vietävästi! :kieh:

Suosii, tosin ne on hieman vanhempia kuin meidän muksu joten sillä tavalla on mahdotonta vertailla. Mutta esim. hän antaa kaikille muille lapsenlapsille joululahjaksi melko tuntuvan rahasumman (100-200e). Me saimme nuo potkarit.

mie oon kyllä samaa mieltä, onhan se vähän törkeetä. Sama jos joku tuttu vaikka toivois uutta hupparia tms ja antaisin oman käytetyn, mikä ei enää mene päälle..olisin ite kyllä tosi loukkaantunu jos saisin käytettyjä vaatteita lahjaks.

Minä loukkantuisin jos kaikki lahjaksi saadut vaatteet olisivat UUSIA koska käytettyinäkin löytyy sopivia ja hyväkuntoisia. Miksi pitäisi haaskata rahaa ja luonnonvaroja hamstraamalla vain uutta, ei ole kaikille mennyt kierrätyksen periaatteet oikein perille.

Ja se lapsi tuskin noteeraa onko vaate uusi tai käytetty (jos on kuitenkin ehjä), joten nuo "lapsiparka kärsii" - asenteet ovat vain vanhempien (yleensä äitien) ongelma - joka kylläkin välittyy helposti myös lapseen. Anopin vika se ei kuitenkaan ole. Sano seuraavalla kerralla että ettet tarvitse mitään jos ei tunnu kelpaavan.

ja vittuilis ees suoraan sulle, ostais sulle jotain paskaa lahjaks mut ku "kostaa" lapselle ! Älä vie lasta enää sen pirun luo ku ei vähääkään näytä lapsesta välittävän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Suosii, tosin ne on hieman vanhempia kuin meidän muksu joten sillä tavalla on mahdotonta vertailla. Mutta esim. hän antaa kaikille muille lapsenlapsille joululahjaksi melko tuntuvan rahasumman (100-200e). Me saimme nuo potkarit.

Oletko pyytänyt tuota haalaria omilta vanhemmiltasi?

Mä olen niin kettuuntunut tähän asiaan että pitää saada vähän kiukkua puretuksi ennen kuin mies tulee kotiin etten marmata sitten hänelle. Mutta luulisi hänenkin olevan sisimmässään loukkaantunut asiasta, vaikkei koskaan näytä, että häntä häiritsisi äitinsä käytös, esittää vaan että kaikki on hyvin.
Meidän piti mennä sunnuntaina sinne vierailulle, mutta taidan tulla sairaaksi.
Viime kerralla hän haukkui mun värjätyn tukan, että se on liian tumma ja näytän kuulemma mustalaiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Oletko pyytänyt tuota haalaria omilta vanhemmiltasi?

Noh, tyttäremme on mun vanhempien toistaiseksi ainoa lapsenlapsi joten he hemmottelevat hänet piloille, synttärilahjaksi he tallettivat tyttäreni tilille 500e ja ostivat lahjaksi Muumin ensitalon ja äitini kutoi vielä pinkki-ruskeat villatakin, lakin, lapaset, sukat ja tossut.

Jos olisin heiltä pyytänyt, niin se olisi ollut 100% varmuudella uusi ja laadukas. Ja jos anoppi olisi kysynyt MULTA että mitä tytär tarvitsee niin hänen tuntien olisin pyytänyt jotain pientä. Oli mieheni ajatus pyytää sitä hemmetin haalaria.

Ja kuten sanottu, meillä käytetään kirppisvaatteita koko perhe tosi paljon, kirppistavaraa vastaan ei ole mitään, mutta lahjaksi ei mielestäni pidä kirppistavaraa antaa, jos ei tosiaan ole varaa ostaa parinkympin välikausihaalaria niin sanoisi suoraan ja ostaisi sitten tosiaan vaikka uudet jarrusukat.

Yhteistyössä