Anopista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
Ajattelimpa hieman purkaa mietteitäni anopistani ja kysellä mielipidettä samalla teiltä arvon naiset :)

Meillä on nyt sellainen tilanne menossa, että olen kohta räjähdyspisteessä.

Meillä on esikoispoika joka on nyt 1-vuotias. Anopin neljäs lapsenlapsi jo. Anoppi on ahkerasti käynyt meillä vierailemassa, aina vähintään kerran viikossa on lapsen syntymästä saakka ollut vierailemassa.
Nyt ostimme mieheni kanssa ensimmäisen omistus-asunnon miehen lapsuuden asuinpaikasta josta on matkaa anopille n. 15km. Olemme asuneet täällä n. 2kk. Ennen muuttoa olimme jo mieheni kanssa sopineet, että anopin vierailut eivät lisäänny entisestään vaikka lähemmäs muutetaankin. (anoppi "piipahtaa" kylässä aina sellaisen 4h kerralla...).
Nyt sitten kun on muutosta ja kaikesta hässäkästä selvitty ja jo hieman ennen sitäkin, on anoppi ottanut tavakseen vaan ilmestyä ikkunan taakse milloin häntä huvittaa! Useinmiten tulee sellaiseen aikaan kun lapsi on menossa päiväunille tai yöunille. Eli yllätysvierailuja saattaa olla jopa klo 8 aikaan illalla! Hän käy hoitamassa lastamme n. kerran viikossa useamman tunnin ajan ja tämän lisäksi tekee näitä yllätyskäyntejä 2-3 krt viikossa!! Alan olla raivon partaalla tällaiseen toimintaan!

Tässä esimerkki:

Anoppi tuli tiistaina yllätyskäynnille taas. Kyseli voisiko viikonloppuna tulla kylään. Sanoin ettei silloin käy! No sitten alkaa lauantaina puhelin soimaan iltasella, en vastannut kun olin itsekin päikkäreillä lapsen kanssa samaan aikaan. Koska en ollut vastannut puhelimeen, oli anoppi soittanut kaverilleni joka asuu vähän matkan päässä meistä, että "missäs se xxx on kun ei vastaa puhelimeen" "olen jo 2 kertaa soittanut eikä vieläkään ole soittanut takaisin" lisäksi oli vaahdonnut siitä, ettei KOSKAAN saa lastamme nähdä!!?? Ja hän käy täällä 3-4krt/vko!!! Tämän päätteeksi TULI TAAS yllätyskäynnille sunnuntaina, vaikka olin erikseen sanonut että viikonlopun vierailu EI KÄY!!

Miten te ottaisitte tämän aiheen esille miehenne kanssa? Ilman että siitä kehkeytyy ilmiriitaa ja kaikki välit tulehtuu?

Kuinka usein teillä käy anopit vierailla, ja tulevatko kutsumatta? Tai kuinka usein näette muutenkaan isovanhempia??

Argh, olen vaan aika raivoissani ja se näkyy varmasti naamastani kun anoppi tulee!!

Juurikin tästä syystä olen ihan tyytyväinen että välimatkaa on. Vaikka välit on hyvät nyt niin tiedän ettei ne olisi hyvät jos olisimme liikaa tekemisissä.. mulla on siis mukava anoppi kun näemme kerran kuussa-kerran kahdessa kuussa ja olemme kerrallaan n. 3vrk kylässä heillä..

En jaksanut lukea juttua loppuun. Missä olisi sellainen palsta, jossa anopit saisi haukkua miniöitä. Ihan vain tasapuolisuuden vuoksi. Täällä näkemykset ovat niin yksipuolisia ja lapsellisia.

Mä pelkään että meille tulee tuo sama tilanne eteen, kun jälkikasvua tulee. Appivanhemmat asuu 8 kilsan päässä ja anoppi on muutenkin sekaantuvaa sorttia. Riitoja tulee, mä olen ihan varma siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En jaksanut lukea juttua loppuun. Missä olisi sellainen palsta, jossa anopit saisi haukkua miniöitä. Ihan vain tasapuolisuuden vuoksi. Täällä näkemykset ovat niin yksipuolisia ja lapsellisia.

Kyllä täällä aina välillä miniöistäkin kirjotellaan. Ei vain anopeista.

Mun anoppi asuu jotain 4km päässä ja siitä ei todellakaan ole haittaa! Päinvastoin. Lasten takia toivoisin että kävis useemmin ku sen 1kerta/kk (ja sillonki aika menee kahvipöydässä). ite en henk.koht tuu toimeen anoppini kans, mutta olisin valmis häntä sietämään useamminki jotta lapset voisivat tutustua mummuunsa!!
Ja jos mun anoppi ois tollanen ni ois kyllä saanu kuulla kunniansa jo aikaa sitte ja en usko että mieheni olisi asiasta eri mieltä kanssani!

sun miehes on nyt nostettava asia äitinsä kans puheeksi. Teidän perheen on oltava hänellekin nyt nro 1 eikä enää omat vanhemmat, eli hänen on uskallettava nyt perhettään puolustaa. Silläkin uhalla, että tulee riita, ne saa aina sovittua, mutta anopille on laitettava rajat, muuten se muuttaa jo teille asumaan.

ap, kuulostaa erittin ärsyttävältä. Mä sanoisin kyllä miehelle ihan suoraan, että mukavaa kun hän on kiinnostunut lapsista jne.. mutta että SÄ ET JAKSA kun tulee yllätyskäynneille.

ymmärrän sua... kokemusta on.. tuo on niin rasittavaa.. ei ole helppoa ku anopilla järki puuttuu.. pakko sanoa suoraan vaikka sota syntyy.. puhu miehellesi että hän ymmärtää sua ja tuntetasi..

No mikä siinä on yksipuolista ja lapsellista, jos anoppi käy tosiaan monta kertaa viikossa monta tuntia kerralla kylässä? Voihan ne kirjottaa vihkoon ylös, tulo- ja lähtöaika ja päivämäärä. Siinä ei ole mitään yksipuolista enää ;)

On yli-innokkaita ihmisiä, oli ne kavereita tai anoppeja ta iniitä omia äitejä..varsinkin kun on pieniä vauvoja, niin voi että! Mutta sitten pitää kyllä rehdisti voida sanoa, että "nyt väsyttää, ei sovi tänään". Tai jos on vkl tulossa, niin sanoo jo valmiiksi että meilä on muita menoja. Kyllä pitää osata kieltäytyä. Ja sanoa, että sovitaan etukäteen eikä tulla vain oven taakse.

Mutta se, että oliko tämä anoppi sitten oikeasti sanonut tälle tutullenne että "ei koskaan näe lasta" vai oliko tämä vain tämän tutun versio? Koska näistähän ei mylösjkään koskaan tiedä.

Selkeät rajat! ovea ei oo pakko aukaista, jos ei huvita. Ja se on miehen asia laittaa äitinsä kuriin sopivalla tavalla. On ihanaa, että anoppia kiinnostaa lasten hoito, mutta on kuitenkin perheen hyvinvointi se ykkösasia..ei anopin tylsä elämä.

Meillä anoppi asuu 200m päässä mutta ei käy meillä juuri koskaan. Me kyllä sitten käydään heillä ja se sopii hyvin meille. En jaksaisi jos joku olisi jatkuvasti meillä käymässä..

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

No mikä siinä on yksipuolista ja lapsellista, jos anoppi käy tosiaan monta kertaa viikossa monta tuntia kerralla kylässä? Voihan ne kirjottaa vihkoon ylös, tulo- ja lähtöaika ja päivämäärä. Siinä ei ole mitään yksipuolista enää ;)

On yli-innokkaita ihmisiä, oli ne kavereita tai anoppeja ta iniitä omia äitejä..varsinkin kun on pieniä vauvoja, niin voi että! Mutta sitten pitää kyllä rehdisti voida sanoa, että "nyt väsyttää, ei sovi tänään". Tai jos on vkl tulossa, niin sanoo jo valmiiksi että meilä on muita menoja. Kyllä pitää osata kieltäytyä. Ja sanoa, että sovitaan etukäteen eikä tulla vain oven taakse.

Mutta se, että oliko tämä anoppi sitten oikeasti sanonut tälle tutullenne että "ei koskaan näe lasta" vai oliko tämä vain tämän tutun versio? Koska näistähän ei mylösjkään koskaan tiedä.

Selkeät rajat! ovea ei oo pakko aukaista, jos ei huvita. Ja se on miehen asia laittaa äitinsä kuriin sopivalla tavalla. On ihanaa, että anoppia kiinnostaa lasten hoito, mutta on kuitenkin perheen hyvinvointi se ykkösasia..ei anopin tylsä elämä.

luotan siihen, että on sanonut juurikin tuon lauseen "ettei koskaan saa lasta nähdä". anoppini on tämän kyseisen henkilön täti

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Meillä anoppi asuu 200m päässä mutta ei käy meillä juuri koskaan. Me kyllä sitten käydään heillä ja se sopii hyvin meille. En jaksaisi jos joku olisi jatkuvasti meillä käymässä..

Pitääkin varmaan harkita muuttoa jos ei asiat muutu! :D

Alkuperäinen kirjoittaja y:
sun miehes on nyt nostettava asia äitinsä kans puheeksi. Teidän perheen on oltava hänellekin nyt nro 1 eikä enää omat vanhemmat, eli hänen on uskallettava nyt perhettään puolustaa. Silläkin uhalla, että tulee riita, ne saa aina sovittua, mutta anopille on laitettava rajat, muuten se muuttaa jo teille asumaan.

tuossa jo joku aika sitten puolitosissaan heitti: " teillähän on sitten mullekin huone" ja toinen oli kun rivarissa asutaan jossa vielä kaksio myymättä: " no siihenhän se mummo vois sitten muuttaa" Luojan kiitos hänellä ei kuitenkaan ole varaa ostaa kyseistä asuntoa!!!

Yhteistyössä