Anopista ja lasten eriarvoisuudesta..

16.11.2006
119
0
16
:/ Kyllä tuli taas eilen niin paha mieli, että.. :(
Anoppi kehu taas kamalasti esikoista (kuten aina hällä tapana :kieh: )
ja sano sitten että "No juu, on Silja ja Senni kans mukavia mutta Sofia kun on jo vanhempi ja osaa enempi kaikkea.." :o :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: Mä siihen sitte taas kiukuissani lisäsin että "NO niin, iän myötä ne kaikki opit tulee!"

Toissapäivänä meillä oli muhkea riita anopin kanssa:
Mies kun oli ottanu karjalanpiirakan pussista (olin laittanu uuniin muut mutta 2 vaan jäi pussiin kun ei pellille mahtunu enempää)ja laittanu se pöydälle.
Sitte tuli hetken päästä sanomaan kun suuta polttelee ihan ku olis kauheesti chiliä syäny..ja että oliko niillä kahdella joku tarkotus olla siellä pussissa? :o
Anoppi heti rupes että "Ei kai sinne vaan ole mitään pesuaineita päässy??" Minä: (kun en tienny että mies oli ne pöydälle pussista ottanu)"No ne oli pussissa ne 2 kun eivät mahtuneet pellille mitä ihmeen pesuaineita sinne menis??"
Anoppi: "Ettei sinne vaan olis menny jotain pesuaineita?"
Johon minä lujaa sanoin: "NO mitenkä IHMEESSÄ sinne pussiiin pesuainetta menis????"

Anoppi: "No mikä sun ny tuli? Ei kaikesta tarvi vetää nokkaa solmuun!"
MInä: "No kyllä vedän kun syytellään! Ihan ku minä jotain myrkkyä olisin laittanu!"
Anoppi alkaa poraamaan ja veisaamaan tuttua virttä: "Me kun hyvää hyvyyttämme tänne tullaan auttamaan ja blaa blaa blaa..."

\|O \|O :kieh: :kieh: :kieh:

Voi luoja.. :hug: Onneks mulla ei ole anoppia, tai ainakaan sellasta joka anopiksi tunnustautuis. Ei olla missään väleissä, minua ei edes olla esitelty tulevalle anopille. Entisen anopin kanssa tulin hyvin toimeen, varmaan juuri siksi että hän ei IKINÄ työntänyt nokkaansa meidän asioihin, kävi kylässä niinkuin muutkin ihmiset siinä se. :)

Tuo on kyllä kamalaa kun joku lapsenlapsi on jotenkin eri arvoinen kuin toinen.. Minulla on kokemusta vähän siitä että minun lapsi oli se "erikoinen" ja äiti ei pitänyt siskoni lapsia niin tärkeinä. Siskon lapset asui toisessa kaupungissa silloin. Nyt kun kaikki asutaan yhtä kaukana mummusta, tilanne on tasaantunut, ei enää höösää minun tyttöäni. Kyllä se teki pahaa minullekin kun huomasin että siskon isompi tyttö jo itse ymmärsi että hän ei ole yhtä hyvä, ja sisko oli tietysti suuttunut tästä.. :/
Inhottaa kun aikuiset ihmiset on joskus noin sokeita..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 08:59 taikatalvi-03 kirjoitti:
Voi luoja.. :hug: Onneks mulla ei ole anoppia, tai ainakaan sellasta joka anopiksi tunnustautuis. Ei olla missään väleissä, minua ei edes olla esitelty tulevalle anopille. Entisen anopin kanssa tulin hyvin toimeen, varmaan juuri siksi että hän ei IKINÄ työntänyt nokkaansa meidän asioihin, kävi kylässä niinkuin muutkin ihmiset siinä se. :)

Tuo on kyllä kamalaa kun joku lapsenlapsi on jotenkin eri arvoinen kuin toinen.. Minulla on kokemusta vähän siitä että minun lapsi oli se "erikoinen" ja äiti ei pitänyt siskoni lapsia niin tärkeinä. Siskon lapset asui toisessa kaupungissa silloin. Nyt kun kaikki asutaan yhtä kaukana mummusta, tilanne on tasaantunut, ei enää höösää minun tyttöäni. Kyllä se teki pahaa minullekin kun huomasin että siskon isompi tyttö jo itse ymmärsi että hän ei ole yhtä hyvä, ja sisko oli tietysti suuttunut tästä.. :/
Inhottaa kun aikuiset ihmiset on joskus noin sokeita..
nimenomaan! Meillä tuo esikoinen jo höpöttääkin, kun anoppi on jatkuvasti jankannut, että hän on prinsessa :o :( :/ Ei todellakaan kivaa..Kokoajan saan olla korjaamassa että niin, siskot myös. Olette kaikki aivan yhtä rakkaita!

Meillä aivan samoin, oon siitä tänne joskus kirjoittanutkin. Esikoinen on ykköslapsenlapsi, keskimmäinen on väliinputoaja, kuopus saa vähän enemmän huomiota kun sattui syntymään tytöksi... Onneksi mun vanhemmat huomioi kaikkia tasapuolisesti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 09:05 Arkadian Ulla kirjoitti:
Meillä aivan samoin, oon siitä tänne joskus kirjoittanutkin. Esikoinen on ykköslapsenlapsi, keskimmäinen on väliinputoaja, kuopus saa vähän enemmän huomiota kun sattui syntymään tytöksi... Onneksi mun vanhemmat huomioi kaikkia tasapuolisesti.
sama täällä!mun vanhemmat kohtelee kaikkia tasa-arvosesti vaikka heillä lapsenlapsia onkin 11 ja vanhin on 19v. :)

Anopit on joskus niin ihkuja!
Meillä kanssa lellitään tuota vanhempaa ja nuorempi ei ole juuri mitään. Pitää kuulemma antaa huomiota enämpi vanhemmalle, kun nuorempi saa sitä muualta. :/ Yx ehtoo meinasin herneet nenään kans kiskasta, kun anoppi oli löytänyt syyn meidän vanhemman (4 vee) kiukutteluun. On kuulemma läheisyyden ja huomion puutetta. Isä on lastensa kanssa liian vähän. :whistle: Kyllä anopit sit tietää kaiken!

Niin juu, joskus olenkin kommentoinut anoppi-asiaan lopuksi, että "Tiedänpähän itse millainen anoppi sitten olen"... ;) edellisessä vastauksessani tuo kommentti unohtui... :saint:

Mun oma mummini on aina suosinu yhtä meistä lapsenlapsista, muut ollaan aina oltu vähän "huonompia"..edelleenkin jaksaa vaikka aikuisia ollaan jo kaikki. Ei siitä enää jaksa niin välittää mutta kyllä välillä rasittaa kuunnella niitä ylistyksiä

Yhteistyössä