Anoppi+appi viettää meillä joulun,anoppi tuli mittanauhan kanssa meille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhhhhuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhhhhuu

Vieras
mittaamaan että millaisen joululiinan hän tuo.. juttu meni siis niin, että anoppi soitti "onko teillä joululiinaa pöydälle". Sanoin, että en käytä liinoja yleensäkään kun meillä on kaunis puupinta pöydässä enkä koe liinoja tarpeelliseksi. Anoppi jatkoi että hällä on punainen ja valkoinen liina, että jomman kumman hän tuo pöytään, että kuinka leveä pöytä on. Sanoin että en tiedä pöydän leveydestä enkä liinoista kun ei ole meillä ollut tapana käyttää... Anoppi asuu n. vartin kävelymatkan päässä ja äsken ovikello soi. Siellä se oli mittanauhan kanssa ja mittasi pöytämme leveyden. Samalla toi ison kynttelikön ja sanoi että se voi olla pöydässä että hän tuo kynttilät. Ilmoitti siis vain näin ja sitten lähtikin jo menemään.

Olen viimeisilläni raskaana ja on taapero hoidettavana.. lievästi sanottuna vituttaa tuollainen hössötys.

Onko tuo nyt niin iso juttu? Mun äiti on vähän samanlainen, yritti meille yhtiin juhliin liinaa tuoda joten kuulostaa hyvin tutulta ;) Mutta anna toisen tuoda liina, jos haluaa. Herneen voisi vetää nenään sitten jos vaatisi sinua hankkimaan jonkun liinaan tai olisi sinun käskenyt mitata pöydän.. nythän anoppi hoiti itse asian eikä sinulle aiheutunut vaivaa =)

[QUOTE="suski";22720827]Varmasti ottaa pannuun, mutta yritä unohtaa koko asia. Anna toisen hössöttää, ei pöytäliinalla ole oikeasti väliä.[/QUOTE]

Jep. Eihän sun onneksi tarvi käyttää sitä liinaa kuin jouluna. Ja ehkä anoppi tarkoitti nytkin liinan vain lainaan, jos tiesi ettei teillä sellaista ole. Yritä nyt ajatella niin, että se hössöttää sinunkin puolestasi.

Kun anoppi katoaa näköpiiristä niin mikä estää heittämästä liinaa kaapin perukoille? Ihme nipotusta ja turhan stressaamista, vanhemmat ihmiset nyt vaan on tuommosia että pitää olla liinoja ja suunnilleen hyllypaperitkin on laittamassa jos vaan pääsevät niihin käsiksi

Niin, no mulle ei itselleni tulisi mieleenkään mennä anopille tuomaan väkisin jotain koristeita jos anoppi järjestää jonkun juhlatilaisuuden. Jos anoppi vaikka sanoisi että heillä ei ole ollut tapana käyttää jotain asiaa, niin en sitä kyllä väkisin veisi sinne. Kokisin tuollaisen vähän töykeänä juhlan järjestäjää kohtaan.

tuo on vielä jokseenkin harmitonta, itse koitan ottaa sen linjan että tuollaiset vähemmän merkitykselliset asiat kuten pöytäliinat ja kyntteliköt saa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja saa(vat) äidit kuuhata noita itselleen tärkeitä asioita ihan rauhassa ja vaikka tuoda omat liinansa mukanaan. On maailmassa ikävämpiäkin asioita murehdittavana.

Kata valmiiksi ja sano, että liinaa ei nyt kannata laittaa kun on jo katettu. Minustakin olisi ärsyttävää tuollainen. Onneksi anoppini käyttäytyy kuten kylässä käyttäydytään, samoin äitini.

Miten musta tuntuu että suurin osa ei tykkäisi, jos anoppi väkisin tulisi mittailemaan jotain pöytäliinaa, jos on sovittu että toiset järjestää kotonaan juhlat. Minäkään en tunge anopille omia pöytäliinojani kun hän pitää juhlat.

Sitä paitsi anoppi ei ole ostamassa meille omaa liinaa vaan haluaa oman liinansa meidän joulupöytään ja ottaa sen sitten itselleen.

on äärimmäisen tökeröä keneltä tahansa alkaa koristella toisen juhlapöytää jos toinen on ilmaissut ettei siihen halua / tarvitse apua.

Mihinkä kaikkeen muuhun moiset käytöstavat omaava olento sitten sotkeutuu?

Olen aina ollut ja tulen olemaan iloinen omista ja miehen vanhemmista jotka osaavat käyttäytyä aikaihmiseten tavoin eivätkä koskaan arvostele / puutu meidän tai kenenkään toisenkaan elämään. Kuten emme mekään heidän. Sen sijaan apua ja seuraa saa aina halutessaan ;)

Tavallaan ymmärrän sinua, koska jos sinä järjestät juhlat ja hoidat tarjoamiset, niin sinun kuuluisi saada päättääkin pöydästäkin. Mutta toisaalta joulu on kuitenkin yhteinen juhla, monessa perheessä sitä järjestellään yhdessä, vaikka jonkun luona oltaisiinkin. Monelle vanhemmalle etenkin juhlapöytä ilman pöytäliinaa on kauhistus. Et kai halua pilata yhteistä juhlaanne moisella.

Kata valmiiksi ja sano, että liinaa ei nyt kannata laittaa kun on jo katettu. Minustakin olisi ärsyttävää tuollainen. Onneksi anoppini käyttäytyy kuten kylässä käyttäydytään, samoin äitini.

No toi olis jotenkin kuin anopin nöyryyttämistä. Antaa sen ensin tuoda liinan ja sitten tuollain tyrmää asian. Jollei liinaa halua niin tekee sen selväks heti kättelyssä.

Miten musta tuntuu että suurin osa ei tykkäisi, jos anoppi väkisin tulisi mittailemaan jotain pöytäliinaa, jos on sovittu että toiset järjestää kotonaan juhlat. Minäkään en tunge anopille omia pöytäliinojani kun hän pitää juhlat.

Sitä paitsi anoppi ei ole ostamassa meille omaa liinaa vaan haluaa oman liinansa meidän joulupöytään ja ottaa sen sitten itselleen.

No ei tuo minua haittaisi jos anoppi sen liinansa toisi =) Ja miksei sitä joulua ja koristelua voisi tehdä yhdessä (vaikka sitä teillä vietättekin) kun joulunkin vietätte yhdessä?

Minusta sinä teet hyvin pienestä asiasta turhankin ison jutun ja luulen että anopin kanssa on vähän muutakin kismaa taustalla..

On kyllä aika tungettelevaa. Koeta nyt kohteliaasti tehdä selväks ettei liinaa kannata tuoda kun ette sitä halua. Etkö osaa suutasi avat, täällä plussalla vaan kyräilet.

Yhteistyössä