Anoppi ärsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ttt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"ttt"

Vieras
Osti melkein 3-vuotiaalle lapsellemme syöttötuolin omaan kotiinsa. Meillä ei ole aikoihin käytetty sitä esikoisella kotonakaan ja nyt 2kk vauva on istunuu syöttötuolissa kotona ja anoppi meinaa änkeä heillä 3v:n ko tuoliin... :O

Ulkona ei saa koskea MIHINKÄÄN kun kaikki on niin "likaista"

Vauva ei saa ryömiä yms lattioilla, kun ne ovat (mukamas) "niin kovin likaisia"

Vauva EI voi osata ryömiä ja kieriä, jollei osaa istua. Nämä liikuntamuodot vaativat sen että ensin pitää osata istua...

Lapsi ei saa olla alasti syrjäisen mökin rannassa, "poliisi tulee ja vie putkaan"

"kaikki on niin kallista" ARGH!!! "maito on kallista, peruna on kallista, liha, huonekalut, bensa, vaatteet ja siis AIVAN KAIKKI on niin hemmetin kallista...

Kertoo joka kerta sama asiat, mitkä on kuultu jo monen monta kertaa. Alkava muistisairaus?

Pitää 3v:tä jotenkin tyhmänä, vajaana ja vauvana. Esim rappusia ei saa mennä yksin ylös eikä alas, vaikka kotona tekee sitä 100 kertaa päivässä. Lapsi ei saa syödä itse, ei käydä vessassa, ei saa pukea, ei saa tehdä mitään itse... HUOHHH!!!

Lasten leikkejä pitää koko ajan ohjailla, etteivät he vaan vähän riehaannu.

Koko ajan huudellaan lapselle: "VARO!", "älä nyt satuta itseäs", varo sitä, varo tätä ja jos teet niin tai näin niin voi käydä noin". Kumma kun lapsi ei saa tehdä mitään rauhassa!!!

Koko ajan kytätään ja vahdataan lapsia. Niitä ei kuulemma voi jättää hetkeksikään silmistään. :O

Anoppi aina muistaa ruikuttaa kuinka rankkaa hänellä olin kahden lapsensa kanssa ja en yhtään ihmettele kun kaikki aika menee vahtaamiseen ja neuvomiseen! Anopin lapset ei osaa tehdä mitään käskemättä... :D

Niin ja mun lapset on tavallista rauhallisempaa sorttia joten en ymmärrä tätä jatkuvaa kyttäämistä ja natkutusta jota anoppi pitää lapsille!

Mun mielestä lapsien pitää antaa kokoe itse asioita, eikä koko ajan neuvoa taustalta! Kyllä lapsi apua pyytää, jos tarvitsee, mutta tuolla tyylillä niistä tulee sellaisia, jotka ei osaa itse tehdä mitään, eikä päättää mitään asioita. Elämä jää elämättä, kun koko ajan pitää VAROA jotain olematonta...

Vanhoja ihmisiä on vaikea muuttaa. Äitini 65v on tajuton stressaaja ja stressaannumme siellä itsekin joka kerta (minä ja poika 6v., mies osaa suodattaa...). Tosin poikamme on rasavilli ja vaatiikin kovaa komentamista. Silti asiat paisuvat ja vaikeutuvat normiarjesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;24364821:
2kk istuu syöttötuolissa?

"ja nyt 2kk vauva on istunuu syöttötuolissa kotona"

Oho! Siis vauva on käyttänyt jo 2kk syöttötuolia, ei kaksikuisena :D

Anoppi vaan ei ole vanha... alle 50v. Niin ja villasukkia ja talvihaalareita täytyy pitää kesät, talvet, ettei vaan vilustu. Vauvaa ei saa pitää lattialla, kun lattiat on likaisuuden lisäksi kylmiä. :O

Tuttua hysterisointia. Jumalattoman hermostuttavaa touhua!!
Meillä ihan samalaisia ihme vouhotuksia! Lisäksi koko ajan sanotaan miten mikäkin asia pitäisi tehdä, koitetaan lapsen käsiä, jalkoja tuon tuosta, että onko kylmät ja taivastellaan, että "nytpä on jo viileät kelit, nyt ei ole enää lämmin, nyt pitää olla jo lämmintä päälle, ei kyllä käsineetkään olisi liikaa", yrittää "vihjata" ,että lapsellamme on liian vähän päällä. Lisäksi kulkee lapsemme perässä ettei vaan satuta itseään IHAN KOKO AJAN. Joka ikiseen kitinään ottautuu ja pomppii lapsen pillin mukaan vaikka 24/7. Välillä tuntuu, että pää räjähtää, kun aina on arvostelun alla ja jokaiseen kommenttiin on piilotettu viesti miten lasta pitäisi hoitaa!

Mun isä on tuommonen. Naputtaa lapsille koko ajan et ei noin, varo, älä, älä. Mun hermot ei sit riitä kun lapset ei sit tiedä miten päin olla. ja vaikkei isä olis kotona kun käydään niin äiti sit hokee et ei noin kun pappa ei tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja näimpä näin.;24364928:
Tuttua hysterisointia. Jumalattoman hermostuttavaa touhua!!
Meillä ihan samalaisia ihme vouhotuksia! Lisäksi koko ajan sanotaan miten mikäkin asia pitäisi tehdä, koitetaan lapsen käsiä, jalkoja tuon tuosta, että onko kylmät ja taivastellaan, että "nytpä on jo viileät kelit, nyt ei ole enää lämmin, nyt pitää olla jo lämmintä päälle, ei kyllä käsineetkään olisi liikaa", yrittää "vihjata" ,että lapsellamme on liian vähän päällä. Lisäksi kulkee lapsemme perässä ettei vaan satuta itseään IHAN KOKO AJAN. Joka ikiseen kitinään ottautuu ja pomppii lapsen pillin mukaan vaikka 24/7. Välillä tuntuu, että pää räjähtää, kun aina on arvostelun alla ja jokaiseen kommenttiin on piilotettu viesti miten lasta pitäisi hoitaa!

Kiva kun on kohtalotovereita! :) Meillä anoppi ei ainoastaan vihjaile "vähästä" vaatetuksesta, vaan on ostanut oikein vaatteita varastoon! Yhtenä kuuman kesäpäivänä esikoinen oli hetken anopilla hoidossa ja kun haimme lapsen, ihmettelin miksi lapsi oli tulikuuma. No selvishän se, anoppi oli laittanut +20c kelillä sukkahousut tavallisten housujen alle! Hitto vie, kyllä suututti...

Muutenkin anoppi on aina tietävinään kaiken, vaikka kyllä väitän ettei hänen "tiedot" perustu mihinkään... paras väite tähän asti on ollut että lapselle tulee korvatulehdus, kun hänen korvaan tuulee. :D Voi elämä mikä tohtori! :D

On se kumma, kun lapset ei saa olla HETKEÄKÄÄN rauhassa!

ahhaha meillä tuo sama, että siis lapselle tulee korvatulehdus kun korvaan tuulee. Lapsella olisi pitänyt pitää koko ajan hattua päässä! Siis sisälläkin aina! Onhan näitä ihan tajuna. Myöskin se, että lapsen vaatteita ei saa pestä meidän vaatteiden seassa. Ei siis omaa t-paitaa lasten bodyjen ja housujen kanssa samaan pyykkiin! Myöskin kylpy amme on pahasta, samoin vanhempien vieressä nukkuminen, vauva nukahtaa vaan niin kun vie sänkyyn ja jättää sinne jos itkee niin antaa huutaa vaan, lapselle pitää koko ajan puhua! SIIS KOKO AJAN. Vaunussa, kun leikkii lattialla, sylissä, toisen sylissä, syömässä, nukkumaan mennessä JOKA PRKLEEN PAIKASSA jatkuva höpötys ja sipatus ja söpötys ja köpötys. "sipusäpysypypypyp. pää säpä sipa supa. paapapapapa, sapa hapa hupa." Yirtä siinä sitten juoda kahvia kun jatkuva säpäsipisypä kuuluu tauotta.

ahhaha meillä tuo sama, että siis lapselle tulee korvatulehdus kun korvaan tuulee. Lapsella olisi pitänyt pitää koko ajan hattua päässä! Siis sisälläkin aina! Onhan näitä ihan tajuna. Myöskin se, että lapsen vaatteita ei saa pestä meidän vaatteiden seassa. Ei siis omaa t-paitaa lasten bodyjen ja housujen kanssa samaan pyykkiin! Myöskin kylpy amme on pahasta, samoin vanhempien vieressä nukkuminen, vauva nukahtaa vaan niin kun vie sänkyyn ja jättää sinne jos itkee niin antaa huutaa vaan, lapselle pitää koko ajan puhua! SIIS KOKO AJAN. Vaunussa, kun leikkii lattialla, sylissä, toisen sylissä, syömässä, nukkumaan mennessä JOKA PRKLEEN PAIKASSA jatkuva höpötys ja sipatus ja söpötys ja köpötys. "sipusäpysypypypyp. pää säpä sipa supa. paapapapapa, sapa hapa hupa." Yirtä siinä sitten juoda kahvia kun jatkuva säpäsipisypä kuuluu tauotta.

Hahaha!!! :D Mä en saanut talvella riisua villahaalaria vastasyntyneen päältä sisällä, kun alla oli (vain) puolipotkarit, pitkähihainen body, kolitsi-haalari (:D) ja villasukat. :O No, riisuin silti. Mua ahdistaa jo valmiiksi tuleva syksy ja talvi, kun tiedän mikä vaatemarmatus siitä taas tulee. "kun on niin kylmä". ARGH!!! Ainoo hyvä puoli tässä vilustumishömpänpömpässä on se että anoppi ostaa kunnon talvihaalarit lapsille, kun mä en osaa. ;)

Ai niin! Vauvaa en saisi pitää paljon sylissä, kun mulla menee ryhti, selkä pilalle ja lapsia ei ole hyvä opettaa viihtymään sylissä. HOHO :D Mä pidän koko ajan vauvaa joko lattialla tai sylissä, samoin 3v haluaa paljon syliä ja sitä myös saa, sekös anoppia korpee...

Ja sekin ettää lapsi vaan laitetaan omaan huoneseen ja omaan sänkyyn nukkumaan. No, ei toimi meillä ja perhepedissä on helppoa vielä kun imetän vauvaa.

Imetys olisi anopin mukaan pitänyt lopettaa jo viimeistään sillon kun vauva täytti 2kk ja hän myös kyseli viimeksi kun käytiin että kuinka kauan nykyään suositellaan imettää. Sanoin että n. vuoden ja ilme ole näkemisen arvoinen. Hän ei usko että maito riittää, kun hän "joutui" antamaan heti 2kuiselle korviketta, kun maito ei riittänyt ja vauva olisi syönyt koko ajan...

Yhteistyössä