anoppi ja appi tulossa kylään! mitä ihmettä mä laitan kahvipöytään kun aina pilaan kaiken mitä leivon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NEUVOJA NYT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sanoivat tulevansa iltapäivällä-illalla

ei sitten ehdi jäätyä tuo jäädyke.
laita vaan tarjolle jädeä ja marjoja,
sekä
vaahdotettua kermaa ja kinuskikastiketta.
dominokeksit muruiksi.

Tai kipaise kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jatkoa ajatellen: ostapa/lainaa joku abc-leivontakirja ja opettele. Ei se niin vaikeaa ole. Seuraat tarkasti ohjetta aluksi niin opit. Käsittämätöntä väittää että aina epäonnistuu; samat aineet ne sulla on kuin esim. ammattileipureillakin. Jos leipominen ei innosta, osta pakkaseen vierasvaroja tai käy konditoriassa.

Ärsyttää mennä kylään missä on joku keksipaketti pöydässä ja aina se sama narina kun ei "osaa". Ei vain viitsi opetella..

:laugh: Mä kyllä käyn kavereilla ihan sen takia että tykkään nähdä niitä. En mahantäytteen takia. Kahvia jos tarjotaan otan mielelläni, ja ilahdun kyllä jos on keksiä tai jotain muutakin tarjolla. Mutta en missään nimessä oleta mitään kakkuhärpäköitä!

mä oon kuule yrittänyt 5 ve aikana joka ikisille lasten synttäreille ja ,muulloinkin leipoa mut aina tulos on yhtä kamalan näköinen ja jos ei näköinen niin makunen.

Mä olin ennen tuollainen mutta kyllä se siitä kun harjoittelee. :) Mutta tälle päivälle tuossa oli jo muutama hyvä vinkki.. Voita ja muita perusjuttuja kannattaa pitää reilusti aina kaapissa, ne säilyy ja ilman on aika vaikea tehdä mitään.

mä oon kuule yrittänyt 5 ve aikana joka ikisille lasten synttäreille ja ,muulloinkin leipoa mut aina tulos on yhtä kamalan näköinen ja jos ei näköinen niin makunen.

Mä olin ennen tuollainen mutta kyllä se siitä kun harjoittelee. :) Mutta tälle päivälle tuossa oli jo muutama hyvä vinkki.. Voita ja muita perusjuttuja kannattaa pitää reilusti aina kaapissa, ne säilyy ja ilman on aika vaikea tehdä mitään.

kyllä meillä ylensä on kaikkea perus elintarvikkeita kaapissa. nyt vaan sattui voi loppumaan kun mies teki ruokaa mihin sitä käytti niin paljon kun sitä oli jo entuudestaan hintsusti paketissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilja:
Jatkoa ajatellen: ostapa/lainaa joku abc-leivontakirja ja opettele. Ei se niin vaikeaa ole. Seuraat tarkasti ohjetta aluksi niin opit. Käsittämätöntä väittää että aina epäonnistuu; samat aineet ne sulla on kuin esim. ammattileipureillakin. Jos leipominen ei innosta, osta pakkaseen vierasvaroja tai käy konditoriassa.

Ärsyttää mennä kylään missä on joku keksipaketti pöydässä ja aina se sama narina kun ei "osaa". Ei vain viitsi opetella..

:laugh: Mä kyllä käyn kavereilla ihan sen takia että tykkään nähdä niitä. En mahantäytteen takia. Kahvia jos tarjotaan otan mielelläni, ja ilahdun kyllä jos on keksiä tai jotain muutakin tarjolla. Mutta en missään nimessä oleta mitään kakkuhärpäköitä!

En mäkään niitä tod oleta. Mutta jos on haluttu/yritetty tehdä jotain useaan kertaan ja aina se sama laulu et menee pilalle niin väitän, että kyse on siitä että on vähän yksinkertainen tai ei viitsi opetella. Jos ei haluakaan opetella hyväksi, miksi yrittää ja valittaa jatkuvasti? Pakastealtaat ja leipomot on toki olemassa..

kyllä meillä ylensä on kaikkea perus elintarvikkeita kaapissa. nyt vaan sattui voi loppumaan kun mies teki ruokaa mihin sitä käytti niin paljon kun sitä oli jo entuudestaan hintsusti paketissa.

Sullako ei siis ole sitten ruokaöljyäkään? Mä joudun esim. pojan letut ja pannarit tekemään aina öljyyn, kun on maitoallergikko ja ihan hyviä tulee sillainkin..

Mut siis jos ne leipomukset tuntuu hankalalta sen takia, että rasva on loppu, niin moni on sulle jo ehdottanut, että laita se jätski tarjolle, oheen marjat, keksit, kermavaahto ym., niin jokainen saa tehdä sellaisen annoksen itselleen kun haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten voi olla pahanmakuinen ja -näköinen jos ohjeen mukaan tekee?

littee eikä kohoa
kumimainen niinkun kengän pohja
kova
maistuu oudolta

siinä nyt nuo yleisimmät mitä mun leipomuksista tulee.

ja ohjeen mukaan tehtynä? mistä löytyy noin huonoja ohjeita? :D

eihän sun aineet ole vanhentuneet, tms? mittavirheitä?

Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
tee pannaria tai lettuja!

eikö mee jakeluun
että voita ei ole käytettävissä kun se on LOPPU !!!!

no ei voita noihin tarvii!!!! ihan kyllä öljyllä meilä tehhään!!!

tai jos sulla nyt on jätskiä, niin tarjoo sitä ja dominoja, ei kai sitä erikoisempaa tarvii!

Pilkkoisin jätskin nättiin kulhoon, päälle nokare kermavaahtoa ja kaakaojauhetta/nonparelleja/strösseleitä/mantelirouhetta/mitä vaan... ja sitten toiseen kuppiin se dominot :)
Eihän tossa oo hätä eikä mikään...

[/quote]

Sullako ei siis ole sitten ruokaöljyäkään? Mä joudun esim. pojan letut ja pannarit tekemään aina öljyyn, kun on maitoallergikko ja ihan hyviä tulee sillainkin..

Mut siis jos ne leipomukset tuntuu hankalalta sen takia, että rasva on loppu, niin moni on sulle jo ehdottanut, että laita se jätski tarjolle, oheen marjat, keksit, kermavaahto ym., niin jokainen saa tehdä sellaisen annoksen itselleen kun haluaa.[/quote]

mutta maitoallergikoille käy tummansininen Keiju, on maidoton

kävin sitten ostamassa voita ja leivoin kääretortun josta tuli ihan hyvää! anoppia ja appea vain ei näy ei kuulu.
ei olisi kyllä ensimmäinen kerta kun oharit tekee:(
lapsille harmi kun niin odottivat heitä.

kävin sitten ostamassa voita ja leivoin kääretortun josta tuli ihan hyvää! anoppia ja appea vain ei näy ei kuulu.
ei olisi kyllä ensimmäinen kerta kun oharit tekee:(
lapsille harmi kun niin odottivat heitä.

Saadaanko tulla teille kylään? :D

Harmi. Toivottavasti ne appivanhemmat tulisivat. Ikävä lapsille jos eivät tule ja sinäkin olet nähnyt vaivaa :( Ensi kerralla älä tee mitään ja kun tulevat niin hämmästelet sitten suureen ääneen, että "ai te tulittekin tällä kertaa!? En mitään tehnyt kun luulin, että teette taas oharit!"

Alkuperäinen kirjoittaja kääretorttuperso:
Harmi. Toivottavasti ne appivanhemmat tulisivat. Ikävä lapsille jos eivät tule ja sinäkin olet nähnyt vaivaa :( Ensi kerralla älä tee mitään ja kun tulevat niin hämmästelet sitten suureen ääneen, että "ai te tulittekin tällä kertaa!? En mitään tehnyt kun luulin, että teette taas oharit!"

tossa onkin hyvä idea:)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Jos eivät tule, niin kääretorttu pakastimeen, on sitten seuraavaa vierailua varten tarjottavaa.

Hyvä idea. Ja ap tee niin, että kun ne seuraavalla kerralla tulevat niin taivastelet ensin ja sitten kaiva se kääretorttu pakkasesta ja kerro, että teit sen silloin edellisellä kerralla kun eivät tulleet.

Joo olen vittumainen ihminen :D

Yhteistyössä