anoppi ja raha-asiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekopollako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekopollako?

Vieras
anoppi puhuu aina muiden raha-asioista ja arvostelee ihmisten hankintoja (myös meidän) ja puhuu kuin ittellään ois ongelmia raha-asioissa vaikkei ole. hällä on velaton asunto ja kesähuvila, rahaa on myös sukan varressa mutta puhuu kuin ois rahat lopussa, aina! kitisee ja valittaa; niin ne rahamiehet ostelee, jne.
nyt mua hirvittää kun oon säästänyt rahaa itselleni tärkeään asiaan, monta vuotta, ja nyt ois vihdoin mahdollisuus se hankinta tehdä. anopin kommentit ja arvostelut pelottaa, hirvittää,oksettaa, oon aivan paniikissa anopin mielipiteistä!!!!!
pitäkää mulle peukkuja, etten ihan sekoo ton jutun kanssa!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja sekopollako?:
pitäkää mulle peukkuja, etten ihan sekoo ton jutun kanssa!!!!!

Tietenkään et sekoa vaan nautit siitä, että saat annettua sukulaiselle oikean jumujutun. Ehkä joka arvoituksen, jos et kerro mistä rahat ovat peräisin (=säästöä ).

silmien laser-leikkaus. voipi olla joittennii mielestä aivan tyhymää, turhaa,jne mut ei musta. pääsen vihdoin eroon silmälaseista, joista osittain johtuu tuo huono itsetunto (koulussa aikoinaan kiusattiin laseista eikä siihen silloin 26 vuotta sitten pahemmin puututtu)

Ne on kyllä sellanen hankinta että moni voi sanoa pahasti... Harvemmalla on mitään kaunista kommenttia niiden hankkimisesta jos syy ei ole terveydellinen.

Mutta mulle on henkkoht vallan sama mihin ihmiset rahansa laittaa: kunhan eivät sitten kitise ettei oo rahaa ruokaan/elämiseen/lasten vaatteisiiin jne tärkeisiin asioihin.
Ikävä kyllä luulen, että anoppi sanoo tosi ikäviä asioita. Sun vaan täytyisi olla välittämättä.

Nyt ikävä kyllä mulla meni ihan sekaisin että mitä tämän ketjun aloittaja aikoikaan hankkia, kun joku käytti ilmeisesti huvikseen nimimerkkiä ap, jonka oletin viittavan ketjun aloittajaan.

Jätät kertomatta anopille siitä leikkauksesta, jos et välttämättä tarvitse hänen apuaan esim. lastenhoitoon juuri silloin. Mitä se anopille kuuluu, huomaa sitten, ettet tarvitse laseja tai on huomaamatta :D

Ehkä vois yrittää sisäistää sen, ettei tarvitse miellyttää muita, elää vain omaa elämäänsä reippaasti ja turhia selittelemättä. Itse vain sisäistin tässä jossain vaiheessa, että en voi miellyttää anoppia todennäköisesti koskaan kaikilta osin siinä mitä olen tai mitä teen, joten miksi yrittää. Tietysti pyrin muuten siihen, että meillä säilyisi suht hyvät ja toimivat välit, mut siis, ettei tarvi puolustella itseään ja valintojaan toisen edessä.

Yhteistyössä