Anoppi raivostuttaa onko muita ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TUTUS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TUTUS

Jäsen
25.10.2007
364
0
16
Nyt on pakko purkaa sydäntä!

Odotan toista lasta ja anoppi raivostuttaa!! Esikoisen kohdalla han osti tytölle kaikenlaista ja nyt se kyselee tarkkaan ollaanko seilytetty sitä ja tätä mitä hän on ostanut. Kaikkea en ole todellakaan pystynyt säilyttämään kun on pienet tilat ja vaatteet myös kuluu. Itselläni on ystäviä ja sukulaisia köyhässä Keski-euroopassa jossa kypärämyssyt, kietasubodyt, kunnoliset ulkohaalarit ei tunneta. Ansiotaso on ihan toista luokkaa kun tällä, joten luonnollisesti olen antanut lastenvaatteet yms. sinne koska siellä on niistä todellinen pula kaikki otetaan ilolla vastaan ja ollaan kiitollisia. Olen yrittänyt tästä anopille nätisti puhua seitsemän vuotta, mutta hän ei taida ymmärtää. Aluksi minulle tuotti vaikeuksia ymmärtää myös se, että anoppi jätti jokaiseen hänen ostamaan tavaraan hintalapun! Itse en jätä koskaan jos annan jotakin lahjaksi.

Nyt kun odotan tätä toista niin hän kävi jälleen ostoksilla ja osti vaikka mitä. Olen toki iloinen, että saadaan vauvalle vaatteita, mutta se mikä ärsyttää on, että saarnaa sitten miehelle minun seläntakana, että mitään ei saa hävittää tai myydä koska miehen serkku voi saada lapsia ja kaikki on sitten annettava hänelle! (Minulle anoppi ei ole sannut vaatteiden ja tavaroiden säilyttämisestä mitän!). Tämä kyseinen serkku sairastaa vaikeata endometriosia jota on nyt myös leikattu joten vauvan saanti on hänellä kovan työn tulos jos sellaisen saa. Tottakai toivon, että heille syntyisi vauva mahdollisimman pian!

Esim. tyttäremme sai mummilta vauva filtin jota hän rakastaa yli kaiken. Nyt kun hän on 7 v. niin käyttää sitä vauva leikkeisssä ja muutenkin. Tyttö ei halua luopua siitä mistään hinnasta ja sen kerroin myös mummille.

Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta ?

No ei ole vastaavaa tilannetta, enkä kyllä tajua siltikään, mitenkään päin, mitä anopin päässä liikkuu...lahjaksi ostetut tavarat on lahjoja, jos eri ole erikseen sovittu, että vaikka ne ostetut tavarat palautetaan anopin huostaan, kun poistuvat käytöstä :saint: Ehdotapas ottaako hän kaikki ne ostamansa tavarat säilytykseen.... B)

Ihmeeellisiä immeisiä, ei varmasti pahaa tarkoita, mutta...hohjhoijakkaa |O

Oon itse kans ihmetelly tota hinta-lappu systeemiä. Joululahjoissa ja synttärilahjoissa jne. on aina laput, myös tarjous laput. Sit kerran vaan kysyin et mistä sä löydät aina näin halpoja vaatteita ja et miten hän jaksaa juosta vaan tarjousten perässä :laugh: Eipä oo sen jälkeen lappusia näkyny! :D

meillä anoppi ei paljoa ostele..ja sen minkä ostaa nii alennusmyynneistä ja halpahalleista kantaa ja on ylpee mitä kaikkea voi muutamalla eurolla saada. eikä siitä tietty haittaa ole. mut sillä ei ole silmää millekään. ja kaikki on ihan järkyttäviä mitä se on tuonu.. :x
ja muutenkin muista syistä en ole puheväleissä anoppiin enkä appeen.
hermostuin niiden käytökseen meidän 4v tyttöä kohtaan. koska niiden pitäisi saada kasvattaa. ja appiukolta se ei käy. huutaa ku hinaaja koko ajan muksuille. ja ne ei saisi ääntä päästää eikä leikkiä siellä edes kunnolla. ja viimeksi läppäs tyttöä käsille aivan turhasta syystä ja uhkaili sitä risun hakemisella yms.
suomensin sit apelle oman näkökannan asiaan. ja siitäpä lähtien ei ole yhteyttä otettu meihin. ja vauvakin kohta tulossa. mut se on niiden häpeä sitten ku ei vauvaa tule näkemään ennen anteeksi pyyntöä. ja sitä niiltä ei kyllä kuulu.
sekavasti selitetty...mut arvostus niitä kohtaan kaukana.

Ei ole vastaavaa kokemusta itsellä, mutta mun mielestä on kyllä tosi tökeröä jättää hintalaput ja sitten vielä tuo, että tavarat ja vaatteet on annettava eteenpäin, jos miehesi serkku saa lapsia! Lahjojahan ne ovat, eikä lahjoja voi vaatia takaisin! Mun mielestä kyllä tosi epäreilua käytöstä! Tsemppiä :flower:

Ja mitä tulee isovanhempien puuttumiseen kasvatuksessa niin mun mielestä nemika toimit aivan oikein! Tsemppiä myös sinulle! :wave:

nemika toimit ihan oikein! Kyllä näitä sukulaisia jotka haluaa kasvattaa meidän lapsia löytyy myös. Olen sitä mieltä, että jos me olemme vanhempina paikalla on meidän tehtävä ojentaa lapsia jos on tarvetta.

Meille sattui seuraava tilanne:

Olimme äitini 65 vuotis päivillä ja meidän Laura 7 v oli ainoa lapsi juhlissa. Kaikki sujui hyvin kunnes tuli paikalle minun kummitäti joka rupesi Lauraa komentelemaan, koska tyttö leikki nätisti ruokapöydässä hänen läheisyydessä. Kaikki vieraat oli jo syöneet joten pöydät oli tyhjiä. En halunut kaikkien vieraiden kuullen aloittaa väittelyn asiasta joten nielin sen hiljaa. Tämän jälkeen en ole ottanut yhteyttä kummiin.

Minun kummi on nainen joka tietää kaikesta kaiken ja on aina oikeassa. Tytöistä hän ei tykkää. Laura sattuu olemaan tyttö niin on joutunut monta kertaa kokemaan asiatona käytösta ja komentelua. Onneksi nykyään asumme toisella puolella kaupunkia joten nähdään harvoin. Ennen olimme naapureita, mutta kun tämä terori alkoi olla lähes jokapäiväistä nopeutettiin omakotitalon hankinta ja onneksi löydettiin ihana meille sopiva talo nopeasti

Yhteistyössä