anoppi teki oharit (harmittelua ja huokailua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana..

Vieras
Sovittiin pari-kolme viikkoa sitten että anoppi tulee lapsenvahdiksi että minä ja mieheni päästään kaksin jouluostoksille.
Olis sovittu että anoppi tulee "hyvissä ajoin, että pääsisimme kohta päiväruoan jälkeen lähtemään" ja toiveena oli myös ilmaistu hänelle että haluaisimme valoisan aikaan olla ostoksilla sekä vielä se kerrottiin että olisi hyvä että meidän nuorin nukkuisi suurimman osan siitä ajasta (päiväunilla 12-16.30 noin joka päivä).

Anoppi ilmoitti puoli kahden aikaan että on meillä viideltä.
Mies laittoi viestin että ei tartte tulla.

Kertaakaan ei ole tarjoutunut itse auttamaan lastenhoidossa ja kaksi kertaa pyydettäessä on ollut lapsia hoitamassa kun olen mieheni kanssa jossakin ollut.
Vanhin lapsi on pian 7 ja nuorin reilu 1v.
Ei ole eka kerta kun näin tekee.
Kerran hän lupasi hakea lapset hoiviinsa eräistä häistä, jotta me voimme kahdestaan jäädä vielä häihin. Asiasta sovittiin jo 10kk etukäteen ja hän perui ihan viimemetreillä.

Ei voi hänen varaan tosiaan laskea pienintäkään asiaa.
Onneksi saatiin hälyytettyä appiukko meille, niin päästiin jouluostoksille mutta ilmanmuuta vaikutti mielialaan vaikka kivaa silti oli miehellä ja minulla kun kaksin päästiin, tosi harvinaista sellainen meillä.

Toivottavasti meille ei käy huomenna samoin. Tykkään kyllä anopista, mutta melkeinpä aina kun on jotain sovittu, viime hetkellä tulee mutkia matkaan ja joskus niiiiin keksittyjä... Onneks mies vaatii pitämääm lupauksista kiinni :D

Ikävä juttu :/ Se ei ole kivaa jos ei voi luottaa siihen että on varmasti lapsenvahti vaikka asiasta olisi jos sovittu paljon etukäteen.

Hyvä että saitte hoitajan niin pääsitte vähän kaupoille =)

Ei ole juteltu hänen kanssaan, laittoi tekstiviestin.
Hän oli viikonlopun vietossa kauempana. Kun tiesi että on luvannut tulla meille sovitusti niin mikä voisi olla pätevä syy tällaiseen?
Tiesi että me ja lapset odotimme häntä puolenpäivän aikaan ja järjestää asiansa niin että tulee viideltä.
Ja ilmoitti siitä vasta puoli kahdelta.
Vain isommat marketit on sunnuntain auki klo 21, kaikki pikkuputiikit ja erikoisliikkeet menee kiinni jo 16-17.
Ei ehditty siltikään näihin jälkimainittuihin vaikka päästiin lähtemään ostoksille
appiukon ansiosta aiemmin kuin jos oltaisiin jääty anoppia odottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Hän oli viikonlopun vietossa kauempana. Kun tiesi että on luvannut tulla meille sovitusti niin mikä voisi olla pätevä syy tällaiseen?
Tiesi että me ja lapset odotimme häntä puolenpäivän aikaan ja järjestää asiansa niin että tulee viideltä.
Vain isommat marketit on sunnuntain auki klo 21, kaikki pikkuputiikit ja erikoisliikkeet menee kiinni jo 16-17.
Ei ehditty siltikään näihin jälkimainittuihin vaikka päästiin lähtemään ostoksille

Eihän siihen välttämättä pätevää syytä ole. Jotkut ihmiset ei vaan lupautuessaan ajattele pidemmälle, sitten kun pitäisi mennä kun on luvannut, ei välttämättä huvitakaan. Typerää sellainen... Jos on ihan oikea syy, joku yllättävä juttu, niin olisi varmaan kertonut sen?

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Ikävä juttu :/ Se ei ole kivaa jos ei voi luottaa siihen että on varmasti lapsenvahti vaikka asiasta olisi jos sovittu paljon etukäteen.

Hyvä että saitte hoitajan niin pääsitte vähän kaupoille =)

niin, oli ihan huippua kävellä kaksin käsi kädessä!!vaikka tosiaan, mieli oli hiukan maassa anopin tempun takia..harmittaa ja loukkaa tuollainen tahallinen kiusanteko ja kikkailu.
Mulla on muodostunut näiden vuosien aikaan oma näkemys anopin kulloisistakin motiiveista mitä käytöksensä takana on.

Ja vieläpä jokin aika sitten pitkällisen harkinnan jälkeen (harkittiin pitkään monen asian takia...) KUTSUTTIIN HÄNET JOULUKSI MEILLE! Yeahh!!

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:

Eihän siihen välttämättä pätevää syytä ole. Jotkut ihmiset ei vaan lupautuessaan ajattele pidemmälle, sitten kun pitäisi mennä kun on luvannut, ei välttämättä huvitakaan. Typerää sellainen... Jos on ihan oikea syy, joku yllättävä juttu, niin olisi varmaan kertonut sen?

Nimenomaan, naulan kantaan. Anoppi vaan hyväksyttävä sellaisena kun on, mitäs muutakaan mahtaa.
Mutta hyvin vähälle jää jatkossakin palvelusten pyytelyt.
Harmi että on valmis lapsillekin tuottamaan ehdoin tahdoin pettymyksiä, lapset kyseli monta tuntia koska mummu tulee, koska mummu tulee..

Omia lapsiaan on kohdellut todella kierosti ja manipuloiden, laittanut lapset tappelemaan hänen huomiost ja rakkaudesta kilpailuttamaalla heitä ja olemalla toistuvasti epäoikeudenmukainen.

me ei vaan olla anoppille niin tärkeitä kun toivottaissiin ja haluttaisiin olevamme.
Kerran sanoin anopille että "toivoisin että lapsista tulisi mummuille tärkeitä ja mummusta tulisi lapsille tärkeitä", hän ei kommentoinut sanallakaan, katsoi vaan huvittuneena ja ivallisena nenä pystyssä ikkunasta ulos. Olimme kahden keittiössä, hän kuuli varmasti puheeni.

Alkuperäinen kirjoittaja jospa :
ei tykkää ap sinusta miniänään, siksi käyttäytyy näin,eikä kehtaa suoraan sanoa

Vaikka noin oiskin, se ei liity mitenkään siihen että lupaukset täytyy pitää. Ja jos ei miniästä tykkää, luulisi edes lapsenlapsista tykkäävän ja heidän vuoksi pitävän lupauksesta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja jospa :
ei tykkää ap sinusta miniänään, siksi käyttäytyy näin,eikä kehtaa suoraan sanoa

voi olla yksi syy ja varmaan onkin.
Hän ei nähtävästi halua tukea mitään sellaista missä minä pääsisin mieheni kanssa olemaan kahdestaan...olen huomannut tämän aimminkin eri tilanteissa...niin se taitaa olla että äidin ja pojan suhde on erityinen ja siksikin joskus erityisen häiriintynyt (anopin puolelta..).
Olen varma ettö anopin mielestä hänen pojalleen ei ole olemassa maan päällä riittävän hyvää vaimoa ja että juuri hänenlaisensa nainen olisi se sopivin.
Vann kun ei ole maailmassa toista niin ainutkertaista kuin anoppini..

anoppini toinen miniä on saanut vielä enemmän röykyytystä, sääliksi käy, molempia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jospa te peruisitte puolestanne joulunviettopyynnön viime metreillä... ;-)

Mä saattaisin kanssa tehdä tämän sinun tilalla.
Ilmoittaisin vaan että sori mun ei meille sovikkaan.
Toisaalta, viitsiikös sitä alentua samalle tasolle.
Jotain kuittausta saattaisin kyllä jouluna päästää suustani.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:

Aika mielenkiintoinen idea, en yleensä suosittelis alentumaan samalle tasolla, mutta joskus tietynlaiset ihmiset ei tajua kilttiä vinkkiä tai mainintaa, joskus on pakko alentua samalle tasolle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:

tai että sori mutta vasta tapaninpäivänä voit tulla käymään.
Koston tie ei tietty pidemmän päälle ole paras (itsellekään) mutta joskus on oikein hyvä että maistaa ns. omaa soppaansa.