Anoppini on alkoholisti!

Hellun martta

Jäsen
16.05.2006
455
0
16
Kittilä
Siis anopin alkoholin käyttö on viimeisen 2 vuoden aikana riistäytynyt käsistä, ja kun hän nyt on jäämässä eläkkeelle, se kai tulee olemaan pääasia. Mulla harmittaa kun lapset kuitenkin pitävät mummosta kovasti ja selvinpäin minäkin häntä siedän, mutta kun hän on päissä niin sitä ei kestä kukaan. Se on sellaista itkua ja parkua, siitä miten menee huonosti ja mies on kauhea (tai ei ainakaan unelmien mies) jne. Lisäksi silloin kun anoppi on humalassa, huolimatta että ilmoitan ajoissa että ollaan tulossa, se sitten antaa lapsille kaiken periksi ja ylikin. Siis huonoa omaatuntoa lievittää antamalla lapsille rahaa ja ostamalla heille kaiken mitä he keksivät haluta. Isompi tyttäreni on jo oppinut käyttämään tätä hyväksi, ja minua huolestuttaa.

Nyt sitten olenkin päättänyt etten lähde anoppilaan enää lasten kanssa. :|

Itsekkin laittaisin tapaamisten ehdoksi sen, että anoppi on selviä. Mielestäni ihan hyvä päätös tuo tapaamisten lopettaminen, jos anoppi juo vaikka tietää lastenlapsien olevan tulossa... toivottavasti tilanne korjaantuu jossain vaiheessa ja lapset voivat taas nauttia mummonsa seurasta!

Nyt se sitten soittikin, anoppi, ja itki kuinka hällä hävettää, kehtaako edes enää mennä töihin? Minä en jaksa olla se joka sen itkut kuuntelee ja anteeksi pyytelyt. Mutta sen olen päättänyt että minä en ole enää se joka ottaa yhteyttä missään tilanteessa. Mun mielestäni ei ole minun asiani mainita anopille juomisesta. |O Kovasti se vakuutteli taas että nyt se kyllä loppuu kokonaan, juominen. Mutta jotenkin en jaksa uskoa. Ei lopu ennen kuin hänen miehensä kuolee!

Yhteistyössä