ANOREKSIA JA MENKAT

  • Viestiketjun aloittaja ApuaKaivataan
  • Ensimmäinen viesti
ApuaKaivataan
Hei!
Ole 17-vuotias tyttö, joka sairastaa anoreksiaa, mutta yritää tosissaan parantua. Nyt eteeni on tullut eräs menkkoihin liittyvä ongelma. Olen parhaillani psykiatrisella osastolla, mutten uskalla puhua hoitajille menkoista. Omista asioista puhuminen on aina ollut hankalaa :/ Päätin siis kysyä neuvoa niiltä, joilla on kokemusta asiasta.

Tullessani sairaalaan painoni oli 41,7 kg (pituus 166,8 cm). Silloin minulla ei siis ollut aliravitsemuksen takia kuukautisia. Nyt 5 kuukautta sairaalassa oltuani painoni on noin 51-52 kg (sitä ei näytetä minulle, mutta viime viikolla vahingossa näin kun painoa otettiin). Menkat tulivat viime kuussa ja olivat heti yhtä runsaat kuin ennen syömishäiriötä. Eilen menkkani taas tulivat, tai niin ainakin luulin. Verta tuli kuitenkin TODELLA vähän, vain pari kertaa tosi vähän vessapaperiin, melkein huomaamattomasti.
Nyt pelottaa, että onko ravitsemustilani taas alkanut huononemaan? Eli olenko sittenkin syönyt liian vähän? Vaikea uskoa, sillä tuntuu että minun pitäö syödä kymmenen elefantin edestä... Toisaalta voiko olla mahdollista, että lääkärit ovat olleet väärässä ja painoani on nostettu liikaa liian nopeasti ja nyt menkat jäävät sen takia taas pois? Vaiko onko tämä ihan normaalia?

Toisaalta ymmärrän, ettei menkat ehkä tule heti niin säännöllisesti... Mutt silti pelottaa. En tiedä pelkäänkö enemmän sitä että paino taas romahtaa vai että se jatkaa kasvamista tai pysyy tässä :/
 
:)))
Luulen, että ne ovat vain alussa epäsäännölliset ja lääkärit kyllä osaavat hoitaa hommansa joten en usko että mitään on sattunut. Jos huolestuttaa niin kannattaa kuitenkin puhua lääkärille, se on ihan normaalia eikä yhtään noloa. Lääkärit ovat kuulleet tuommoista varmasti paljon ja olet vain yksi heidän joukossaan, joten heille tuskin jää erityisesti mieleen sinä:) Tsemppiä!
 

Yhteistyössä